خبرگزاری کار ایران

انواع بست کمربندی و نکات کلیدی درباره آن به نقل از بست سرا

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۱۷

بست کمربندی که در کشور ایران با نام های بست زیپی – بست کمری و بست پلاستیکی  ینیز شناخته می شود، نوعی بست است که برای محکم کردن و بسته کردن وسایل به یکدیگر استفاده می شود. معمولاً از یک نوار نازک و انعطاف‌پذیر پلاستیکی با دندانه‌هایی در یک طرف و زبانه‌ای در طرف دیگر تشکیل شده است. نوار دور وسایلی که قرار است محکم شوند حلقه می‌شود و زبانه از میان دندان‌ها کشیده می‌شود تا بست در جای خود محکم و قفل شود همچنین قبل از خرید بست کمربندی بایستی به چند نکته توجه کرد که در ادامه به آن می پردازیم

شایان ذکر است که در حالی که بست کمربندی معمولاً یک کالای یکبار مصرف در نظر گرفته می‌شوند، برخی از تولیدکنندگان بست های زیپی قابل استفاده مجدد را می‌سازند که می‌توانند در صورت نیاز آزاد شوند و دوباره استفاده شوند. علاوه بر این، برخی از بست های کمری با ویژگی‌های اضافی، مانند مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای استفاده در فضای باز، یا خواص ضد حریق برای تنظیمات صنعتی، طراحی شده‌اند همچنین خرید بست کمربندی یکبار مصرف به دلیل قیمت بالای آن معمولا مقرون به صرفه نمی باشد.

تاریخچه بست کمربندی

بست کمربندی اولین بار، توسط شرکت توماس و بتز در سال 1958 اختراع شد. این شرکت در سال 1898 تاسیس شد و در ممفیس، تنسی، ایالات متحده آمریکا مستقر است. بست زیپی در ابتدا برای استفاده در صنعت هوافضا طراحی شده بود، اما تطبیق پذیری و هزینه کم آن به سرعت باعث محبوبیت آن برای طیف گسترده ای از کاربردها، از ایمن سازی کابل ها و سیم ها تا بسته بندی و حتی به عنوان دستبندهای موقت شد. حق ثبت اختراع اصلی برای بند کابل به Maurus C. Logan و Robert T. Greenhalgh اعطا شد.

5 کاربرد مهم و کلی بست کمربندی

بست کمربندی معمولاً در کاربردهای مختلفی مانند سازمان‌دهی کابل‌ها و سیم‌ها، محکم کردن کیسه‌ها و جعبه‌ها و حتی در صنایع خودروسازی و ساختمانی برای محکم کردن لوله‌ها، شیلنگ‌ها و سایر تجهیزات استفاده می‌شوند. آنها یک انتخاب محبوب هستند زیرا ارزان هستند، استفاده از آنها آسان است و نگه‌داری ایمن و محکم را فراهم می‌کنند

  1. سازماندهی سیم ها و کابل ها: از بست کمربندی معمولا برای مرتب و مرتب نگه داشتن کابل ها و سیم ها استفاده می شود. می توان از آنها برای اتصال چندین کابل به هم یا برای نگه داشتن کابل ها در جای خود استفاده کرد.
  2. ایمن کردن اشیاء: از بند کابل می توان برای محکم کردن اشیا در کنار یکدیگر استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توان از آن‌ها برای نگه‌داشتن قسمت‌هایی از قاب دوچرخه در کنار هم یا برای محکم کردن یک نردبان به قفسه سقف استفاده کرد.
  3. بسته بندی اقلام: از بست زیپی می توان برای بسته بندی اقلام به یکدیگر استفاده کرد. این برای سازماندهی چیزهایی مانند ابزارها، شیلنگ‌های باغچه یا سیم‌های داخلی مفید است.
  4. تعمیرات موقت: اتصالات کابل می تواند به عنوان یک تعمیر موقت برای اشیاء شکسته استفاده شود. به عنوان مثال، می توان از آنها برای نگه داشتن سپر شکسته ماشین در جای خود استفاده کرد تا زمانی که بتوان آن را به درستی تعمیر کرد.
  5. انجام امور مربوط به پلمپ : گاهی اوقات برای پلمپ کردن از بست های پلاستیکی که به بست پلمپ مشهور هستند نیز استفاده می کنند

به طور کلی، بست های کمربندی یک راه‌ حل همه‌ کاره و راحت برای ایمن‌سازی و سازمان‌دهی اقلام هستند و می‌توانند در طیف وسیعی از تنظیمات و برنامه‌ها یافت شوند.

انواع بست کمربندی و نکات کلیدی درباره آن به نقل از بست سرا

 

بست کمربندی چگونه تولید می شود

بست کمربندی به عنوان یک ابزار پرکاربرد، معمولاً از نایلون یا سایر انواع مواد ترموپلاستیک ساخته می شود. فرآیند تولید بست کمری معمولاً شامل مراحل زیر است:

اکستروژن: نایلون یا سایر مواد ترموپلاستیک ذوب شده و به صورت نوارهای بلند و نازک اکسترود می شوند.

شکل دهی: نوارهای اکسترود شده سپس به دستگاه فرم دهنده وارد می شوند، که آنها را به طول های جداگانه برش می دهد و آنها را به شکل یک بست کمربندی در می آورد.

قالب گیری: اگر بست کمربندی به ویژگی های اضافی مانند مکانیزم قفل یا شکل تخصصی نیاز دارد، ممکن است برای افزودن این ویژگی ها قالب گیری شود.

مونتاژ: زمانی که زیپ‌ها شکل گرفتند و قالب‌گیری شدند، با اضافه کردن مکانیسم قفل به نوار و اتصال زبانه به انتهای آن، مونتاژ می‌شوند.

کنترل کیفیت: بست های کمربندی تمام‌شده بازرسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای کیفی مورد نیاز مانند استحکام، دوام و ثبات شکل و اندازه را برآورده می‌کنند.

پس از فرآیند کنترل کیفیت، کابل ها معمولا بسته بندی می شوند و برای توزیع کنندگان یا کاربران نهایی ارسال می شوند.

شایان ذکر است که در حالی که فرآیند اولیه ساخت بست کمربندی نسبتاً ساده است، عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر کیفیت و عملکرد محصول نهایی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، نوع و کیفیت مواد خام مورد استفاده، دقت تجهیزات برش و قالب گیری، و اثربخشی اقدامات کنترل کیفیت، همگی در تعیین کیفیت کلی محصول نهایی نقش دارند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت بست کمربندی

  1. قیمت ارز : به مانند اکثر اجناس، بست کمربندی هم از این قاعده مثتثنی نیست و با افزاییش قیمت نرخ ارز به دلیل وارداتی بودن این محصول قیمت ریالی آن هم افزایش پیدا می کند.
  2. متریال ساخت : این محصول از نایلون 6.6 ساخته می شود و این مواد اولیه به نسبت به دیگر مواد قیمت بالاتری دارد برای همین موضوع برخی از شرکت های از مواد دیگری هم استفاده می کنند که بدیهی است که هر مواد ناخالص اضافه شود از کیفیت محصول کاسته می شود.
  3. برند محصول: گاهی برند بودن محصول باعث افزایش قیمت یک محصول می شود که به همین دلیل وجود برندهای تقلبی در بازار به وفور یافت می شود که می بایست از فروشگاه معتبر به مانند فروشگاه بست سرا تهیه شود.
  4. سایز محصول : طبیعی است که هر چه سایز محصول بزرگتر باشد به دلیل استفاده از مواد بیشتر و همچنین قالب گرانتر قیمت محصول بالاتر می رود.
  5. رنگ محصول : رنگ های پرکاربرد در بست کمربندی سفید و مشکی می باشد و به همین دلیل رنگ های دیگر به دلیل کمیاب بودن آن در ایران از قیمت بیشتری برخوردار می باشد.
  6. بسته بندی : هر چقدر از بسته بندی شکیل تر و با کیفیت تر استفاده شود قیمت تمام شده بست کمری بالاتر می رود.

انواع بست کمربندی و نکات کلیدی درباره آن به نقل از بست سرا

 

مراکز مهم فروش بست کمربندی

معمولا بست کمربندی را می تواند از فروشگاه ابزار فروشی و الکتریکی و یا حتی فروشگاه های لوازم یدکی تهیه کرد اما با رشد تکنولوژی فروش اینترنتی و آنلاین محصول نیز رونق گرفته که فروشگاه های دیجی کالا و بست سرا از مهمترین فروشگاه های معتبر در زمینه فروش بست کمربندی می باشد

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز