خبرگزاری کار ایران

مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا چند روز است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۱۱

رایج‌ترین سوالی که برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا مطرح می‌شود، این است که «مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا چه‌قدر است؟» خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده، به دارنده گرین کارت مجوز قانونی برای کار و زندگی در آمریکا را اعطا می‌کند. مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا به عوامل متعددی بستگی داشته و کاملا بسته به شرایط و نوع ویزای شما خواهد بود. از این رو برای دریافت این کارت باارزش سبز رنگ، باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا عوامل موثر در مدت زمان صدور گرین کارت ایالات متحده را بررسی کرده و با پروسه صدور آن آشنا شوید.

تعیین مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا براساس نوع درخواست

برای گرفتن گرین کارت امریکا در ابتدا باید از نوع ویزایی که مناسب شرایط و مدارک شماست مطلع شوید. زیرا نوع ویزا و نحوه درخواست شما در تعیین مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا تاثیر بسزایی دارد. در ادامه به روش‌های گوناگونی که می‌توان برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کرد اشاره کرده‌ایم.

مدت زمان صدور گرین کارت ایالت متحده از طریق مهاجرت کاری

یکی از آسان‌ترین راه‌های اخذ گرین کارت، از طریق ویزای کاری آمریکا است. شرایط کاری این کشور برای مهندسان رشته‌های مختلف و پزشکان بسیار مناسب بوده و این افراد به درآمد قابل‌توجهی از طریق کار در آمریکا خواهند رسید. به‌عنوان مثال آمریکا بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران است؛ پرستاران با مهاجرت به ایالت متحده و اخذ گرین کارت به‌راحتی می‌توانند در این کشور بزرگ و پیشرفته مشغول به کار شوند. شرایط و مدت زمان گرفتن گرین کارت آمریکا از طریق کاری بستگی به نوع تخصص و هدف فرد متقاضی دارد؛ بنابراین شما برای دریافت گرین کارت مبتنی بر اشتغال، باید با‌توجه‌به حوزه فعالیت خود با مشاوران تخصصی در این زمینه مشورت کنید. بدین‌ترتیب از زمان صدور گرین کارت خود مطلع خواهید شد.

مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا چند روز است؟

مدت زمان صدور و درخواست گرین کارت آمریکا برای بستگان درجه اول یا خانواده

یکی دیگر از راه‎های دریافت گرین کارت خویشاوندان یا خانواده هستند. در واقع افرادی که تابعیت آمریکا را دارند، طی اقداماتی امکان دعوت از بستگان نزدیک خود را خواهند داشت. هر فردی (با سن بالای 22) که تابعیت آمریکا را داشته باشد، از دو طریق می‌تواند بستگان خود را به این کشور بیاورد.

  • بستگان درجه یک (Immediate Relative): این ویزا به اعضای خانواده یک شهروند آمریکایی تعلق می‌گیرد.
  • بستگان درجه دو (Family Preference): این ویزا به افرادی که ارتباط خانوادگی با یک شهروند آمریکایی دارند تعلق می‌گیرد.

دریافت گرین کارت از طریق مهاجرت توسط اقوام نزدیک یا خویشاوندان، ممکن است بیشتر از سایر روش‌ها طول بکشد. این افراد پس از انجام مراحلی که باید برای دریافت کارت سبز طی کنند، فرم I-485 برای آن‌ها تشکیل می‌شود. برای پردازش مدارک و فرم‌های متقاضیان گرین کارت از طریق نسبت خویشاوندی، حدود 8 الی 14 ماه زمان نیاز است.

بسیاری از افراد برای دریافت راحت‌تر گرین کارت آمریکا، به فکر پاسپورت دوم در کشوری به‌جز ایران هستند. یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت گرین کارت ایالت متحده، اخذ پاسپورت دومینیکا است. شما با خرید یک خانه یا ملک در کشور دومینیکا می‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. بدین‌ترتیب اخذ گرین کارت ایالت متحده نیز برای شما آسان‌تر خواهد شد.

زمان لازم برای دریافت گرین کارت آمریکا پس از ازدواج با شهروند آمریکایی

با اخذ گرین کارت از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی، امکان کار و زندگی در هر نقطه‌ای از ایالات متحده آمریکا برای شما فراهم خواهد شد. برای دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج باید مدارک زیر را آماده‌سازی کنید: 

  • داشتن گواهی‌نامه
  • گواهی یا سند ازدواج
  • تمکن مالی
  • اثبات تابعیت ایالات متحده یا اقامت دائم اسپانسر همسر
  • مدارک ورود قانونی به خاک ایالات متحده آمریکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه

صدور گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج حدود 2 سال زمان نیاز دارد. اگر همسر شما دارنده گرین کارت باشد و در حال حاضر در ایالات متحده زندگی می‌کند، برای دریافت گرین کارت خود باید حدود 12 تا 27 ماه صبر کنید. اگر همسرتان دارنده گرین کارت باشد و شما در حال حاضر در خارج از ایالت متحده زندگی می‌کنید، مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا حدود 18 الی 32 ماه خواهد بود.

بررسی مدت زمان صدور گرین کارت لاتاری؛ سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای اخذ گرین کارت ایالات‌متحده، ثبت نام لاتاری آمریکا و برنده شدن در این قرعه کشی جهانی است. این روش به پرداخت هزینه چندانی نیاز ندارد و افراد بسیاری از قوم‌ها و سطح طبقاتی متفاوت می‌توانند در آن شرکت کنند. بین این تعداد بی‌شماری از افراد، سالانه به‌صورت تصادفی فقط 50 هزار نفر در قرعه‌کشی لاتاری انتخاب خواهند شد. این افراد پس از اخذ گرین کارت خود می‌توانند مانند افراد عادی به زندگی در ایالات متحده آمریکا ادامه دهند. افرادی که در این قرعه‌کشی برنده شوند، طی نهایت دو سال (از زمان ثبت نام تا ورود به آمریکا) گرین کارت خود را دریافت خواهند کرد.

مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا چند روز است؟

زمان لازم برای دریافت گرین کارت آمریکا از طریق تحصیل به‌عنوان دانشجوی نخبه

برای افرادی که از طریق تحصیل وارد خاک آمریکا می‌شوند، امکان اخذ گرین کارت وجود ندارد. اما یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن برای دریافت گرین کارت ایالت متحده اقدام کرد، دانشجوی نخبه است. اگر شما توانایی فوق العاده‌ای در رشته علمی داشته باشید، واجد شرایط ویزای EB-1 آمریکا خواهید بود. بدین‌ترتیب امکان دریافت گرین کارت نیز برای شما فراهم می‌شود. دارنده گرین کارت که قصد تحصیل در دانشگاه‌های ایالات متحده را دارد، تا 80 درصد کمتر از سایر دانشجویان خارجی (که گرین کارت ندارند) شهریه پرداخت می‌کند. این افراد برای صدور گرین کارت به 1 الی 2 سال زمان نیاز دارند.

اطلاع دقیق از مدت زمان گرفتن گرین کارت آمریکا با‌توجه‌به نوع ویزا

ما در این مقاله مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا با‌توجه‌به نوع ویزا را بررسی کردیم. کلیه بازه‌های زمانی که در این مقاله ذکر شد بستگی به شرایط شما دارد و ممکن است کم یا زیاد شود. اگر علاقه‌مند به دریافت گرین کارت هستید، توصیه می‌کنیم از یک مشاور مهاجرتی متخصص کمک بگیرید. این فرد می‌تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند و به سوالاتتان پاسخ دهد.

برای دریافت مشاوره، ما موسسه مهاجرتی ایران کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با بهره‌مندی از مشاوره کارشناسان ایران کانادا و هم‌چنین بررسی دقیق شرایطتان توسط این افراد، گرین کارت شما در کوتاه‌ترین زمان صادر خواهد شد. برای دریافت مشاوره نیز فقط کافی است فرم مشاوره را در سایت irancanada.cc پر کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز