خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع ست کردن رنگ‌های مختلف لباس

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۷۳۶

چرخه رنگ‌ها یک نمودار دایره‌ای است که روابط بین رنگ های مختلف را نشان می‌دهد. آیزاک نیوتن اولین چرخ رنگی را در کتاب Opticks خود در سال 1704 با هفت رنگ قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش ایجاد کرد. در سال 1810، یوهان ولفگانگ فون گوته یک چرخه رنگی متقارن با تنها شش رنگ ( با حذف رنگ نیلی) ایجاد کرد که شبیه به چرخه‌ای است که امروزه طراحان لباس از آن برای استایل کردن لباس‌های مختلف استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به استایل و نحوه پوششتان توجه ویژه‌ای دارید و می‌خواهید همیشه در همه موقعیت‌ها بدرخشید، در این راهنما از پوشاک ایرانیان با راهنمای جامع ست کردن رنگ‌های مختلف لباس همراه ما باشید.

 

نحوه ست کردن رنگ‌های لباس بر اساس تئوری رنگ

 

تئوری رنگ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای ترکیب و ست کردن رنگ‌های مختلف پوشاک مردانه و زنانه است و شامل ایده‌هایی مانند هارمونی، دما و زمینه رنگ‌هاست.

 

- هارمونی رنگ: هارمونی رنگی، رنگ‌هایی را توصیف می کند که از نظر بصری دلپذیر هستند و عمدتاً رنگ‌های مکمل و هماهنگ را شامل می‌شوند.

 

-دمای رنگ: دمای رنگ با تجزیه رنگ‌ها به رنگ‌های گرم (مرتبط با غروب خورشید و نور روز) و رنگ‌های سرد (مرتبط با نور ابری) مشخص می‌شود. ترکیب رنگ‌های گرم و سرد می‌تواند به شما کمک کند رنگ‌های مختلف لباس را به زیبایی ترکیب و استایل کنید.

 

 زمینه رنگ: به نظر می رسد رنگ‌ها در زمینه‌های مختلف رفتار متفاوتی دارند. به عنوان مثال، رنگ نارنجی ممکن است زمانی که در کنار رنگ زرد روشن قرار می‌گیرد، یک رنگ آرام و خنثی نظر برسد، اما هنگامی که با بنفش تیره ترکیب می‌شود،  بسیار روشن تر به نظر می‌رسد.

 

استایل کردن رنگ‌های مختلف لباس چگونه است؟

 

استایل مونوکرام یا تک رنگ: در استایل مونکرام یا تک رنگ همه عناصر دارای سایه‌های متفاوتی از یک رنگ هستند. شما می‌توانید از 2 یا 3 سایه مختلف از همان رنگ در یک لباس استفاده کنید و ظاهر کلاسیک و زیبایی داشته باشید. استایل تک رنگ در رنگ‌های روشن یا ملایم مانند طیف کرم، طوسی و خاکستری و طیف آبی بسیار جذاب است. اگر کنتراست بیشتری بین رنگ‌های لباستان اضافه کنید، استایل شما زیباتر به نظر میرسد. استایل‌های مونوکرام یک انتخاب ایده آل برای ست کردن پوشاک مردانه در فصل‌های گرم سال و به خصوص فصل تابستان است.

 

ترکیب رنگ‌های متضاد:  می‌توانید با استفاده از رنگ‌های خیره و متضاد در لباس‌ها، استایل جذاب‌تری داشته باشید. ترکیب رنگ‌های کنتراست کلاسیک شامل سایه‌های قرمز با سبز، آبی با نارنجی، بنفش با زرد و سفید با مشکی است. برای مثال در یک استایل مجلسی می‌توانید پیراهن یا شومیز قرمز را با آبی و سبز ست کنید و یا از کفش‌ نارنجی با پیراهن مجلسی صورتی و آبی استفاده کنید تا ظاهر شیک‌تری داشته باشید. همچنین می‌توانید از این ترکیب رنگی در استایل‌های روزانه و یا دورهمی‌های دوستانه خود نیز استفاده کنید.  اما قبل از اینکه هر یک از این رنگ‌ها را با یکدیگر سا کنید، مطمئن شوید که چه نوع رنگی با رنگ پوست شما متناسب است.

 

ترکیب رنگی ملایم: با استفاده از رنگ‌های ملایم می‌توانید استایل رنگی ملایم و در عین حال شیک و منحصر به فردی ایجاد کنید. رنگ ملایم شامل رنگ‌هایی است که با رنگ‌های خاکستری یا پاستلی ترکیب شده است. برخی از رنگ‌های ملایم عبارتند از صورتی، کرم، زرد اخرایی، نارنجی، آبی روشن و شرابی. همچنین می‌توانید با تطبیق رنگ‌های روشن بایکدیگر و یا با رنگ‌های تیره در یک لباس، استایل خود را تکمیل کنید.

وقتی رنگ‌های ملایم را با یکدیگر ترکیب می‌کنید، استایل شما دوستانه‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند.

راهنمای جامع ست کردن رنگ‌های مختلف لباس

ترکیب رنگ‌های خنثی: اگر رنگ‌های کمتری را در لباس‌هایتان ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌‌های خنثی بیشتر استفاده کنید. رنگ‌های خنثی مانند سایه‌های سفید، بژ، شتری، خاکستری، قهوه‌ای و مشکی به راحتی می‌توانند با یکدیگر مطابقت داشته باشند و استایل شما را کلاسیک‌تر و رسمی‌تر نشان دهند. برای اینکه استایل شما شیک‌تر به نظر برسند، بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که دارای طراحی منحصربه‌فرد، عناصر تزئینی یا بافت‌های جالب هستند.

ترکیبی از طراحی ساده و رنگ‌های خنثی ساده ممکن است کسل کننده به نظر برسند و چندان مناسب نباشد. بنابراین بهتر است به هنگام ست کردن رنگ‌های مختلف لباس‌ با یکدیگر این فاکتور را در نظر بگیرید.

 

ترکیبی از رنگ‌های خنثی و مکمل: استفاده از رنگ‌های خنثی در یک استایل بسیار مهم هستند زیرا می‌توانند تعادل و هماهنگی بیشتری به لباس‌های شما بدهند.

رنگ‌های خنثی مانند کرم، سفید یا مشکی با هر رنگ روشن، ملایم یا اصلی همخوانی دارند. تنها چیزی که به هنگام ست کردن رنگ‌های خنثی باید به آن توجه کرد این است که سایه‌های خنثی و سرد را با سایه‌های سرد و رنگ‌های گرم را با رنگ‌های مکمل هماهنگ کنید.

 

از آیتم‌های جین به عنوان رنگ خنثی استفاده کنید:  لباس‌های جین را یک رنگ خنثی در نظر بگیرید، یعنی می‌توانید آن را با هر رنگ دیگری (از جمله آبی) ترکیب کنید که احتمالاً عالی به نظر می‌رسد. شما همچنین می‌توانید سایه‌های مختلف لباس‌های جین را بایکدیگر استایل کنید. برای مثال می‌توانید شلوار جین را با یک پیراهن جین روشن و یا شلوار جین تیره را با یک کت جین ست کنید.

 

کمد لباس خود را با توجه به چرخه رنگ سازماندهی کنید: با سازماندهی کمد خود بر اساس چرخه رنگ، فرآیند انتخاب لباس را برای خود ساده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید و همچنین به شما کمک می‌کند ترکیب رنگ‌های جدیدی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید پیراهن‌های آبی روشن خود را با شلوار سرمه‌ای از خانواده آبی و یا شلوار سفید و مشکی استایل کنید و در کنار آن از کت‌ها و بلیزرهای رنگ تیره و یا خنثی استفاده کنید.

 

انتخاب رنگ‌های لباس با توجه به تناژ پوست: اگر رنگ پوست شما روشن است، بهتر است به سمت پالت رنگی گرم بروید. می‌توانید سایه‌های روشن‌تر یا گرم‌تری از قهوه‌ای، مرجانی، عسلی، طلایی، کهربایی و قهوه‌ای را با یکدیگر استایل کنید؛ زیرا در این رنگ‌ها پوست شما زیباتر به نظر می‌رسند. رنگ‌های سبز، آبی، زمردی، شرابی و غیره نیز اغلب برای پوست‌های سبزه نیز مناسب هستند. علاوه بر استایل کردن پوشاک زنانه با این رنگ‌ها، می‌توانید آرایش چشم خود را نیز با توجه به تناژ پوستی خودتان انتخاب کنید.

 

از تکنیک آمبره برای ترکیب رنگ‌ لباس‌هایتان استفاده کنید: یکی دیگر از تکنیک‌هایی که با کمک آن می‌توانید استایل شیک‌تری داشته باشید، استفاده از تکنیک امبره است. در این روش لباس‌هایتان را در یک طیف رنگ خاص انتخاب می‌کنید و سایه‌های رنگ را به ترتیب از بالا به پایین و یا برعکس استایل می‌کنید. برای مثال می‌توانید یک کت کرمی بپوشید و آن را با شلوار کاراملی و کفش قهوه‌ای سوخته استایل کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز