خبرگزاری کار ایران

افشین پاک نهال دربازیدنماینده مجلس و دیگر مسوولان از کارخانه کاراالکترونیک مبنا/؛

ضرورت توجه به پیاده سازی زیست بوم کارآفرینی و توجه به ایجاد اشتغال قشر کم‌درآمد جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۱۹

نماینده مجلس شورای اسلامی به همراه مسوولان شهرستان پاکدشت از خط تولید کارخانه کارا الکترونیک مبنا بازدید کرده و با کارگران و کارکنان این کارخانه دیدار و گفت وگو کردند.

فرهاد بشیری ، نماینده مردم‌پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در ادوار، هشتم، نهم و یازدهم  به همراه مهندس شکری _  رئیس اداره صنعت ،معدن وتجارت پاکدشت _  محمد رضا قشقایی _ رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پاکدشت و قائنی _ جانشین اداره تامین اجتماعی شهرستان پاکدشت ، ضمن بازدید از خطوط  تولید کارا الکترونیک مبنا در جریان  مسائل و موانع روند تولید و توسعه این واحد تولیدی قرار گرفتند و  دکتر افشین پاک نهال ، مدیرعامل شرکت کارا الکترونیک مبنا پیرامون فعالیت های این شرکت فناور و خطوط تولید مدار چاپی توضیحاتی ارائه داده و در عین‌حال به تشریح فعالیتها و توانمندیهای این شرکت در جهت توسعه پایدار و همچنین اشتغال آفرینی پایدار اشاره کرد.

عضو هیات امنای کانون کارآفرینان  برتر رسمی استان تهران  در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه  سازمان یافتن یک اکوسیستم کارآفرینی به حداقل یک دهه تلاش و تعهد و حضور مفید همه اجزا نیاز دارد‌ ، اظهار کرد: در عادی ترین حالت برای رقم زدن یک اکوسیستم کارآفرین، بخش های دولت و سازمان­های دولتی به منظور بسترسازی و فراهم کردن زیرساخت های محیط کسب و کار، شرکت­های بزرگ، سازمان­های خیریه، حمایت­ کننده، رسانه ­ها، سرمایه­ گذاران، مشتریان، سازمان­ های واسطه و تشکیلات صنفی و شتاب ­دهنده­ ها دخیل هستند.

مدیر عامل شرکت کارا الکترونیک مبنا  گفت: از جمله برنامه ها و اقدامات مجموعه ما در راستای توانمندسازی زیست بوم کارآفرینی،  به کار گماردن قشر ضعیف و نیازمند می باشد  این تولیدکننده و  کارآفرین برتر استان تهران گفت:در راستای ممانعت از کار کودکان، شرکت کارا الکترونیک مبنا با استفاده از شبکه های ارتباطی خود و با کمک گرفتن از خیریه ها ، اقدام به شناسایی خانواده های بی بضاعت کرده و ضمن به  اشتغال گماردن سرپرست  خانواده،  آنها را  تحت پوشش حمایت های  نقدی و غیر نقدی قرار داده  تا کودکان این خانواده ها مجبور به کارکردن نبوده و ادامه تحصیل دهند و در راستای عملی سازی زیست بوم کارآفرینی  اقدام به  تأسیس اولین مرکز مشاوره کارآفرینی، کافه کارآفرینی و مرکز شتابدهی در شرق استان تهران ، حمایت از بانوان سرپرست خانوار و استخدام و آموزش آنها کرده است.

مدیر عامل شرکت فناور کارا الکترونیک مبنا  و عضو راهبردی خوشه الکترونیک استان تهران در بخشی از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار تاکید کرد:بانوان سرپرست خانواده منظومه ای از دغدغه‌ها، چالش ها، موانع، موفقیت ها و دستاوردها را به همراه دارند. اما برخی مشکلات ،  با وجود خوداتکایی و خودکفایی، همچنان این قشر را تهدید می کند. مشکلاتی از جنس مسکن، محرومیت از سرمایه اولیه برای فعالیت اقتصادی و توانمند سازی، موانع بانکی و اداری که  نیازمند بررسی و برطرف شدن است که ما به عنوان بخش خصوصی به اندازه توان خود در این مسیر اقداماتی انجام داده و خواهیم داد.

ضرورت توجه به پیاده سازی زیست بوم کارآفرینی و توجه به ایجاد اشتغال قشر کم‌درآمد جامعه

عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان برتر رسمی استان تهران گفت: بسیاری از دولت ها در بحران های اقتصادی توانسته اند با اتخاذ تدابیر و بهره مندی از نیروی کار زنان بر بحران های جامعه خود فائق آیند و در مسیر توسعه موفق شوند. باتوجه به این که بخش عظیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند، بررسی وضعیت زنان سرپرست خانوار اهمیت ویژه ای دارد.

این کارآفرین‌برتر استان تهران افزود: یکی از مهم ترین دلایل آسیب پذیری زنان، عدم وجود قوانین حمایتی و منابع در دسترسی زنان در زمینه خدمات اقتصادی و اجتماعی است. وضعیت نابسامان اقتصادی، نبود شغل مناسب، ناکافی بودن مستمری و نداشتن منبع درآمد باعث شده تا زنان سرپرست خانوار اغلب به عنوان کم درآمدترین اقشار اجتماعی در جامعه محسوب شوند. از این رو کارآفرینی این قشر از جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو هیات امنای کانون کارآفرینان  برتر رسمی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود  به ضرورت توجه به  کارآفرینی  افراد کم توان اشاره کرده و افزود: به عنوان یک مسئولیت اجتماعی اغلب سازمانها به این باور رسیده اند که باید مسیر استخدام افراد معلول آسان تر شود و شاهد این هستیم که از میان همین افراد توانیاب، افرادی متخصص، مستعد و با انگیزه شکل می گیرد که می تواند بخش زیادی از نیاز سازمان ها را برای موقعیت های شغلی مختلف تامین کند.

همانطور که اخیرا شاهد این هستیم که سازمان ها به دنبال یافتن نیروی متخصص هر روشی را امتحان می کنند و حتی حاضرند از میان افراد معلول، استعداد های مورد نظر را یافته و استخدام کنند و  این نگاه ،  رو به بهبود بوده و مثل گذشته افراد معلول ، محدود به خانه و خانواده نیستند و می توانند با حضور پررنگ در عرصه های مختلف نقش موثری داشته باشند.

گفتنی است ؛ چندی پیش نیز در بازدید وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، از این کارخانه  از دکتر افشین پاک نهال،  به عنوان  کارآفرین برتر استان تهران  تقدیر و قدردانی شد و در مراسمی که در حاشیه این بازدید برگزار شد ،دکتر پاک نهال  به مسوولان مربوطه  پیشنهاد داد، با توجه به‌ کمبود نیروی کار در شهرستان  پاکدشت، ضروری  است خطوط اتوبوسرانی و مترو از تهران برای این منطقه و شهرک های صنعتی اطراف آن راه اندازی شود و در عین حال ایجاد بیمارستان تخصصی ،  ورزشگاه و استخر  نیز  برای این‌منطقه از ضروریات است‌.

ضرورت توجه به پیاده سازی زیست بوم کارآفرینی و توجه به ایجاد اشتغال قشر کم‌درآمد جامعه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز