خبرگزاری کار ایران

به صرفه ترین بسته های اینترنت اپراتورها

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۱۸۵

بسته‌های اینترنت یکی از سرویس‌های خوب اپراتورهای مختلف هستند که در حجم‌ها و قیمت‌های مختلف ارائه می‌شود. همراه اول، ایرانسل و رایتل سه اپراتور مهم هستند که بسته‌های اینترنت را به اشکال مختلف عرضه می‌کنند.

این بسته‌ها در برخی از حجم‌ها در هر سه اپراتور نیز وجود دارند؛ اما برخی از بسته‌ها که می‌توانیم آن‌ها را بسته‌های مقرون به صرفه نیز بدانیم مختص برخی اپراتورها هستند که در ادامه با آنها اشنا می شود. شما میتوانید با خرید شارژ و یا خرید مستقیم، بسته اینترنت مورد نظر خود را فعال کنید.

اگر شما نیز جزء کاربران این اپراتورها هستید و برای امور اینترنتی خود مجبور به خرید بسته اینترنت هستید بد نیست با این بسته‌ها آشنا شوید. خرید بسته‌ اینترنت مقرون به صرفه علاوه بر کاهش هزینه‌ها، لذت استفاده از اینترنت را با سرعت و زمان بسیار بالا در اختیار شما قرار می‌دهند.

بسته‌های مقرون به صرفه همراه اول

همراه اول بسته‌های اینترنت خود را در قالب طرح‌های مختلف ارائه می‌دهند. این طرح‌ها عبارتند از: طرح صبحانت، طرح نامحدود شبانه، طرح کوتاه مدت، طرح یک ماهه، طرح ویژه مشترکین جدید و طرح بلند مدت.

طرح صبحانت همراه اول

در طرح صبحانت که از ساعت 6 صبح شروع می‌شود و تا ساعت 12 ظهر پایان می‌یابد بسته‌های زیادی وجود ندارد. از طرفی بسنته‌های این طرح بسیار کم است و تقریبا شامل یک بسته اینترنت 30 روزه با حجم 12 گیگابایت و قیمت 10 هزار تومان (در حال حاضر) است.

طرح نامحدود شبانه

این طرح تقریبا از نظر زمانی برعکس طرح صبحانت است. طرح نامحدود شبانه مربوط به ساعات 1 بامداد تا 11 صبح به صورت نامحدود است. نامحدود بودن این طرح باعث شده است تا استفاده از آن برای برخی از کاربران مقرون به صرفه باشد.

به خصوص کاربرانی که عادت دارند فعالیت‌های خود را در شب انجام دهند. این طرح معمولا در بسته سی روزه ارائه می‌شود. البته محدودیتی که این طرح دارد این است که بر اساس سیاست مصرف منصفانه برای مصارف بالاتر از 100 گیگ، محدودیت سرعت اعمال می‌شود.

 طرح کوتاه مدت

اگر می‌خواهید از بسته‌های به صرفه همراه اول استفاده کنید طرح کوتاه مدت بهترین گزینه است. این طرح علاوه بر آنکه بسته‌های متنوعی دارد، از قیمت‌های مناسبی نیز برخوردار است. بسته‌های طرح کوتاه مدت از نظر زمان مصرف شامل بسته‌های یک روزه و هفت روزه هستند. حجم بسته‌ها نیز در کمترین میزان 6 گیگابایت و در بیشترین حجم 60 گیگابایت است.

بسته‌های یک ماهه

در بین بسته‌های یک ماهه همراه اول نیز بسته‌های مقرون به صرفه وجود دارد. طرح یک ماهه از نظر تنوع بسته‌ها جزء طرح‌های متنوع است.

با این حال بسته‌های این طرح از نظر قیمت از 10 هزار تومان تا 28400 تومان است. کمترین حجم 1 گیگابایت است و بیشترین آن 12 گیگابایت. البته بسته 12 گیگابایتی همان بسته صبحانت است که به دلیل یک ماهه بودن در این طرح نیز قرار دارد. بعد از بسته صبحانت، بیشترین حجم 7 گیگابایت است.

 طرح مشترکین جدید

این طرح همانطور که از نام آن نیز پیداست مختص مشترکینی است که به تازگی اقدام به خرید سیم کارت کرده‌اند. از این رو مشترکین قدیمی امکان استفاده از آن را ندارند. این طرح شامل 4 بسته است که همگی از نظر زمانی 1 ماه هستند و از نظر حجم 4 بسته 2، 3، 5 و 7 گیگابایتی را شامل می‌شوند.

طرح بلند مدت

در طرح بلندمدت به طور کلی دو بسته وجود دارد. یکی از بسته‌ها دو ماهه و بسته دیگر 4 ماهه است. بسته دو ماهه 12 گیگابایت به قیمت 46000 تومان و بسته 4 ماهه 15 گیگابایت به قیمت 62000 تومان است.

نکته: توجه داشته باشید که این قیمت‌ها نسبی است و ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند.

به صرفه ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

بسته‌های مقرون به صرفه ایرانسل

اپراتور ایرانسل نیز بسته‌های متنوعی را بر پایه معیارهای زمان، میزان حجم و قیمت در اختیار کاربران و مشترکین خود قرار داده است. بسته‌ها از نظر زمانی شامل 7 بسته یک روزه، سه روزه، هفت روزه، پانزده روزه، سی روزه، شصت روزه و صد و بیست روزه یا دو ماهه هستند. از نظر حجم نیز بسته‌ها در کمترین حجم شامل بسته‌های کمتر از 100 مگابایت و در بالاترین حجم بیشتر از ده گیگابایت است.

ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین بسته اینترنت ایرانسل، بسته شبانه آن است که تنها 500 تومان است. این بسته از نظر حجم نیز 500 مگابایت است و زمان استفاده از آن از 2 بامداد تا 7 صبح است. بسته ارزان بعدی بسته 1500 و 1600 تومان است.

بسته 1500 تومانی 2 گیگابایت است که مدت زمان استفاده از آن 7 روز تعیین شده است. بسته 1600 تومانی نیز بسته روزانه 60 مگابایتی است. گران‌ترین بسته ایرانسل نیز بسته دو ماهه آن است. این بسته 15 گیگابایت است و قیمت آن نیز 62000 تومان در نظر گرفته شده است.

بسته‌های مقرون به صرفه رایتل

اپراتور رایتل از نظر ارائه بسته‌های خود بر حسب زمانی، تنوع بیشتری نسبت به دو اپراتور قبلی دارد. بسته‌های این اپراتور از نظر زمانی شامل 9 بسته 1 روزه، 3 روزه، 7 روزه، 15 روزه، یک ماهه، دو ماهه، 3 ماهه، 6 ماهه و یک ساله هستند. بسته‌ها در پایین‌ترین حجم از 5/0 گیگابایت کمتر و در بالاترین حجم نیز بیشتر از 48 گیگابایت هستند.

بسته 1400 تومانی، از نظر زمانی 1 روزه است و 50 مگابایت، حجم دارد. این بسته برای هر دو سیمکارت اعتباری و دائمی قابل خریداری است. بسته ارزان بعدی 2000 تومان است که حجم آن 100 مگابایت است. این بسته نیز یک روزه است.

بسته یک ساله گران‌ترین بسته است که قیمت 220 هزار تومان برای آن در نظر گرفته شده است. حجم این بسته 100 گیگابایت است. همانطور که ملاحظه می‌کنید بسته‌های رایتل نیز از ویژگی‌های خاص و متفاوتی برخوردار است که مخصوص رایتل است. با این حال این اپراتور علیرغم آنکه از مزیت تنوع بسته‌ها برخوردار است؛ اما فاقد بسته شبانه است.

سخن نهایی

تعیین بسته ارزان یا مقرون به صرفه در خرید شارژ و خرید بسته اینترنت به شرایط شما بستگی دارد. به عبارتی در مواقعی نیز ممکن است خرید یک بسته گران قیمت از نظر حجم و مدت زمان استفاده از آن برای یک مشترک مقرون به صرفه باشد؛ اما برای مشترکی دیگر این چنین نباشد. بنابراین راه عاقلانه این است که علاوه بر هزینه‌ها، در خرید بسته‌ها به میزان یا حجم اینترنت مورد نیاز و محدوده زمانی که در اینترنت فعالیت دارید نیز توجه داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز