خبرگزاری کار ایران

لیست قیمت میلگرد و آهن در سایت فولاد مهر سهند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۰۶۶

یکی از مصالح ساختمانی پر کاربردی که از صنایع ساخت و ساز جدا ناپذیر است، میلگرد می‌باشد. بدون وجود میلگرد نمی‌توان هیچ آسمان خراشی را ساخت یا هیچ ساختمان مقاومی را پایه گذاری کرد. با توجه به اهمیت وجود این سازه فولادی در پروژه‌های ساختمانی، قیمت میلگرد است که اهمیت پیدا می‌کند. بدون شک افرادی که می‌خواهند میلگردی را خریداری کنند، ابتدا در مورد قیمت آن سوال می‌پرسند.

سپس متناسب با بودجه خود میلگرد را خریداری می‌کنند. برخی اوقات این قیمت صعودی است و برخی اوقات نزولی. عوامل متعددی وجود دارند که قیمت میلگرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه در مورد این عوامل صحبت خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

قیمت میلگرد تمام کارخانه‌ها تحت تاثیر چندین عامل خاص مشخص خواهد شد. همین عوامل هستند که نوسانات قیمت میلگرد را ایجاد می‌کنند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • عرضه و تقاضا

همه ما می‌دانیم که عرضه و تقاضای محصولات فولادی به خصوص قیمت پروفیل تا حد زیادی در قیمت میلگرد اثر گذار خواهند بود. زمانی که میزان تقاضای میلگرد افزایش پیدا می‌کند و عرضه کم می‌شود، افراد باید به هر نحوی که شده نیاز خود را برطرف کنند.

در این شرایط قیمت میلگرد بیشتر شده و تنها کارخانجات و صنایعی به آن دسترسی پیدا می‌کنند که حاضر به صرف هزینه‌های بالا باشند. در صورتی که عرضه میلگرد افزایش یابد؛ اما تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد، قیمت کاهش پیدا خواهد کرد.

چرا که تولید کنندگان به دنبال راهی هستند که از آن طریق محصولات خود را به فروش برسانند. پس نزولی یا صعودی بودن قیمت میلگرد به میران عرضه آن بستگی دارد.

  • تغییرات فصلی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تغییرات فصلی هم می‌توانند در قیمت نهایی میلگرد اثرات زیاد را بگذارند. واضح است که شرایط آب و هوایی در هر کشوری متفاوت است و این تفاوت در شرایط آب و هوایی بر میزان ساخت و ساز هر کشور تاثیرات مستقیمی را می‌گذارد. در فصول سرما معمولاً ساخت و ساز کاهش پیدا می‌کند.

به همین دلیل میزان تقاضای میلگرد نسبت به عرضه میلگرد کاهش پیدا خواهد کرد. در چنین شرایطی با توجه به این که ساخت و ساز کم است، قیمت میلگرد کاهش پیدا می‌کند. در فصولی مثل فصل تابستان یا بهار ساخت و سازهای ساختمانی گسترش پیدا کرده و بسیار زیاد می‌شوند. در این فصول شاهد افزایش قیمت میلگرد خواهیم بود چرا که تقاضای این سازه فلزی بالا است.

  • تورم جهانی

عامل دیگری که در قیمت میلگرد تاثیر دارد، تورم جهانی است. تورم جهانی می‌تواند مهم‌ترین عامل در قیمت گذاری میلگرد باشد؛ چرا که به صورت لحظه‌ای قیمت میلگرد را متحول می‌کند. از طرفی دیگر، بسیاری از کشورهای قدرتمند سعی می‌کنند که برای کاهش هزینه‌های تولید کالاهای مختلف، شرکت‌هایی را در کشورهای در حال توسعه احداث کنند. این امر باعث راه یافتن تورم جهانی به این شرکت‌ها شده و قیمت محصولات فولادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در کنار این عامل، نرخ دلار و قیمت آن نیز بسیار مهم است. زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند، قیمت آهن در جهان نیز بیشتر می‌شود. در نتیجه فرآورده‌های فولادی هم با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. با کاهش قیمت دلار، کاهش چشمگیری در قیمت محصولات فولادی مشاهده می‌شود.

  • هزینه‌های حمل و نقل

معمولا هزینه‌های حمل و نقل برای تعیین قیمت سازه‌های فولادی مهم شمرده نمی‌شوند اما این هزینه‌ها بسیار مهم هستند.

زمانی که بخواهید میلگردها را در حجم زیاد خریداری کنید، نیاز به سوخت‌هایی همچون نفت و بنزین دارید. پس باید هزینه‌هایی را برای استفاده از این سوخت‌ها صرف کنید. این هزینه‌ها ممکن است چندان زیاد نباشند، اما برای برآورد قیمت میلگرد بسیار مهم شمرده می‌شوند.

لیست قیمت میلگرد و آهن در سایت فولاد مهر سهند

  • انواع مختلف میلگرد

این که شما چه نوع میلگردی را نیاز دارید، می‌تواند در هزینه‌ها مؤثر باشد. ابعاد و وزن میلگردهایی که در حال حاضر تولید می‌شوند با یکدیگر متفاوت هستند. میلگردهایی که بزرگ‌تر هستند یا وزن بیشتری دارند، همواره با قیمت‌های بیشتری به فروش خواهند رسید.

برای مثال میلگردهای سایز ۳۲ نسبت به میلگردهای سایز ۲۰ گران‌تر هستند. شما باید به دنبال بهترین مراکز خرید و فروش انواع آهن آلات به خصوص میلگرد باشید تا در نهایت محصولی مقاوم را با قیمتی استثنائی و ویژه خریداری کنید.

  • سیاست‌های داخلی کشور

برای تعیین قیمت میلگرد به سیاست‌های داخلی کشور توجه بسیاری می‌شود. دولت در هر کشوری می‌تواند از صنایع فولادی حمایت کند و بخش عمده‌ای از هزینه‌های این صنایع را بر عهده بگیرد.

در صورتی که سیاست‌های داخلی کشور سبب کاهش ارزش پول در کشور شوند، قیمت میلگرد بیشتر خواهد شد. وقتی که دولت تصمیم می‌گیرد که ساخت و ساز را افزایش دهد، شاهد قیمت‌های نزولی خواهیم بود.

اگر دولت کمی از مبلغ خرید میلگرد را بپردازد، در این صورت هزینه‌های مشتریان میلگرد نیز کاهش پیدا خواهند کرد. در نتیجه شاهد کاهش قیمت میلگرد در سطح کشور خواهیم بود.

  • رشد صنایع مختلف در کشور

باید توجه داشت که رشد صنایع وابسته به شرکت‌های فولاد می‌تواند منجر به سیر نزولی قیمت میلگرد در کشور بشود. برای مثال زمانی که شرکت‌های ساخت و ساز بودجه داشته باشند و فعالیت خود را گسترش دهند، تولید فولاد افزایش پیدا می‌کند. اما این به میزانی نیست که تمامی تقاضا را برطرف سازد. این تغییرات به طور مستقیم بر روی قیمت فولاد تاثیر گذار هستند.

  • مواد اولیه تولید میلگرد

شرکت‌های مختلف فولادی برای این که میلگرد را تولید کنند، از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌کنند. مسلما مواد اولیه‌ای که با کیفیت باشند، باعث تولید محصولات فلزی با کیفیت نیز خواهند شد.

برای ساخت میلگرد عمدتاً از قراضه و سنگ آهن استفاده می‌شود. هر کدام از این مواد به تنهایی می‌توانند قیمت میلگرد را تحت تاثیر قرار دهند. قراضه‌ها ارزان‌تر هستند. پس‌ میلگردهایی که از مواد اولیه‌ای همچون قراضه به وجود آمده‌اند، قیمت کمتری نسبت به میلگردهای سنگ آهن دارند.

  • حجم صادرات و واردات

حجم واردات و صادرات فولاد می‌تواند قیمت میلگرد را متحول کند. اگر صادرات میلگرد به خارج از کشور بیشتر شود، مسلما صنایع داخلی ما نمی‌توانند نیاز خود را برطرف کنند. پس باید با هزینه‌های بیشتر میلگرد را بخرند.

به همین دلیل در اکثر اوقات دولت‌ها سعی می‌کنند که ابتدا نیاز صنایع را برطرف کنند، سپس اجازه صادرات و واردات را صادر کنند. واردات هم می‌تواند به صنایع کشور ما لطمه بزند؛ چرا که با واردات کالاهای سایر کشورها، شرکت‌های فولاد داخلی ضرر می‌کنند. پس این عامل هم باید در میان عوامل موثر در قیمت میلگرد ذکر شود.

لیست قیمت میلگرد و آهن در سایت فولاد مهر سهند

خرید اینترنتی میلگرد از مهر استیل

همان طور که گفتیم، شرکت‌هایی که در خرید و فروش انواع آهن آلات سابقه دارند و برترین شرکت هستند، همواره قیمت‌هایی مناسب را نیز برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. شرکت مهر استیل یکی از همین مراکز است که با ارائه قیمت‌های رقابتی به مشتریان خود، نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند.

به لطف ظرفیت بالای این شرکت، بخش اعظمی از نیاز ساخت و سازهای مختلف به میلگرد توسط فولاد مهر سهند قابل برطرف شدن است. با انتخاب فولاد مهر سهند برای خرید میلگرد دیگر نیازی نیست که حضورا به شرکت مراجعه کنید. کافی است وارد وب سایت فولاد مهر سهند شوید و میلگرد را از آن خریداری نمایید.

منبع خبر: mehrsteel.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز