خبرگزاری کار ایران

کسب مدال برنز مسابقات جهانی هوش مصنوعی توسط محی الدین اسعدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۶۵۰

محی الدین اسعدی مخترع ایرانی در زمینه هوش مصنوعی مدال برنز مسابقات جهانی مخترعین را کسب کرد.

موفقیت مخترع ایرانی آقای محی الدین اسعدی در کسب مدال برنز چهل و هشتیم دوره مسابقات اختراعات ژنو سوئیس با اختراعی در زمینه عکس برداری سه بعدی محصولات به کمک هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در سال ۲۰۲۳ نشانه و سند به روز بودن کشور ایران در این علوم در سطح دنیا می باشد .

با آقای اسعدی مخترع و پژوهشگر جوان کشور در زمینه اختراع و فعالیت های پژوهشی ایشان گپ و گفت طولانی داشتیم که نشان از ذوق و شور برای آینده داشت .

1. لطفا مختصری از خودتون توضیح بدید

من محی الدین اسعدی هستم کارشناس ارشد مهندسی عمران .41 سال سن دارم و 16 سال سابقه کار در زمینه راه و ساختمان . بعنوان مدیرعامل و یا عضو هیات مدیره تعاونیها و اتحادیه های مسکن مختلف فعالیت داشته ام که مجموعا بیش از 3000 واحد مسکونی را شامل شده است . در طول سنوات کاری به دلیل علاقه زیاد به امور تحقیقاتی و علمی-پژوهشی ، طرحها و مقالاتی را منتشر کرده ام که از آنجمله به مقاله منتشر شد آی اس آی و نیز نشریه دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد .

2. لطفا در رابطه با نوآوری و اختراعتون هم برامون توضیح بدید

در خصوص شهرسازی و طرحهای شهری ، سختی برداشت کانسپت و ابعاد ساختمانها معضلی است که مسیر را برای مدیریت شهری سخت و در شرایطی ناممکن میکند . حال تصور کنید اگر این مسیر تسهیل شده و امکانی وجود داشته باشد تا ساختمانهای موجود بصورت بسیار دقیق با تمام جزئیات فنی پیش روی مدیران شهری قرار گیرد تا چه حد میتواند کارساز باشد . عملا اینکه یک شهر را در کامپیوتر بازسازی کنیم هم بسیار زمان بر بوده و هم هزینه بر. اختراع حاصل شده در واقع طرحی است که با کمک علم یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بعنوان نرم افزار کار و کواتکوپتر مجهز به دوربینهای با کیفیت بعنوان سخت افزار کار با تبدیل ماتریسهای دو بعدی به سه بعدی از طریق عکس برداری و تبدیل عکسهای به تصاویر سه بعدی میتواند در مدت زمان کوتاهی یک شهر را بازطراحی نمود . در این برنامه هیچ محدودیتی وجود نداشته و ارتفاع ساختمانها و عرض معابر که محدودیت عمده در مسیر برداشتهای انسانی میباشند به وسیله هوش مصنوعی از بین رفته است و جزئیات و بافت بیرونی ساختمانها بصورت بسیار دقیق بازسازی میشود.

3. چی شد که به سمت اختراع کردن و ثبت اختراع رفتید ؟

از دوران دانشگاه و همان زمانی که با دوربینهای ساده نقشه برداری کار میکردیم همواره در ذهنم طرحهایی برای ساده سازی این گونه امور بوده است . بنظر بنده امروزه با توسعه علوم کامپیوتری و خصوصا هوش مصنوعی ، کارها بسیار تسهیل شده و در آینده نزدیک بسیاری از ابزار فیزیکی حذف خواهند شد . اختراع همیشه بعنوان یک علاقه در من وجود داشته و تسهیل گری جزئی از خصوصیات من بوده است ولی ثبت اختراع موضوعی بود که اصلا به دنبال آن نبودم و زمانی که دیدم ایده ها براحتی سرقت میشود و هیچ احترامی به این حقوق گذاشته نمیشود تصمیم گرفتم در این مسیر اقدامی انجام دهم.

4.  با چه هدفی در مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات شرکت کردید ؟

واقعیت اینه که من اصلا توقع دریافت مدال رو نداشتم و بیشتر میخواستم که به نوعی این اختراع را محک بزنم . دریافت مدال برای من نقطه امیدی در دنیای سراسر ابهام یک ایده بود . همه مخترعین خوب میدونن که یک ایده و اختراع چقدر نیاز به تایید دارد و اینکه وقتی به واسطه یک مدال یک اختراع تایید میشه چقدر روحیه برای کارهای نو ایجاد میشه

 

5. نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو رو چطور بود ؟

این تعداد شرکت کننده و مخترع در یک مکان خیلی شگفت انگیز بود و اصلا تصورات ذهنی ام در این مقیاس نبود ولی بنظرم این گونه نمایشگاهها هم برای سرمایه گذاران مکان منحصر به فردی هست و هم بهترین مکان برای مخترعین برای تکمیل و یا ایجاد خلاقیت و ایده های نو هست. امید داشتیم که بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم که متاسفانه تا الان این امکان وجود نداشته و البته بنظرم کارهای تبلیغاتی و بروشورها خیلی میتوانست کمک کننده باشند که از آن غافل شدیم . انشالله در نمایشگاه بعدی برنامه ویژه تری خواهیم داشت.

6. در آینده چه اهدافی رو دنبال خواهید کرد ؟

قطعا توسعه طرحها مهمترین هدفم هست امیدوارم بتوانم با جذب سرمایه گذار و ترکیب این طرح با چند ایده جدید و همکاری با شرکتهای مرتبط در زمینه هوش مصنوعی و ساختمانی و نیز جلب نظر مدیران شهری نسبت به پیشرفت طرح قدمهای خوبی را بردارم.

کسب مدال برنز مسابقات جهانی هوش مصنوعی توسط محی الدین اسعدی

7. برای کسانی میخوان این مسیر رو طی کنن و تازه اول راه هستند سخنی دارید؟

مهمترین موضوع همانطور که در هر نوآوری ای وجود دارد قطعا پشتکار هست و خستگی ناپذیری . بارها با کلمات نا امید کننده مسئولی دلسرد شدم . مسیر بسیار ناهموار هست ولی رسیدن به هدف چیزی هست بعنوان یک خالق تمام پستی و بلندیهای گذشته را هموار میکند . برای یک انسان چیزی لذت بخش تر از خلق کردن نیست. کلام آخر هم بعنوان یک مخترع میگویم که اگر میخواهید موفق بشوید روی تسهیلات ،حمایتها و امکانات دولتی هیچ حسابی باز نکنید.

8. آیا انتظارات حمایتی دارید ؟

همانطور که گفتم حمایت و تسهیلات خصوصا از نوع دولتی آن ، هیچ کمکی به یک مخترع نخواهد کرد و حتی پیچ و خم بروکراسیهای اداری بسیار دلسرد کننده است و باعث دور شدن از مسیر خواهد شد لذا من تمام تلاشم را میکنم تا بخش خصوصی را همراه کنم . مطمئن هستم بعد از تکمیل طرحهایم مدیران شهری مشتاقانه بهترین پیشنهادها را برای همکاری خواهند داد . دغدغه اصلی من حل مشکلی از بشریت هست و این درجه اول اهمیت را خواهد داشت.

9. حرفی سخنی دارید که خود ما نپرسیده باشیم ؟

من همیشه به همکاران و کارمندانم گفته ام که تاثیرگذار باشید . اینکه انسان چند صباحی در این جهان باشد و بعد رخت از جهان برکند بدون اینکه مساله ای را حل نکرده باشد و مشکلی را از بشریت رفع نکرده باشد واقعا جفایی به ذات انسان هست . سن 41 سالگی من مثل برق و باد از راه رسید و نیمی از عمر گذشت .زمانی که در نوجوانی به ما میگفتند این دوران مثل چشم به هم زدن میگذرد باور نداشتیم ولی گذشت .

کاش تمام تجربیات و موفقیتها را میگرفتند و نوجوانی را میدادند آن وقت بود که تمام تلاشم را میکردم تا فقط در جهت کمک به بشریت اقدام کنم . توصیه ام به همه جوانان و نوجوانان این است که فرصت عمر را از دست ندهید و هدف گذاری کنید ، تلاش کنید و به هدف برسید .

به گفته یک اندیشمند ، همه خوشبختی انسان در حد فاصل بین هدف گذاری و رسیدن به هدف است و دوباره تکرار و تکرار . در این مسیر آموزش دیدن رکن اساسی هست و خیلی از این هدف گذاری ها میتواند در مسیر تعلیم دیدن باشد . در پایان اگر بخواهم فقط یک توصیه داشته باشم همانطور که خودم هم بصورت جدی عمل میکنم این است که، همیشه و در همه سنین در حال آموزش دیدن باشید خصوصا آموزشهایی که در مسیر اهداف بلند مدتتان باشند.

افق نیکان

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز