خبرگزاری کار ایران

طریقه اقامت یونان از طریق ثبت شرکت و موانع احتمالی آن

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۹۷۶

اخذ اقامت یونان دارای روش‌های گوناگون و مختلفی است. یکی از روش‌های جذاب و پر سود برای مهاجرت به یونان، ثبت شرکت در یونان با آدونیس است.

اخذ اقامت یونان دارای روش‌های گوناگون و مختلفی است. یکی از روش‌های جذاب و پر سود برای مهاجرت به یونان، ثبت شرکت در یونان است. علت جذابیت این روش برای مهاجرت به یونان، پیشرفت اقتصادی اخیر کشور یونان و قرار گرفتن در رتبه 16 اقتصادی اتحادیه اروپا است. اقامت از طریق ثبت شرکت علاوه بر این که می‌تواند دریافت اقامت شما را تضمین کند، می‌تواند یک عامل درآمدزا و پرسود نیز به حساب آید. البته تمامی این موارد منوط به آشنایی به قوانین و مسائل حقوقی ثبت شرکت در کشور یونان خواهد بود. در ادامه این مطلب به بررسی شرایط و قوانین این کشور برای ثبت کشور خواهیم پرداخت.

روش‌های ثبت شرکت در یونان

برای ثبت شرکت در یونان و اخذ اقامت قوانین و شرایط متفاوتی وجود دارد. برای این که بتوانید شرکت خود را در یونان ثبت کنید باید یکی از روش‌های مشارکت محدود یا مشارکت عمومی را انتخاب کنید. مشارکت محدود به این معناست که در این روش به حداقل دو شریک برای ثبت شرکت وجود دارد. در روش دیگر، یعنی روش مشارکت عمومی، نیاز به چند شریک خواهد بود که همگی باهم باید شرکت را اداره کنند. تفاوت روش اول و دوم در این است که در روش اول فرد می‌تواند سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذارانی داشته باشد و خود شرکت را به تنهایی اداره کند. اما در روش دوم افراد با یکدیگر باید شرکت را اداره کنند.

انواع شرکت‌های تجاری در یونان

در یونان، انواع مختلفی از شرکت‌های تجاری وجود دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که در بخش‌های مختلف از اقتصاد فعالیت می‌کنند اشاره کرد. همچنین، شرکت‌های بزرگ تر نیز در صنایع مختلفی مانند حمل و نقل، نفت و گاز، تجارت بین‌المللی و صنایع فناوری فعالیت دارند. برخی شرکت‌ها به واسطه تخصص خود در تولید محصولات محلی یا خدمات خاص، شناخته می‌شوند. همچنین، برخی دیگر به دلیل فعالیت‌های خارجی و تجارت بین‌المللی خود، جایگاه ویژه‌ای در بازارهای جهانی و قیمت نفت و طلا دارند. این تنوع در انواع شرکت‌های تجاری یونان، نشان از چشم‌انداز گسترده و پویایی اقتصادی این کشور دارد که به آن اجازه می‌دهد تا در بازار جهانی حضور قابل توجهی داشته باشد.

مزایای ثبت شرکت در یونان

ثبت یک شرکت در یونان می‌تواند به شرکت‌ها در این کشور مزایای قابل توجهی ارائه دهد. این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  1. دسترسی به بازارهای اروپایی: با ورود به بازارهای اروپایی، شرکت‌ها می‌توانند از مزایای تجاری مشترک و قراردادهای تجاری بین کشورهای اتحادیه اروپا بهره‌مند شوند.
  2. بستر مناسب برای رشد و توسعه: محیط کسب و کار پویا در یونان، بستری مناسب برای رشد و توسعه شرکت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی را فراهم می‌کند.
  3. مالیات مناسب: سیستم مالیاتی متناسب و مزایای مالیاتی برای بعضی از شرکت‌ها می‌تواند مزیت قابل توجهی باشد که به سوددهی کسب و کار کمک می‌کند.
  4. محل استراتژیک: واقع شدن یونان در منطقه استراتژیک مهمی از دید جغرافیایی و بازرگانی، باعث می‌شود که شرکت‌ها به طور مؤثری بتوانند در تجارت بین‌المللی و تجارت با کشورهای اطراف مشارکت کنند.

این مزایا باعث می‌شود که یونان به عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری و تشکیل شرکت‌های تجاری محسوب شود.

طریقه اقامت یونان از طریق ثبت شرکت و موانع احتمالی آن

شرایط ثبت شرکت در یونان

برای ثبت شرکت در یونان و اخذ اقامت باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشید:

  • پاسپورت معتبری که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد
  • توان و تمکن مالی کافی برای ثبت شرکت
  • مدارک تحصیلی یا سوابق کاری ثبت شده یا گواهی کار
  • مدرکی دال بر نداشتن سو پیشینه
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی سرمایه‌گذاران
  • ارائه نام مناسب برای شرکت در اتاق بازرگانی
  • اسکن پاسپورت سهامداران
  • مدرک تحصیلی شرکا
  • پرداخت هزینه‌های ثبت شرکت

 

برای ثبت شرکت در یونان باید تمکن مالی و سرمایه اولیه حداقل 250 هزار یورو را داشته باشید تا بتوانید درخواست خود برای ثبت شرکت را ارائه دهید. همچنین باید توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت دائم از طریق ثبت شرکت، در مقام مدیریتی شرکت مشغول به کار باشید. از طرفی باید در شرکتی که ثبت کردید، 30 درصد از کارکنان این شرکت یونانی باشند و برای ثبت شرکت باید حداقل 10 کارمند استخدام کرده باشید. با طی کردن این روند می‎‌توانید بعد از 7 سال نسبت به اخذ اقامت دائم و شهروندی یونان اقدام کنید.

مراحل ثبت شرکت در یونان

به طور کلی مراحلی که باید برای ثبت شرکت در یونان طی کنید به شرح زیر خواهد بود:

  • انتخاب نوع شرکت
  • ارائه طرح تجاری
  • تشکیل پرونده
  • پیش نویس اساسنامه شرکت
  • خرید یا اجاره محل دفتر شرکت
  • استخدام حسابدار
  • ارائه نام شرکت به اتاق بازرگانی
  • تهیه اساسنامه و امضای آن توسط تمام سرمایه‌گذاران
  • ثبت نام در اداره مالیاتی
  • افتتاح حساب بانکی
  • انتقال سرمایه به حساب شرکت
  • تهیه مهر شرکت از سازمان مالیات
  • استخدام اولین کارمند ظرف مدت 8 روز

پیشبرد تمامی این موارد بدون اطلاع دقیق از موارد قانونی و مسائل حقوقی یونان امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین در این مسیر نیازمند یک وکیل خواهید بود. موسسه مهاجرتی خوب با فعالیت تخصصی بر روی یونان می‌تواند در تمامی این مسیر همراه شما بوده و شما را یاری دهد.

برای مطالعه بیشتر و دریافت راهنمایی کامل درباره اقامت یونان از طریق ثبت شرکت اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

ثبت شرکت در یونان می‌تواند یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به یونان باشد. زیرا که در این روش علاوه بر اخذ اقامت یونان، می‌توانید درآمد داشته باشید و فرصت کار در اتحادیه اروپا با شرکای اروپایی داشته باشید. در این مسیر می‌توانید از مشاورین با تجربه کمک بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز