خبرگزاری کار ایران

بهترین روش آموزش الکترونیک چیست؟ ​

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۱۴۱

 

 

الکترونیک، سنگ بنای پیشرفت تکنولوژی است تا جایی که می توان بیشتر پیشرفت های امروزی در حوزه وسایل دیجیتال را مدیون تلاش های بی وقفه دانش الکترونیک دانست .با گسترش کاربرد وسایل و افزایش فرصت های شغلی برای متخصصان ، علاقمندان به این حوزه می توانند با یادگیری مباحث و کمی تلاش و تمرین ، شغلی مناسب با چشم انداز روشن از پیشرفت روز افزون داشته باشد. شیوه های متفاوتی برای آموختن مبانی و دانش الکترونیک در دسترس است، اما کدام شیوه آموزش الکترونیک مناسب تر و بهتر است؟

 برای کسب هرچه بهتر این مهارت، چه مباحثی مد نظر است؟  و با آموختن چه موضوعاتی می توان پیشرفت هرچه بیشتر را در این حوزه متصور شد؟

اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید، این مقاله برای شماست.

 

شیوه های متفاوت آموزش الکترونیک

             

بهترین روش آموزش الکترونیک چیست؟ ​                      

                                                                                                                                                                      

  • ۱- استفاده از کتب تالیف شده در زمینه الکترونیک

شاید شما نیز نام کتاب «یادگیری الکترونیک به زبان ساده با AURDINO» را شنیده باشید، این کتاب از معروف ترین و پر فروش ترین کتاب های آموزشی در حوزه الکترونیک است.یکی از شیوه های آموزش مباحث پایه ای الکترونیک، استفاده از کتب است.در این شیوه، آموزش های گوناگون  و بخصوص نکات مباحث پایه ای شکل نوشتاری به دانشجویان ارائه می شود، استفاد از مقالات و جزوات آموزشی نیز در همین دسته قرار گرفته است. این شیوه آموزشی، بیشتر برای مبتدیان و علاقمندان به مباحث تئوری توصیه شده و ویژه دوستداران مباحث فنی نیست!

 

  • ۲- استفاده از اپلیکیشن ها و شبکه های مجازی

سال هاست اپلیکیشن های تلفن همراه به کمک آموزش به شیوه ی سنتی آمده اند.این آموزش ها عمدتا به صورت محتوای ویدیویی و نوشتاری تولید و منتشر می گردد و پس در پایان هر آموزش، نکات مورد بحث، مجددا یادآوری می شود.یکی از این اپلیکیشن ها«برنامه آموزش الکترونیک»می باشد که از طریق سایت های مختلف قابل دانلود است.با این وجود گاها برخی موضوعات نیامند دانش پایه ای می باشند و برای همه سطوح آموزشی، چه مبتدی و چه حرفه ای مناسب نیستند!

 

  • ۳- مراجعه به کلاس های حضوری

با توجه به اینکه بخش عظیمی از دانش الکترونیک، نیازمند انجام پروژه های عملی است،مراجعه به کلاس های حضوری نیز در دسته شیوه های آموزش الکترونیک جای می گیرد.عمدتا این کلاس ها در هنرستان ها و یا آموزشگاه های فنی حرفه ای با شرکت اساتید خبره و حرفه ای در زمینه آموزش الکترونیک تشکیل می گردنداز مزایای این شیوه آموزشی می توان به سطح بندی شده بودن دروس اشاره نمود.با این حال گاها هنرجویان برای شرکت در این دسته کلاس های مهارت آموزی، باید مبالغ سنگینی را به عنوان شهریه بپردازند.

 

  • ۴-منابع آموزشی سایت ها

پس از دوران کرونا، شیوه آموزشی آنلاین ، با استقبال بیشتری روبرو شد و در لیست بهترین روش های آموزش الکترونیک،قرار گرفت. دوره های آنلاین معمولا از سطح مبتدی تا متخصص تقسیم بندی می شوند.این دوره ها با حضور اساتید سرشناس و خوشناماز سراسر کشور برگزار می شود و بستر یادگیری الکترونیک با به روزترین دانش و تخصص را آماده می سازد.یکی دیگر از مزایای استفاده از منابع یادگیری سایت ها،پروژه محور بودن دوره هاست که امکان هم افزایی و کسب تجربه هرچه بیشتر راهمبرای هنرجویان و هم دانش افزایان فراهم می کند.دسترسی به پشتیبانی و امکان طرح سوال نیز از جمله انگیزه های برگزاری دوره های آموزشی بر روی سایت هاست.

از برترین وبسایت های آموزش الکترونیک فارسی می توان سیسوگ را نام برد، این وبسایت کلیه دوره های آموزشی الکترونیک را بصورت ساده و پروژه محور را بصورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده است. برای مشاهده صفحه آموزش الکترونیک این وبسایت روی لینک زیر کلیک کنید.​

  • ۵-ضبط و تهیه آموزش بر روی CD/DVD  و انواع فلش مموری:

در دهه هشتاد، تهیه DVD/CD یکی از پر طرفدار ترین روش های یادگیری الکترونیک بود که به علت عدم دسترسی به اساتید مربوطه جهت حل مشکلات و طرح پرسش کم کم کنار گذاشته شد.

 

مسیر درست آموزش الکترونیک

با توجه به نظر سنجی که از متخصصان الکترونیک که مسیر آموزش الکترونیک را طی کرده اند در سیسوگ برگذار شد. بهترین روش آموزش برای افراد متبدی و دانشجویان الکترونیک مطالعه منابع رایگان مانند وبسایت های الکترونیکی مانند سیسوگ و ویدئو هایی که متخصصان این حوزه در سرویس های به اشتراک گذاری ویدئو مانند آپارات و یوتیوب به اشتراک می گذارند، می باشد.

در مرحله بعد دانشجو باید خود را درگیر پروژه های عملی کند و  با چالش های مسیر انجام 0 تا 100 یک پروژه آشنا شود.

تکرار این روند و مطالعه مطالب روز در حوزه تخصصی الکترونیک که دانشجو برای خود انتخاب می کند. بهترین شیوه برای یادگیری الکترونیک و تبدیل شدن به یک متخصص در این حوزه می باشد.

 

در دوره های آموزش الکترونیک چه مطالبی آموخته می شود؟

بهترین روش آموزش الکترونیک چیست؟ ​

با توجه به گستردگی و پیچیدگی دانش الکترونیک،آموزش ها، ۳ سطح مبنا ، پایه و بالا وجود دارد.هر سطح مخاطبان خاص خود را داشته و پیش نیاز مطالب سطح بعد است. مخاطبانی که تازه به حرفه الکترونیک علاقمند شده اند می توانند از سطوح مبنا شروع کنند.در سطح مبنا، ریز ترین جزییات و ماهیت نکات تئوری مورد بحث قرار می گیرند، پس از آن مخاطبان آموزش می توانند در سطح پایه به یادگیری کاربرد قطعات و ساخت مدار ساده بپردازند و در نهایت در سطح بالا، مسائل پروژه محور در قالب نکات پیشرفته در اختیار متخصصان قرار می گیرد.

ماهیت و چیستی برق، ولتاژ،تعریف ساده از مدار،توان و مقاومت -انواع اتصال

آموزش نکات مبنا

قطعات پایه،آشنایی کامل  با المان های یک مدار

آموزش های پایه ای

نکات تولید سیستم های ساده و پیچیده، دیباگ پروژه ها، کار با نرم افزار های الکترونیک، پروگرام کردن ماژول های مختلف، طراحی پروژه های صنعتی

آموزش های سطح بالا

 

3 نرم افزار های رشته الکترونیک:لازم و کاربردی، هموار کننده مسیر پیشرفت:

در کنار آموزش های عملی، توصیه می شود علاقمندان و متخصصان این حوزه حتما جهت یادگیری کار با نرم افزار های گوناگون نیز اقدام به کسب دانش و تجربه نمایند.تعدادی از این نرم افزار ها عبارتند از:

 

نرم افزار متلب، لقب کاربردی ترین و پر استفاده ترین نرم افزار حال حاضر را در رشته های گوناگون از جمله الکترونیک یدک می کشد.اساس کار این نرم افزار انجام محاسبات عددی است که کاربرد های وسیعی در یادگیری الکترونیک دارد.

۲-کد ویژن Code Vision AVR

 این نرم افزار یک کامپایلر برای زبان های برنامه نویسی هم نسل C است و در طراحی پروژه ها یار مهندسان و متخصصان الکترونیک به شمار می رود.آموختن کار باCode Vision AVR، سرمایه گذاری مهمی در زمینه آموزش الکترونیک می باشد.

3- آلتیوم دیزاینر Altium designer

یکی از نرم افزار های تخصصی مهندسی برق و حوزه الکترونیک می باشد که از نرم‌افزار آلتیوم دیزاینر برای پیاده‌سازی شماتیک‌، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدار‌های دیجیتالی استفاده می‌شود.

    4-  نرم افزار پروتئوس

 نرم افزار منبع باز پروتئوس، از قوی ترین و پیشرفته ترین محیط های نرم افزار جهت شبیه سازی ریز پردازنده ها و طراحی مدارهای چاپی PCB است. دو بخش اصلی این نرم افزار یعنی ISIS و Schematic Capture برای شبیه سازی انواع مدار های الکترونیکی از جمله، آنالوگ، دیجیتال، منطقی و میکروکنترلر ها می باشد.

لازم به ذکر است که شما می توانید آموزش رایگان کلیه نرم افزار های بالا را در وبسایت سیسوگ مرجع آموزش رایگان الکترونیک ایران مشاهده نمایید.

کلام پایانی

آموزش الکترونیک چالش پیشرفت و پویایی

یادگیری مباحث الکترونیک،لزوما نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارد و با کمی کوشش، مطالعه و تجربه می توان پله های موفقیت را یکی پس از دیگری در نوردید.این رشته به تنهایی در رتبه پر طرفدار ترین و کاربردی ترین تخصص قرار گرفته است و استفاده از آموزش های گوناگون ،راه رسیدن به قله علمی و پویایی را استوار تر می سازد.

روش های متفاوتی برای آموزش الکترونیک موجود است و هر فرد بسته به شناخت از توانایی ها و قابلیت های خویش، قادر است شیوه مد نظر را انتخاب نماید.با این حال پیشنهاد سیسوگ به شما همراهان گرامی، «دوره آموزش الکترونیک سیسوگ» است که ضمن معرفی بهترین نرم افزار ها و با بهره گیری از فن بیان ساده و روان از سطح مبتدی تا تخصصی ترین مباحث گام به گام همراه شماست و سختی های راه آموزش الکترونیک را شیرین می سازد.                                                               ​

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز