خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید نهال گردو

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۸۷۹

با رسیدن فصل کاشت نهال، مهم‌ترین دغدغه باغداران انتخاب نوع مرغوب نهال است تا تضمینی برای کیفیت بالای محصول و باردهی مناسب آن باشد. با این حال، چیزی که در انتخاب نوع نهال گردوی مناسب بسیار تاثیرگذار است، علاوه بر ارقام و نوع رقم نهال، شرایط اقلیمی، آب و هوا و خاکی است که قرار است نهال در آن کاشته شده و پرورش یابد. ما در این مقاله برآنیم تا نکات مهمی که در هنگام خرید نهال گردو بایستی مدنظر قرار بگیرند را ذکر کنیم.

نکات مهم خرید نهال گردو

گردو به عنوان یک محصول تجاری پر سود شناخته می‌شود که کاشت و پرورش آن به صورت اصولی می‌تواند صرفه اقتصادی بالایی برای باغدار در پی داشته باشد. باغداران بسیاری در مناطق مختلف کشور بنا به شرایط اقلیمی منطقه خود، کاشت و پرورش نهال این مغز ارزشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

برای اینکه بتوان محصولی مرغوب تولید کرد و بازدهی آن را به حداکثر رساند، نیاز است که در مورد انواع نهال‌های گردو اطلاعاتی به دست آورد و سپس مطابق با این نکات، نوع نهال مناسب منطقه خود را تهیه نمود. شما با اطلاع از این ویژگی‌ها می‌توانید یک نهال متناسب با اقلیم خود تهیه کنید و سپس با پرورش اصولی آن، میزان بازدهی آن را پس از بلوغ به حداکثر برسانید. از جمله نکاتی که در هنگام خرید نهال گردو بایستی مورد توجه قرار گیرند:

نهال دیر گل و زود گل

 برخی از نهال‌ها دیرگل هستند بدین معنی که گل‌دهی آنها پس از دوره سرمایی اوایل فروردین ماه شروع می‌شود. این نهال‌ها معمولا از سرمازدگی این دوره در امان می‌مانند، بنابراین کاشت آنها برای مناطق سردسیر که درگیر سرمای فروردین ماه هستند، گزینه مناسبی است.

در مقابل برخی از نهال‌ها زودگل هستند و دوره گل‌دهی آنها از اوایل فصل بهار شروع می‌شود. از این رو بهتر است در مناطقی کاشته شوند که سرمای بهاره شدید نبوده و تاثیری در کیفیت و باردهی درخت ندارد. پس بهتر است در انتخاب نوع نهال به دیر گل و زود گل بودن آنها توجه شود.

نهال زود بازده و دیر بازده

 برخی از نهال‌های گردو زودبازده هستند. بدین معنی که در اولین سال کاشت شروع به باردهی می‌کنند. اما باردهی برخی از نهال‌ها در سال‌های دوم و سوم  و ... پس از کاشت شروع می‌شود. بنابراین در صورتی که باردهی سریع درخت برای شما مهم است، بهتر است به این ویژگی نهال‌های گردو توجه کنید.

ارقام نهال

 ارقام نهال یکی دیگر از عوامل دخیل در انتخاب نهال گردو است که این ویژگی با توجه به تعدد ارقام گردو، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، مهم است که نهال گردوی مورد نظر شما متناسب با اقلیم منطقه شما باشد زیرا این احتمال وجود دارد که یک نهال گردو با ارقام خوب، با منطقه شما سازگاری خوبی نداشته باشد.

در صورتی که در هنگام خرید نهال گردو موارد فوق را به عنوان مهم‌ترین راهنمای خرید نهال گردو مورد توجه قرار دهید، می‌توانید نهالی متناسب با منطقه خود خریداری کرده و بیشترین باردهی از آن انتظار داشته باشید.

روش‌های انتخاب و خرید بهترین ارقام گردو

برای انتخاب بهترین ارقام نهال گردو ابتدا بهتر است در مورد کیفیت و شرایط زمینی که برای کاشت نهال‌ها انتخاب کرده‌اید، ارزیابی دقیقی انجام دهید و سپس نهال خریداری کنید. براین اساس قبل از خرید نهال و کاشت آنها بهتر است اقدامات زیر را برای شناخت بهتر زمین انجام دهید:

راهنمای خرید نهال گردو

ارتفاع از سطح دریا

از آنجایی که هر چقدر زمین محل کاشت نهال، از ارتفاع بیشتری نسبت به سطح دریا برخوردار باشد، سردسیرتر خواهد بود، بنابراین مهم است که شما نهال مقاوم‌تری انتخاب کنید.

رطوبت و متوسط بارندگی

درختان گردو نسبت به رطوبت حساس هستند و رطوبت بالا تاثیر منفی در باردهی آنها دارد. بنابراین در هنگام انتخاب نوع نهال این مورد را در نظر داشته باشید.

وضعیت خاک

خاک مناسب یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد و باردهی نهال گردوست. از این رو به میزان سفتی و نرمی و وجود املاح و مواد معدنی موردنیاز برای رشد نهال گردو در خاک منطقه خود توجه کنید.

نور آفتاب

درختان گردو برای رشد مناسب نیازمند دریافت نور کافی هستند. بنابراین زمین‌هایی با شیب جنوبی از آنجایی که نور بیشتری دریافت می‌کنند، گزینه بهتری خواهند بود.

آبیاری

آبیاری غرقابی و قطره‌ای دو روش معمول برای آبیاری درختان گردو هستند که بایستی با توجه به منطقه خود و شرایط آب و هوایی آن، نهال مناسب برای کاشت را انتخاب کنید.

راهنمای خرید نهال گردو

خرید بهترین نهال گردو

بعد از اینکه با نکات مهم خرید نهال گردو آشنا شدید، حال باید برای خرید بهترین نهال گردو، یک مرکز عرضه و فروش نهال معتبر و شناسنامه دار پیدا کنید تا با خیال راحت بتوانید نهال موردنظر خود را خریداری نمایید. نهالستان نصرتی از جمله مراکز معتبری است که در زمینه تهیه و فروش انواع نهال گردو فعالیت می‌کند.

نهالستان نصرتی این امکان را برای شما باغدار گرامی فراهم کرده است که بتوانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان این مرکز، در مورد قیمت نهال گردو و نحوه کاشت و پرورش آن اطلاعات لازم را کسب نمایید و بر این اساس بهترین ارقام نهال گردو را برای منطقه خود خریداری کنید.

نهالستان نصرتی به عنوان یک مرجع معتبر و قابل اعتماد در زمینه خرید نهال گردو در تهران، تبریز و سراسر ایران شناخته می‌شود. ما نهال‌های با کیفیت و مقاومت بالا را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید باغبانی پربازده و موفقیت‌آمیز داشته باشید.

مشاوره رایگان : 09924058761

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز