خبرگزاری کار ایران

تکنولوژی جدید شیرآلات: معرفی 5 مدل شیر ظرفشویی مدرن!

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۵۹۵

شیرآلات آشپزخانه، به دلیل کاربرد فراوان و نقش مهم در تعیین کیفیت زندگی مدرن، در ردیف اول پیشرفت از نظر تکنولوژی و مکانیزم عملکرد قرار دارد. نه تنها مکانیزم عملکرد انواع شیر ظرفشویی در سال های اخیر بهبود یافته است، بلکه با توجه به گجت ها و آپشن های اضافه شده این نوع شیرآلات حتی می تواند به عنوان یک دستیار هوشمند نیز در زندگی مدرن نقش داشته باشد.

جدا از انواع گجت های هیجان انگیز مرتبط با شیر ظرفشویی، بسیاری از انواع شیر آب ظرفشویی به صورت مستقل امکانات جذاب و جالبی دارند. بعضی از این شیرآلات سینک ظرفشویی عبارتند از شیر قابلمه پرکن، شیر آشپزخانه شلنگدار، شیرآلات ظرفشویی با قابلیت کنترل صوتی، شیرآلات پیشخوان آشپزخانه و شیرآلات نوشیدنی. در این مقاله، که خلاصه ای از مقاله شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک سینک! است، با این نوع شیرآلات آب ظرفشویی و امکانات آن ها آشنا خواهید شد.

شیرآلات قابلمه پر کن  (Pot Filler)

 شیرآلات قابلمه پرکن از انواع شیرآلات لوکس به حساب می آید که این روزها در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است. محل نصب این نوع شیر آشپزخانه معمولاً در بالای گاز است تا فرایند پر کردن کتری و قابلمه ها از آب را ساده کند. شیر قابلمه پرکن، به تناسب طرح، دارای چند مفصل است که به لوله انتقال آب متصل هستند. کافی است در زمان مورد نیاز این بازوها را باز کنید و به جهت مورد نظر خود بکشید. پس از پایان کار نیز به سادگی آن را به جای اولیه خود برگردانید. مزیت شیر قابلمه پرکن عدم نیاز به جابجایی کتری یا قابلمه پر از آب از زیر شیر ظرفشویی تا روی گاز است.

شیر آشپزخانه شلنگدار

شلنگ بلند و آبریز جدا شونده شیرآلات شاوری علت اصلی محبوب بودن این نوع شیرآلات آشپزخانه است. شیر آشپزخانه شلنگدار سرعت و سهولت آبکشی سینک ظرفشویی را بالا می برد چرا که نیاز به پر کردن پارچ یا لیوان جهت رساندن آب به نقاط مختلف سینک نخواهید داشت. علاوه بر این، شستشوی سبزیجات و میوه ها نیز به واسطه استفاده از شیر ظرفشویی شلنگدار بسیار ساده تر است. قیمت شیر ظرفشویی شاوری به نسبت سایر انواع شیر آشپزخانه مدرن چندان بالا به نظر نمی رسد، خصوصاً که بسیار کار راه بینداز است و شما را ناامید نمی کند.

شیرآلات آشپزخانه با قابلیت کنترل صوتی  (Voice-activated Faucet)

شیر آشپزخانه با قابلیت کنترل صوتی یکی از جدیدترین انواع شیرآلات آشپزخانه است که در دوران پساکرونا نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته. این نوع شیر ظرفشویی، مانند دستیار هوشمند الکسا، فرمان های صوتی کاربران را اجرا می کند. به طور مثال می توانید از شیر آشپزخانه خود بخواهید به اندازه 5 فنجان آب در دمای مشخص جریان آب را برقرار کند. این ویژگی زمانی که هر دو دست شما اشغال است، مثلا زمانی که قابلمه یا کتری را زیر شیر نگه داشته اید، بسیار به کار می آید.

تکنولوژی جدید شیرآلات: معرفی 5 مدل شیر ظرفشویی مدرن!

شیرآلات پیشخوان آشپزخانه  (Bar Faucet)

شیرآلات ظرفشویی پیشخوان، که معمولاً بر روی کانتر جزیره ای و یا سینک گوشه آشپزخانه تعبیه می شود، کمی از شیر ظرفشویی اصلی کوچکتر است. سینک مربوط به شیرالات پیشخوان نیز از سینک ظرفشویی اصلی ابعاد جمع و جورتری دارد. این نوع شیرآلات برای کاهش ترافیک اطراف سینک اصلی کارآمد است و کارهای دم دستی مانند آب کشیدن سریع چند لیوان را راه می اندازد. البته که داشتن دو سینک در آشپزخانه نیاز به فضایی بزرگ دارد و در بسیاری از خانه های شهری امروزی امکان پذیر نیست، اما در صورت داشتن فضای مناسب شیر پیشخوان آشپزخانه کاربردی است.

شیرآلات نوشیدنی  (Beverage Faucet)

شیر نوشیدنی شیرهای کوچکی هستند که در کنار شیر ظرفشویی اصلی قرار می گیرند و به صورت مستقیم به منبع آب سرد و یا گرم متصلند. این نوع شیرآلات مانند شیر آب تصفیه فشار پایینی دارد چرا که به منبع آب وصل است و دِبی آن محدودیت دارد. شیرآلات نوشیدنی برای مصارف شستشو کاربرد ندارد و بیشتر در مناطقی با آب پر املاح و یا آلوده کاربردی است.

تکنولوژی جدید شیرآلات: معرفی 5 مدل شیر ظرفشویی مدرن!

آیا می توان شیر ظرفشویی اصلی را به جای شیرآلات پیشخوان نصب کرد و برعکس؟

تصمیم گیری در مورد استفاده از شیر ظرفشویی اصلی و یا شیرآلات پیشخوان کاملاً به ترجیح و یا طراحی آشپزخانه شما بستگی دارد. شیر پیشخوان معمولاً از شیر آشپزخانه اصلی کوچکتر است و بر روی سینک کوچکتری نیز نصب می شود. نصب شیرآلات غیر متناسب با سینک ظاهر عجیبی ایجاد می کند  که ممکن است دکوراسیون را نازیبا سازد. علاوه بر این، ممکن است شیرآلات پیشخوان برای شستشوی ظروف بزرگ چندان مناسب نباشد. اما در صورتی که سینک ظرفشویی ثانویه شما به اندازه کافی بزرگ باشد می توانید بر روی آن از شیرآلات ظرفشویی اصلی استفاده کنید.

سخن پایانی

شیر ظرفشویی بدون شک از تجهیزات کلیدی آشپزخانه است. اهمیتی ندارد که فضای آشپزخانه شما بزرگ است یا کوچک، هر چه امکانات شیر ظرفشویی شما بیشتر باشد، کیفیت انجام کارهای روزمره بالاتر خواهد رفت. انواع شیرآلات آشپزخانه مدرن مانند شیر قابلمه پرکن، شیر آشپزخانه شلنگدار، شیرآلات پیشخوان آشپزخانه، شیرآلات نوشیدنی و شیرآلات ظرفشویی با قابلیت کنترل صوتی وارد بازار شده است. هر یک از این انواع شیر آشپزخانه به نوعی کاربران را برای همگامی با سرعت زندگی مدرن آماده می کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز