خبرگزاری کار ایران

ورود هوش مصنوعی به بازار نرم افزارهای حسابداری

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۰۸۹

حوزه‌ای را می‌شناسید که هوش مصنوعی بر آن تاثیر نگذاشته باشد؟‌ این روزها همه‌چیز دستخوش ورود هوش مصنوعی شده است. در بین اما برای یک گروه خاص، تاثیر هوش مصنوعی بر ابزارهایشان می‌تواند دگرگون‌کننده شکل انجام کارشان باشد. مدیران مالی و حسابداران.

نرم افزار حسابداری اصلی‌ترین، کاربردی‌ترین و شاید تنها ابزاری باشد که متخصصان مالی و حسابداری با آن سروکار دارند. یکپارچه شدن این ابزار حیاتی با هوش مصنوعی می‌تواند تاثیر شگفتی بر نوع انجام کارها و مدیریت فرایندهای مالی سازمان‌ها داشته باشد. اما این ابزار مدرن در کدام بخش‌ها می‌تواند به کمک سازمان‌ها بیاید؟ تا پایان این مطلب از تیمیار همراه ما باشید.

 

هوش مصنوعی و اتوماسیون فرایندهای مالی

 

البته در این مورد هم‌اکنون نیز ابزارهایی مانند BPMS یا سیستم مدیریت فرایندها وجود دارد. اما وقتی صحبت از هوش مصنوعی می‌کنیم یعنی سپردن صفر تا صد کارها به یک ابزار غیرانسانی، و وقتی صحبت از ابزاری غیرانسانی می‌کنیم به پایین آمدن خطاها و کاهش چشم‌گیر مشکلات ناشی از ورود نادرست داده‌ها و اشتباه در محاسبات دستی اشاره داریم.

البته که به‌هرحال به اپراتوری انسانی نیاز داریم. اما اتوماسیون فرایندهای مالی با استفاده از هوش مصنوعی در ساده‌ترین حالت ممکن منجر به بالا رفتن سرعت و کاهش بی‌دقتی می‌شود.

هوش مصنوعی و گزارشهای مالی دقیق

شاید نام هوش تجاری (BI) به گوش‌تان خورده باشد. این ابزار با تحلیل ابرداده‌ها، دسته‌بندی آن‌‌ها و تولید گزارش‌های دقیق و شفاف برای تصمیم‌گیری، در سال‌های اخیر به ابزاری کاربردی به‌خصوص برای مدیران ارشد تبدیل شده است.

ترکیب هوش مصنوعی (AI) با هوش تجاری (BI) حتی پتانسیل ساخت یک ابزار فوق‌العاده کاربردی را برای کسب‌وکارها دارد. سرعت AI‌ در جمع‌آوری و دسته‌بندی داده‌ها و دقت BI در تحلیل و ارائه گزارش‌ها مزیت رقابتیِ فوق‌العاده‌ای به سازمان‌ها می‌دهد.

هوش مصنوعی و داشبوردهای مدیریتی

اگر مدیر ارشد باشید به‌خوبی از نقش داشبوردهای مالی آگاهید. اگر مدیر میانی هستید یا کارشناس، امکان ندارد از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که این ابزار در اختیارتان می‌گذارد بی‌خبر باشد. حالا فرض کنید ترکیب هوش مصنوعی با داشبورد‌های مدیریت مالی می‌تواند چه کمک مهم و ارزنده‌ای برای شما باشد.

با تعریف الگوریتم‌ها و نیازهای‌تان به داده‌های مختلف، هوش مصنوعی قادر خواهد بود با توجه به روندهای کاری و تسک‌های روزانه، همواره مرتبط‌ترین داشبورد‌ها را به شما نمایش دهد و از آن مهم‌تر، همیشه آن‌ها را به‌روز نگه دارد.

فناوریهایی که بهزودی باید منتظرشان باشیم

پردازش برمبنای زبان طبیعی:

بهبود قابلیت‌های تشخیص زبان، نرم‌افزار حسابداری را قادر می‌کند تا داده‌های بدون ساختار، مانند ایمیل‌ها و اسناد متنی را برای اطلاعات مالی مرتبط پردازش و تجزیه و تحلیل کند. این به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا داده‌های مالی را از طیف وسیع‌تری از منابع استخراج کنند که منجر به سوابق مالی جامع‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

تجزیه و تحلیل پیشگویانه:

الگوریتم‌های هوش مصنوعی در توانایی خود برای پیش‌بینی‌های مالی آینده‌نگر کامل‌تر و دقیق‌تر می‌شوند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند پیش‌بینی‌های دقیق‌تر و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک را با دیدی بازتر و عمیق‌تر بگیرند. این امر از طریق استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی حاصل می‌شود که می‌توانند داده‌های مالی تاریخی را تجزیه و تحلیل کنند و الگوهایی را شناسایی کنند که می‌تواند روندهای آینده بازار را نشان دهند.

ادغام با سایر نرمافزارهای سازمانی:

نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر هوش مصنوعی احتمالاً با سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و حتی نرم افزار ERP یکپارچه‌تر خواهد شد و مجموع فرایندهای کسب‌وکار را ساده‌تر می‌کند. این ادغام به کسب و کارها این امکان را‌ می‌دهد تا دیدی جامع از عملیات خود به دست آورند و اطمینان حاصل شود که تمام جنبه‌های کسب و کار همسو هستند و در جهت اهداف یکسانی کار‌ می‌کنند.

تیمیار؛ هوشمند، قدرتمند و کارآمد

در بین نرم‌افزارهای سازمانی داخل بازار، تیمیار درحال‌حاضر تنها ارائه‌دهنده‌ای است که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را در فرایندهای روزانه سازمانی خود پیاده‌سازی کرده است و به زودی بسیاری از این ابزارها را با نرم‌افزار ERP خود، یعنی تیمیارERP یکپارچه می‌کند.

ورود هوش مصنوعی به بازار نرم افزارهای حسابداری

تیمیارERP با ارائه بیش از ۳۰ ماژول و بیش از ۱۰۰ سیستم و زیرسیستمِ تخصصی قادر است تمام فرایندهای اداری و ستادی کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ را به سمت دیجیتالی شدن ببرد و امکان پیاده‌سازی مدیریتی شفاف و بدون دغدغه را برای مدیران به ارمغان آورد.

برای کسب‌ اطلاعات بیشتر و برگزاری جلسه دموی آنلاین و رایگان به سایت Teamyar.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۶۳۲۱۲۵۱۲۵ تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز