خبرگزاری کار ایران

شیرآلات بهداشتی چطور زندگی کاربران را ساده می کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۱۳۷

نقش شیرآلات بهداشتی و ساختمانی در زندگی روزمره کاملاً روشن است. پس از بیدار شدن اولین تجهیزاتی که با آن سر و کار دارید شیرآلات است تا دست و روی خود را بشویید و چای را دم کنید! شستن ظرف ها، آشپزی و استحمام تا مسواک زدن در آخر شب همه و همه به کمک شیرآلات انجام می شود.

یکی از پرکاربردترین انواع شیرآلات ساختمانی، شیر ظرفشویی است که به دلیل در دسترس بودن برای تمامی کاربردهای مذکور حتی استحمام خردسالان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

هر چه انواع شیرآلات ظرفشویی امکانات بیشتری فراهم آورد، استفاده از آن بهینه تر خواهد بود و با سرعت بیشتری کارها را جلو خواهد برد. نه تنها گجت های متنوع امکان استفاده ها خاص از شیرآلات را ایجاد کرده اند، بلکه مکانیزم عملکرد شیرآلات آشپزخانه نیز در سال های اخیر بهبود و تنوع یافته است. در این مقاله انواع شیر سینک ظرفشویی بررسی شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد شیرآلات ظرفشویی مدرن می توانید به مقاله تکنولوژی جدید شیرآلات: معرفی 5 مدل شیر ظرفشویی مدرن! مراجعه نمایید.

آشنایی با انواع شیرآلات آشپزخانه

یکی از مهمترین تجهیزات به کار رفته در منزل، شیر ظرفشویی است. این شیرآلات بیشترین کاربرد و مصرف را در میان شیرآلات تاسیساتی منزل دارند و به همین دلیل هم باید در انتخاب آن دقت کافی به خرج دهید. در ادامه شما را با انواع مکانیزم شیر آشپزخانه و ویژگی های هر یک آشنا می کنیم.

شیر ظرفشویی لمسی

شیر ظرفشویی لمسی تکنولوژی جدیدی در زمینه تولید شیرآلات ظرفشویی است. برای باز و بسته کردن شیرآلات ظرفشویی رایج اهرمی حتما نیاز به تماس دست با دستگیره اهرمی شیرآلات وجود دارد. در صورتی که دستتان آغشته به چربی باشد، احتمالا در هنگام باز کردن شیر ظرفشویی دچار مشکل می شوید و اهرم آن را نیز کثیف خواهید کرد. اما در شیر ظرفشویی لمسی تنها با لمس بخش مشخصی از شیرآلات به واسطه پشت دست یا ساعد می توانید شیر آب را باز یا بسته کنید. شیر ظرفشویی لمسی می تواند بدون اهرم باشد که سنسور آن هنگام لمس تنه فعال شده و دکمه­ای نیز برای کنترل دمای آب دارد. نوع دیگر آن نیز دارای اهرم است که در صورت توقف سیستم هوشمند می توانید به کمک آن اهرم دما و جریان آب را تنظیم نمایید.

شیر ظرفشویی چرخشی

شیر آشپزخانه چرخشی از جدیدترین طرح های شیرآلات موجود در بازار است و طرحی خلاقانه و منحصر به فرد دارد. علم این نوع شیر ظرفشوی دارای تعدادی مفصل است که به تا شدن آن کمک می کند. به این ترتیب علم شیر ظرفشویی چرخشی دارای دو لوله افقی است که بر روی یک محور عمودی قرار گرفته اند و دامنه چرخش 360 دارند. به این ترتیب امکان دسترسی به تمام قسمت‌های سینک را برای کاربران فراهم می آورد، با توجه به اینکه این نوع شیر آب ظرفشویی قیمت نسبتا بالایی در میان انواع شیرآلات آشپزخانه دارد، برای کسانی که به دنبال یک طرح خاص و منحصربه فرد هستند و بودجه مناسب در اختیار دارند مناسب است.

شیر آشپزخانه شاوری

شیر ظرفشویی شلنگدار یا شاوری بسیار محبوب است. خروجی آب شیر آشپزخانه شاوری با کشیدن به سمت بیرون، همراه با شلنگ شاوری خارج شده و می‌توانید به راحتی آن را در همه زوایا و جهات مورد استفاده قرار دهید. پس از پایان کار شلنگ و آبریز به راحتی دوباره در جای اولیه خود قرار می گیرد. قیمت شیر ظرفشویی شاوری در حد متوسط است و بیشترین دامنه دسترسی به نقاط مختلف سینک را فراهم می آورد.

شیرآلات پیشخوان آشپزخانه  

کاربری شیرآلات پیشخوان آشپزخانه شبیه به کاربری شیرآلات اصلی آشپزخانه است اما ابعاد جمع و جورتری دارد. سینک مربوط به شیرالات پیشخوان نیز از سینک ظرفشویی اصلی کوچکتر است. شیرآلات ظرفشویی پیشخوان معمولاً بر روی کانتر جزیره ای و یا و سینک گوشه آشپزخانه تعبیه می شود و در زمان میهمانی ها برای کارهای سریع و دم دستی مانند آبکشی چند لیوان، در صورت شلوغ بودن فضای سینک اصلی، کاربرد دارد. البته تنها در صورتی که در آشپزخانه فضای کافی در اختیار دارید خرید این نوع شیرآلات را مد نظر قرار دهید؛ چراکه نصب دو سینک در آشپزخانه های کوچک ممکن نیست.

شیرآلات بهداشتی چطور زندگی کاربران را ساده می کند؟

شیر ظرفشویی دو منظوره

در میان شیرآلات ظرفشویی غیر هوشمند، شیر آشپزخانه دوکاره مکانیزم پیچیده تری دارد و به همین دلیل قیمت شیر ظرفشوی دو منظوره نیز به نسبت سایر شیرآلات آشپزخانه بالاتر است. این نوع شیرآلات سینک ظرفشویی در مناطقی که نیاز به شیر آب تصفیه وجود دارد بسیار کاربردی است و در فضای نصب شیرآلات صرفه جویی می کند. شیر ظرفشویی دو منظوره دارای دو خروجی آب جداگانه است. زمانی که کاربران شیر اصلی آب را باز کنند، آب لوله کشی وارد شیر ظرفشویی دوکاره شده و بدون تصفیه از خروجی مربوطه خارج می شود. زمانی که نیاز به آب تصفیه شده وجود داشت باشد، کاربران به راحتی می توانند شیر آب تصفیه را باز کنند.

شیرآلات بهداشتی چطور زندگی کاربران را ساده می کند؟

تصمیم گیری در مورد شیرآلات کاملاً به ترجیح شما و کاربردی که در ذهن دارید بستگی دارد. علاوه بر این، امروزه دکوراسیون آشپزخانه اهمیت خاصی دارد و یک آشپزخانه زیبا و مدرن، حال و هوای کل خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. شیر ظرفشویی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه است که علاوه بر تاثیر در دکوراسیون، ارزش کاربردی بالایی نیز دارد. انواع شیر آشپزخانه در بازار عرضه می شود که از نظر قیمت شیر ظرفشویی، طراحی ظاهری و کاربرد متفاوت است: شیر ظرفشویی لمسی، شیر آشپزخانه چرخشی، شیر ظرفشویی شاوری، شیرآلات پیشخوان آشپزخانه و شیر ظرفشویی دومنظوره از کاربردی ترین آن ها است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز