خبرگزاری کار ایران

تابستانی به یاد ماندنی همراه با تور قبرس شمالی سلام پرواز

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۰۴۱

تعطیلات تابستانی در راه است و باز هم اکثر ما برای انتخاب بین شهرهای خوش آب و هوای ساحلی سردرگم هستیم. دوست داریم مقصدی جدید و منحصر به فرد داشته باشیم و البته سفری مقرون به صرفه! خب خوشبختانه هم در کشور خودمان و هم در کشورهای اطرافمان شهرهای ساحلی زیبایی قرار دارند که می‎توانید با توجه به سلیقه و بودجه مورد نظرتان یکی را به عنوان تور تابستان 1402 انتخاب کنید. همراه ما باشید تا ببینیم چرا باید تابستان امسال را با تور قبرس شمالی همراه شوید.

قبرس شمالی که با نام جمهوری ترک قبرس شمالی نیز شناخته می‎شود، مقصدی زیبا و منحصر به فرد است که جاذبه‎های گردشگری متنوعی دارد. این منطقه دارای سواحلی زیبا و بکر مانند کارائیب است که آب‎های شفاف و شن‎های استوایی دارد. همچنین تاریخی غنی دارد که به هزاران سال پیش برمی‎گردد. قبرس شمالی دارای آب و هوای مدیترانه ای گرم، با تابستان‎های طولانی و گرم و زمستان‎های معتدل است. این امر آن را به مقصدی ایده‎آل برای سفر در تمام طول سال تبدیل می‎کند. این منطقه همچنین به خاطر غذاهای لذیذش که ترکیبی از طعم های ترکی و مدیترانه‎ای است، مشهور می‎باشد.

سواحل زیبای قبرس شمالی

ساحل طلایی (Golden Beach) در دیپکارپاز (Dipkarpaz) یکی از سواحل محبوب و پرطرفدار در شمال قبرس است. آب دریا در این ناحیه فوق‌العاده تمیز است و در زیر نور خورشید درخششی لاجوردی و زیبا دارد. ساحل آلاگادی (Alagadi) که به نام ساحل لاکپشت‎ها نیز شناخته می‎شود، از دیگر سواحل زیبای شمال قبرس است. دو گونه از لاکپشت های دریایی در حال انقراض در سواحل قبرس شمالی زندگی می‎کنند که عمدتا در ساحل آلاگادی دیده می‎شوند. این ساحل در کنار صخره‎ها و ماسه‎های طلایی نرم منظره‎ای بی‎نظیر دارد. بر خلاف ساحل طلایی که حداقل امکانات رفاهی از جمله چتر، آفتابگیر، دوش و کافه دارد، ساحل آلاگادی زیرساخت گردشگری مجهزی ندارد. پس توجه داشته باشید که وسایل مورد نیاز برای تفریح و استراحت در این ساحل را به همراه داشته باشید.

تفریحات آبی در قبرس شمالی

سفر با قایق انتخابی بسیار آرامش بخش برای تماشای دریای مدیترانه و خط ساحلی شگفت انگیز قبرس شمالی است. هر روز صبح تورهایی گردشگران را به سمت شرق یا غرب در امتداد خط ساحلی می‌برند. می‌توانید در بندر قدیمی کایرینیا و یا فاماگوستا با یک تور همراه شوید. این سفرها معمولا شامل حداقل یک وعده غذایی (معمولا ناهار) و توقف‎های متعدد در سواحل و خلیج‎های زیبا می‎شود که به شما امکان شنا، غواصی و بازی در آب را می‎دهد.

در شمال جزیره‎ی قبرس طیف وسیعی از گونه‎های آبزی زندگی می‎کنند که این منطقه را به مقصدی هیجان انگیز برای ماهیگیران تبدیل می‎کند. در آب‎های شفاف مدیترانه می‎توانید بهترین صیدها را مشاهده کنید. اگر علاقه‎مند به ماهیگیری هستید، می‎توانید به همراه راهنما و یا گروهی به سفرهای ماهیگیری بروید و تجربه‎های جدید و جذابی کسب کنید.

علاوه بر این تور قبرس یکی از مطلوب‎ترین و طولانی‎ترین فصل‎های غواصی در منطقه مدیترانه را دارد. آب‎های این منطقه بسیار شفاف و گرم هستند. زندگی دریایی بسیار زیاد و متنوع است که انتخابی عالی برای غواصانی است که به دنبال زیبایی‎های طبیعت زیر آب هستند. غواصی در اینجا یک تجربه هیجان انگیز و رنگارنگ است که یک دنیای گرمسیری منحصر به فرد را برای کشف و ماجراجویی ارائه می‎دهد! محبوبیت غواصی در قبرس شمالی را می‎توانید از طریق تعداد مراکز غواصی که دارد حدس بزنید.

تابستانی به یاد ماندنی همراه با تور قبرس شمالی سلام پرواز

همچنین در این آب و هوای مدیترانه‎ای گرم و دلپذیر می‎توانید یک روز را به تفریح در پارک آبی اختصاص دهید. انواع سرسره‎ها و استخرها امتحان کنید و یک میان وعده لذیذ هم میل کنید. پارک آبی اختاپوس در منطقه کاتالکوی کایرینیا یک انتخاب پرطرفدار است که در کنار آن استخرهای زیبا و سرسره‌هایی برای بازی کودکان هم وجود دارد. بسیاری از پارک‎های آبی دیگر در داخل هتل‎ها قرار دارند؛ از جمله استراحتگاه دیدنی و مجهز لاپتوس (Lapethos)، استراحتگاه آکاپولکو (Acapulco)، استراحتگاه اسکار (Oscar) و... که بسیاری از آنها در منطقه کایرینیا قرار دارند.

قلعه کایرینیا (Kyrenia)

قلعه کایرینیا یک قلعه تاریخی در شهر کایرینیا در ساحل شمالی قبرس است. این قلعه یکی از شناخته شده‎ترین مکان‎های دیدنی جزیره است. همچنین یکی از بهترین نمونه‎های استحکامات قرون وسطایی در مدیترانه است که توسط بیزانس در قرن هفتم پس از میلاد ساخته شد. لوزینیان‎ها بعدا در قرن سیزدهم این قلعه را تقویت کردند. در سال 1960، پس از تأسیس جمهوری قبرس، این قلعه به موزه تبدیل شد. این موزه مجموعه‎ای از آثار تاریخی از دوره‎های مختلف تاریخ قبرس را به نمایش می‎گذارد. معماری چشمگیر این قلعه شما را مجذوب کرده و با تاریخ غنی قبرس آشنا می‎کند.

صومعه سنت بارناباس (Saint Barnabas)

صومعه سنت بارناباس یک صومعه تاریخی مسیحی در نزدیکی شهر فاماگوستا است. این صومعه یکی از مهم‎ترین اماکن مذهبی جزیره است که به قدیس برنابا (گمان می‎رود بنیانگذار کلیسای ارتدکس قبرس باشد.) تقدیم شده است. این صومعه در قرن چهارم پس از میلاد ساخته شد و در طول قرن‎ها بازسازی شد و گسترش یافت. امروزه این صومعه مجموعه‎ای از ساختمان‎هاست که شامل کلیسا، کلیسای کوچک، کتابخانه، موزه و فروشگاه سوغاتی می‎باشد. در تور قبرس شمالی می‎توانید از این مجموعه تاریخی و نمادهای مذهبی آن که نمونه‎های هنر بیزانسی در قرن شانزدهم هستند، بازدید کنید.

کلیسای بلاپایس (Bellapais Abbey)

صومعه بلاپایس یک صومعه قرون وسطایی زیبا در نزدیکی شهر کایرنیا است که یکی از بهترین نمونه‎های معماری گوتیک در مدیترانه می‎باشد. راهبان آگوستینی فرانسوی این صومعه را در قرن سیزدهم ساختند. این صومعه به دلیل معماری خیره کننده، باغ‎های زیبا و مناظر خیره کننده اطرافش یک نماد برای قبرس است. علاوه بر این به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی خود مشهور است، زیرا در طول تاریخ طولانی و پرتلاطم قبرس محل رویدادهای مهم متعددی بوده است. تماشای سنگ کاری های پیچیده و نقاشی های دیواری این صومعه شما را مسحور می‎کند.

تابستانی به یاد ماندنی همراه با تور قبرس شمالی سلام پرواز

مسجد سلیمیه (Selimiye)

مسجد سلیمیه که با نام کلیسای جامع سنت صوفیه نیز شناخته می‎شود، یک مسجد تاریخی در نیکوزیا است. این مسجد یکی از چشمگیرترین جاذبه‎های منطقه از معماری عثمانی است. این مسجد در ابتدا به عنوان یک کلیسای جامع مسیحی در قرن سیزدهم در دوره لوزینینان ساخته شد. بعدها عثمانی‎ها در قرن شانزدهم پس از تسخیر جزیره قبرس از ونیزی‎ها، آن را به مسجد تبدیل کردند. مسجد سلیمیه دارای یک گنبد مرکزی بزرگ، چهار گنبد کوچکتر و هشت ستون عظیم است. فضای داخلی مسجد شامل حکاکی‌ها و نقاشی‌های پیچیده است و چندین پنجره زیبای رنگی را در خود جای داده است. امروزه مسجد سلیمیه یکی از محبوب‎ترین جاذبه‎های گردشگری این منطقه است که می‎توانید در تور قبرس شمالی از آن بازدید کنید.

رزرو تور قبرس شمالی در تابستان 1402 با سلام پرواز

آژانس هواپیمایی سلام پرواز ایرانیان، مجری مستقیم تورهای خارجی، مقدمات سفرهای تابستانی شما به محبوب‎ترین شهرهای جهان را فراهم کرده است. چه علاقه‎مند به شهرها و مناطق ساحلی باشید و چه در جستجوی طبیعتی فراموش شده و یا گنجینه‎های تاریخی ملت‎ها باشید، سلام پرواز تورهای پیشنهادهای نابی همانند تور ترکیه استانبول نیز برایتان دارد. کارشناسان مجرب با توجه به سلیقه و بودجه شما در انتخاب مقصد، هتل و ایرلاین بهترین راهنمایی‎ها را در اختیارتان خواهند گذاشت. برای رزرو تور قبرس شمالی در تابستان 1402 کافی است در اسرع وقت با شماره 02122224444 تماس بگیرید. تعطیلاتی خاطره انگیز برایتان آرزومندیم!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز