خبرگزاری کار ایران

در نشستی خبری مطرح شد؛

نقش اتاق بازرگانی در صدور خدمات فنی و مهندسی/ تشکلی بودن کاندیداها، ویژگی دهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۵۰۹

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تاکید کرد: مسئله اتاق بازرگانی بسیار وسیع‌تر از مسئله مقطعی نهضت ملی مسکن است و صدور خدمات فنی و مهندسی به اتاق بازرگانی بازمی‌گردد. بخشی از این مشکلات به تحریم‌ها و مشکلات پولی بازمی‌گردد. از الان باید برنامه‌ریزی کنیم و اتاق بازرگانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی، می‌تواند کمک بسیاری انجام دهد.

به گزارش ایلنا، ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در نشستی با خبرنگاران گفت: دغدغه ما برداشتن قدم‌های مثبت برای حل مشکل مسکن کشور است. روش ما تعامل نزدیک با دولتمردان است و ما هم در راستای حل مشکل مسکن در انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران شرکت کردیم.
وی با بیان اینکه به دلیل اینکه قانون، اختیارات زیادی به اتاق‌ها داده، می‌توانیم از طریق پارلمان بخش خصوصی و همکاری با دولت، قدم‌های بزرگی برای مسکن کشور برداریم، اظهار داشت: دولتی‌ها و مجلسی‌ها با اتاق بازرگانی رابطه خوبی دارند و سخنان اعضای اتاق‌ها را شنیده و می‌توانند در رابطه با مشکلات فعالان اقتصادی اقدامات موثری را انجام دهند. 

نقش اتاق بازرگانی در صدور خدمات فنی و مهندسی/ تشکلی بودن کاندیداها، ویژگی دهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی است

رهبر در پاسخ به پرسشی مبنی بر تغییرات در شیوه اجرای دهمین دوره انتخابات اتاق‌ها، تصریح کرد: تشکلی بودن کاندیداها، ویژگی این دوره از انتخابات اتاق‌های بازرگانی است و تشکل‌ها قدرت بیشتری دارند، مصوبات مجلس را کارشناسی کرده و با این پتانسیل، فعالان اقتصادی خواسته‌های خود را محقق می‌کنند.
وی در خصوص شیوه نظارت بر انتخابات، خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل از کارت‌های بازرگانی افراد که به کارت‌های یک بار مصرف معروف بودند، برای شرکت در انتخابات استفاده می‌شد اما در این دوره، شورای نظارت، شرایطی را اعلام کرده که به شفافیت انتخابات بسیار کمک کرده است.
به گفته رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران، اتاق بازرگانی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، کمک بسیاری می‌تواند انجام دهد و در واقع، پل بی‌اعتمادی بخش خصوصی و دولت به واسطه حضور تشکل‌ها در اتاق و تعامل با دولت در اجرای پروژه‌هایی نظیر نهضت ملی مسکن، شکسته خواهد شد.
رهبر با بیان اینکه یک اقدام اساسی که می‌خواهیم در این برهه انجام دهیم، ورود به هیات نمایندگان اتاق بازرگانی است، ابراز داشت: مسئله مطرح در بخش مسکن، وجود مشکلات فراوان آن در کشور است. ۲۲ سال است که انجمن انبوه‌سازان را تشکیل داده‌ایم. افتخار داشتم به عنوان رئیس هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان بوده‌ام. هدف ما این است که با دولتمردان تعامل نزدیک داشته باشیم و به عنوان بازوی اجرایی، در پیرو سیاست‌های دولت قدم برداریم و به حل مشکل مسکن بپردازیم.
وی با بیان اینکه می‌خواهیم به هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ورود پیدا کنیم و می‌توانیم در آن حوزه مانورهای وسیعی داشته باشیم و هدف‌های خود را در اتاق پیگیری کنیم، عنوان کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، جوامع مدنی شکل گرفت تا کمک‌های مردمی بیشتر استفاده شود و از بهش خصوصی بهره بیشتری ببرند. اتاق آمده است تا به عنوان یک کانون و مرکز تشکل‌ها و پارلمان بخش خصوصی که تشکل می‌توانند در آن جایگاهی به عنوان فراکسیون داشته باشند و فعالیت‌های خوبی انجام دهند و اهداف را زودتر به نتیجه برساند.
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه وزرای مختلف در اتاق بازرگانی حضور پیدا می‌کنند و حرف‌های بخش خصوصی را می‌شنوند و باید این ارتباط بین دولت و بخش خصوصی را نزدیک‌تر کنیم، یادآور شد: مسئله اتاق بازرگانی بسیار وسیع‌تر از مسئله مقطعی نهضت ملی مسکن است و صدور خدمات فنی و مهندسی به اتاق بازرگانی بازمی‌گردد. بخشی از این مشکلات به تحریم‌ها و مشکلات پولی بازمی‌گردد. از الان باید برنامه‌ریزی کنیم و اتاق بازرگانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی، می‌تواند کمک بسیاری انجام دهد.

نقش اتاق بازرگانی در صدور خدمات فنی و مهندسی/ تشکلی بودن کاندیداها، ویژگی دهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی است

همچنین رامین گوران اوریمی، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور نیز در این نشست بیان کرد: ظرفیت‌های اتاق بازرگانی بسیار بیشتر از این حرف‌ها بوده است و ما قانون بهبود مستمر کسب و کار داریم و اگر بتوانیم آن را اجرا کنیم، بسیاری از کارها پیش رفته است.

وی با بیان اینکه در یک مدت چهار ساله کارها پیش نمی‌رود، گفت: بسیاری از کارها باید به بخش خصوصی واگذار شود و تقویت بخش خصوصی بسیار مهم است و باید هدف‌مان تقویت بخش خصوصی باشد. جای سند احداث انرژی بسیار کمرنگ است و باید در این زمینه نیز ورود کنیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور افزود: باید افرادی در اتاق بازرگانی وارد شوند که در حوزه اقتصاد کار کرده‌اند و افرادی که در انتخابات پیش‌رو رای می‌دهند، باید سابقه دو سال فعالیت داشته باشند و کیفیت انتخابات این دوره بالاتر خواهد رفت.

گوران اوریمی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های ما حوزه نهضت ملی مسکن است، اظهار داشت: مدل‌هایی که با مهرداد بذرپاش پیش برده‌ایم، تا حدودی به صورت عملیاتی در حال پیشروی است و با وزارت راه و شهرسازی و وزیر اقتصاد مدل‌هایی را پیش برده‌ایم و به وزارتخانه‌ها پیشنهاد کردیم که خلاقانه است و خوشبختانه مورد اقبال‌ قرار گرفته است.

وی به قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اشاره و تصریح کرد: بخش زیادی از قانون مذکور اجرا نشده و از آنجا که تقویت بخش خصوصی برای کشور حائز اهمیت است، دولت باید اقتصاد را به بخش خصوصی بسپارد و نظارت و سیاستگذاری برعهده دولتی‌ها باشد. ما هم در راستای افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد و نیز تثبیت جایگاه صنعت احداث انرژی به انتخابات اتاق بازرگانی ورود کردیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه انتقال قدرت به بخش خصوصی باعث کسب نتیجه مطلوب هم برای دولت و هم مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: ماموریت وزارت مسکن باید سیاستگذاری و نظارت باشد اما به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی، شرکت تعاونی تشکیل داده و بخش خصوصی، پیمانکارانش هستند که متاسفانه در این چرخه بد، امکان نفع مردم وجود ندارد. 

گوران اوریمی در رابطه با نهضت ملی مسکن ابراز داشت: وزارت مسکن باید فرماندهی کند و زمین و وام کم‌بهره بدهد و بخش ساخت را به اهلش بسپارد تا در بازار کسب و کار، توازن ایجاد شود.

گفتنی است، دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، روز شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در تهران و سایر استان‌ها برگزار خواهد شد که گروه ائتلاف برای فردا با ۴۰ عضو در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز