خبرگزاری کار ایران

ساخت استخر بتنی یا فایبرگلاس ، کدام بهتر است ؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۹۲۴

آیا تا به حال به ساخت  و تجهیزات استخر بتنی یا فایبرگلاس فکر کرده اید؟ استخرهای بتنی از سیمان، آب، ماسه و سنگ ساخته شده اند و بادوام، زیبا و مستحکم هستند. استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته هستند و نصبی آسان دارند. اولین گام برای برنامه ریزی استخر انتخاب نوع استخر است که شما را برای یک عمر سرگرمی و نشاط آماده می کند. هنگامی که نوبت به نصب استخر در زمین می رسد، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت، عواملی مانند زمان نصب، سبک و سفارشی‌سازی، هزینه استخر، دوام و نیازهای نگهداری و  ... .

استخر بتنی چیست؟

استخرهای بتنی داخل زمین از مخلوطی از آب، سیمان، ماسه و سنگدانه درشت (معمولاً سنگ یا شن) برای ایجاد پوسته استخر ساخته می شوند. این کار با استفاده از شلنگ سمپاش که امروزه جایگزین روش های سنتی بتن ریزی شده است، انجام می شود.  مقاومت بتن با psi اندازه گیری می شود، پوند در هر اینچ مربع که برای خرد کردن آن لازم است. میانگین مقاومت بتن 3500 الی 4000 psi است. بتن استحکام کششی بسیار کمی دارد (در برابر نیرویی که آن را از هم جدا می‌کند)، بنابراین وقتی می‌خواهید آن را خم کنید، نیرو روی سطح کشیده می شود . هنگام استفاده از بتن ، آنرا با سیمان مخلوط کنید، تا بتن قوی تر شود.

مزایا و معایب داشتن استخر بتنی چیست؟

هنگامی که برای ساخت استخر اقدام می کنید باید تمام جوانب آن را بسنجید. هر نوع استخری مزایا و معایب مختص به خود را دارد. استخرهای بتنی نیز مانند استخرهای دیگر دارای مزایا و معایبی می باشد که عبارتند از :

مزایا

  • استخرهای بتنی را می توانید با اندازه، شکل یا هر ویژگی دیگری که دوست دارید بسازید.
  • دوام و استحکام آن از استخر در برابر آب و هوای نامناسب، لکه ها و خراش ها محافظت می کند.
  • طول عمر استخر های بتنی بسیار طولانی می باشد.
  • طراحی و ساخت استخر های بتنی ظاهر زیبایی به استخر شما می دهند.

معایب

  • مراحل نصب استخرهای بتنی ممکن است، چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.
  • بتن قلیایی است که به طور مداوم PH آب استخر را افزایش می دهد. برای حفظ تعادل آب باید آب را آزمایش کنید و مرتباً اسید به آن اضافه کنید.
  • هزینه های نگهداری استخرهای بتنی بیشتر از استخرهای دیگر می باشد.
  • برای راه اندازی یک استخر بتنی زمان زیادی لازم است.
  • استخرهای بتنی نیاز به نگهداری عملی زیادی دارند.

استخرهای فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس یکی از آسان ترین راه ها برای داشتن یک استخر شنا می تواند باشد. استخرهای فایبرگلاس از پیش مهندسی شده هستند، استخرهایی قالبی و پیش ساخته که آماده نصب می باشند. فایبرگلاس ماده ای مستحکم و مقاوم می باشد که برای استخر داخل زمین ایده آل است. فایبرگلاس ماده انتخابی برای وان حمام، سینک، جکوزی، و قایق‌های تفریحی است. بنابراین فایبرگلاس می تواند ، بهترین انتخاب برای داشتن یک استخر شنا باشد. این استخرها نیز دارای معایب و مزایایی هستند که عبارتند از :

مزایا

  • این استخرهای به نگهداری کمتری نیاز دارند.
  • این استخر در برابر جلبک مقاوم می باشد، زیرا جلبک ها به دیواره های آن نمیسچبند و همین امر باعث کاهش استفاده از مواد شیمیایی می شود.
  • نیازی نیست مدت زمان طولانی پمپ و فیلتر برای تصفیه کار کنند .
  • نصب و راه اندازی استخر فایبرگلاس به سرعت  در یک هفته انجام می شود.
  • سطح صافی از ژل پوششی است، که در برابر لغزش مقاوم بوده و بسیار صاف و یکنواخت می باشد.

معایب

  • طرح‌های موجود این استخر محدود است و در اندازه ی مشخص تولید می شوند.
  • در طول زمان اگر قسمتی از این استخر نیاز به تعمیر داشته باشد، در صورت تعمیر کردن می تواند بسیار واضح و مشخص باشد و با دیگر قسمت ها تفاوت داشته باشد.
  • شما ممکن است بتوانید تعمیرات کوچک پوشش ژله ای را بر روی استخر فایبرگلاس خود انجام دهید، اما نوسازی کلی با پوشش ژله ای امکان پذیر نمی باشد.

ساخت استخر بتنی یا فایبرگلاس ، کدام بهتر است ؟

استخر بتنی یا فایبرگلاس ، کدام بهتر است؟

استخرهای بتنی یا فایبرگلاس هرکدام دارای معایب و مزایایی هستند. اما استخر بتنی یا فایبرگلاس کدام بهتر است ؟ شما با توجه به نوع استخر ، منطقه جغرافیایی و میزان بودجه می تواند استخر بتنی یا فایبرگلاس را انتخاب کنید. موارد مختلفی وجود دارد که که می گوید، استخر بتنی بهتر است یا فایبرگلاس. این موارد عبارتند از :

  • تعمیر و نگهداری

از نظر تعمیر و نگهداری ، سطح استخرهای بتنی بسیار متخلخل است. به همین علت این استخر برای رشد جلبک ها بسیار مساعد می باشد، پس می توان گفت برای جلوگیری از رشد جلبک ها باید از مواد شیمیایی بیشتری استفاده کرد. با توجه به قلیایی بودن پوسته استخر به طور مداوم PH آب افزایش می یابد و ممکن است لازم باشد هر از گاهی آن را خالی کنید و داخل آن را با اسید بشویید، اما در استخرهای فایبرگلاس به علت مقاوم بودن در مقابل جلبک ها مقدار استفاده از مواد شیمیایی کاهش می یابد.

  • زمان و سهولت نصب

استخرهای فایبرگلاس از نظر زمان و آسانی نصب بسیار بهتر از استخرهای بتنی می باشد. نصب استخر بتنی معمولاً 3 تا 6 ماه زمان میبرد، اما نصب استخرهای فایبرگلاس فقط چند روز طول می کشد وبه راحتی نصب می شود.

  • دوام و تنظیم

استخرهای بتنی به دلیل مواد مورد استفاده و روش های ساخت، بادوام تر از استخرهای فایبرگلاس هستند، زیرا از روش های مشابه ساخت و ساز استفاده نمی کنند، پوسته استخر روی بتن یا ماسه نصب می شود و با ته نشین شدن یا جابجایی زمین، مستعد ترک خوردن می باشد. همچنین می توان گفت بهترین انتخاب برای ایجاد یک استخر سفارشی، استخر بتنی است که از اندازه و شکل فضای شما بهره می برد و مطابق با خواسته ی شما اندازه و شکل آن تنظیم می شود. اما استخر فایبر گلاس از نظر اندازه و شکل محدود است و سفارشی یا قابل تنظیم نمی باشد، زیرا پوسته ی آن از پیش ساخته شده و مشخص است.

  • حرارت

وقتی می خواهید آب استخر را گرم کنید، استخرهای فایبرگلاس سریعتر گرم می شوند و گرما را برای مدت طولانی تری نسبت به استخرهای بتنی حفظ می کنند، زیرا پوسته فایبرگلاس از موادی ساخته شده‌اند که گرما را جذب نمی‌کند و به همین دلیل آب شما سریع‌تر گرم می‌شود و مدت بیشتری گرم می‌ماند. اما در استخر های بتنی این گونه نیست زیرا بتن گرما را جذب می کند بنابراین تجهیزات گرمایشی استخرعلاوه بر گرم کردن آب استخر باید بتن را نیز گرم کنند تا دمای آن حفظ شود. این فرآیند بسیار بیشتر طول می کشد و برای گرم کردن آب به انرژی بیشتری نیاز دارد.

ساخت استخر بتنی یا فایبرگلاس ، کدام بهتر است ؟

کلام پایانی

ساخت و ساز استخر بسیار لذت بخش می باشد ولی برای انتخاب نوع استخر باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید. استخرهای فایبرگلاس و بتنی هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر می خواهید استخرتان قابل تنظیم و طبق سفارش و ابعاد خواسته ی خودتان باشد می بایست استخرهای بتنی را انتخاب کنید اما اگر به دنبال راحتی نصب استخر، سازگار با کلر و مواد شیمیایی و مقاوم بودن در برابر جلبک هستید استخرهای های فایبرگلاس گزینه ی بهتری می باشند. ساینا تصفیه آریا ، وارد کننده تجهیزات استخر و سونا و جکوزی انواع فیلتر استخر و پمپ استخر برای استخرهای بتنی و فایبرگلاس را ارائه می دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز