خبرگزاری کار ایران

چاپ سابلیمیشن چیست و چه تفاوتی با چاپ معمولی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۲۲۲

با پیشرفت صنعت چاپ، دستگاه های چاپ متفاوتی در طول تاریخ ابداع شد که از روش های مختلف چاپ برای نیازهای متفاوتی استفاده می کنند. دستگاه های چاپ لارج فرمت برای استفاده های صنعتی و در تعداد بسیار بالا و اندازه های بزرگ استفاده می شوند و دستگاه های چاپ رومیزی و کوچک برای استفاده های شخصی یا چاپ تعداد کم مورد استفاده قرار میگیرند. هر کدام از دستگاه ها و روش های چاپ برای هدف خاصی طراحی شده و با توجه به نیاز شما و تاثیر از عواملی مانند اندازه، نوع چاپ، تعداد، دوام چاپ و بودجه مورد نظرتان قابل خرید هستند.

دستگاه های چاپ فرمت عریض در انواع مختلفی از جمله دستگاه چاپ بنر، دستگاه چاپ و برش، دستگاه چاپ یووی و دستگاه چاپ سابلیمیشن موجود هستند. دستگاه چاپ سابلیمیشن یکی از جدیدترین انواع دستگاه های چاپ هستند که محبوبیت زیادی در بین افراد دارد که دلایل آن شامل روند ساده کار با دستگاه، دوام بالای چاپ، مقرون به صرفه بودن و قابلیت چاپ روی هر گونه مدیایی می باشد.

چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن یک سیستم چاپ است که روی هر محصولی که دارای پوشش پلیمری باشد، مانند پارچه های پلی استر، قابل انجام است. سابلیمیشن در لغت به معنای تصعید (تبدیل از جامد به گاز) می باشد، و این نام گذاری به دلیل جوهر سابلیمیشن می باشد، به این صورت که رنگدانه های جامد درون مایعی معلق هستند. در فرایند چاپ سابلیمیشن، جوهر توسط دستگاه بر روی کاغذ سابلیمیشن انتقال داده می شود و سپس توسط گرما و فشار رنگدانه های جامد به گاز تبدیل شده و به داخل بافت مدیا با پوشش پلیمر وارد شده و مجدداً به جامد تبدیل می شوند. به دلیل نوع فرایند چاپ سابلیمیشن، رنگ های چاپ شده کاملاً شفاف و پویا هستند و طرح نهایی در جزئیات نیز کاملا واضح و دقیق خواهد بود؛ که امکان چاپ هر طرح دلخواه در هر اندازه ای را با کیفیت بالا محیا می کند.

کاغذهای مورد استفاده در چاپ سابلیمیشن از انواع کاغذ ترانسفر یا انتقال بوده، به این معنا که تنها طرح مورد نظر را به مدیا انتقال میدهد. این کاغذها دارای پوششی هستند که جوهر را تا زمان چاپ نگه میدارند و زمانی که روی یک سطح خالی دیگر قرار دیگر در اثر ورود گرما جوهر را آزاد می کند که امکان چاپ غیر مستقیم روی هر محصولی را فراهم می کند. کاغذ سابلیمیشن تنها یکبار قابل استفاده بوده و نمی توانید از جوهرهای معمولی روی آنها استفاده کنید، همچنین نمی توان از کاغذهای سابلیمیشن در دیگر دستگاه های چاپ استفاده کرد زیرا هد و جوهر مخصوص برای چاپ روی این کاغذ را ندارند.

چاپ سابلیمیشن چه تفاوتی با چاپ معمولی دارد؟

چاپ سابلیمیشن فرآیندیست که میتوان با روند انتقال رنگ، تصاویر دلخواه را بر روی هر ماده ای که پوشش پلیمری دارد، چاپ کرد. مهمترین ویژگی چاپ سابلیمیشن که آن را از سایر روش های چاپ متمایز میکند، فرایند دو مرحله ای چاپ و غیر مستقیم آن می باشد و این موضوع به دلیل استفاده از جوهر و کاغذ سابلیمیشن می باشد. همانطور که گفته شد چاپ سابلیمیشن در ابتدا طرح را روی کاغذ سابلیمیشن اجرا کرده و سپس آن را به بستر مورد نظر انتقال می دهد، در صورتی که چاپ معمولی با استفاده از جوهر مایع و به صورت مستقیم روی محصول نهایی انجام می شود. علاوه بر فرآیند چاپ سابلیمیشن که با سایر انواع چاپ متفاوت است، تفاوت های دیگری نیز در این نوع چاپ و چاپ معمولی وجود دارد که عبارتند از:

  1. مدیای چاپ

چاپ سابلیمیشن قابلیت اجرا روی پارچه پلی استر یا هر محصول دیگری که پوشش پلیمری داشته باشد را دارد، اما چاپ معمولی با توجه به نوع دستگاه چاپ مورد استفاده می تواند روی کاغذ، بنر و تعداد محدود تری از محصولات انجام شود. البته اگر بخواهیم از دستگاه های چاپ پیشرفته تری مانند چاپ یووی استفاده کنیم، می توان گفت هیچ محدودیتی در انتخاب نوع محصول انتخابی برای چاپ وجود ندارد.

  1. انتخاب رنگ پس زمینه چاپ

چاپ سابلیمیشن در صورتی که روی مدیای تیره انجام شود، نتیجه نامطلوبی خواهد داشت، زیرا این نوع دستگاه چاپ نمی تواند سفید چاپ کند. البته بسیاری از دستگاه های چاپ جوهرافشان نیز چنین قابلیتی ندارند.

چاپ سابلیمیشن چیست و چه تفاوتی با چاپ معمولی دارد؟

  1. سرعت چاپ دستگاه

سرعت چاپ دستگاه سابلیمیشن به دلیل دو مرحله ای بودن فرایند، کمتر از سایر انواع روش های چاپ می باشد و نیاز به زمان بیشتری دارد.

  1. سازگاری جوهر سابلیمیشن با پوست

با توجه به اینکه رنگدانه های جوهر سابلیمیشن بسیار ریز هستند و فرایند چاپ با دقت بالایی انجام می شود، احتمال پخش شدن و هدررفت آن وجود ندارد. همچنین در صورتی که این جوهرها با پوست برخوردی داشته باشند به راحتی تمیز می شوند، برخلاف جوهرهای یووی که ممکن است واکنش آلرژیک در انسان ایجاد کنند.

  1. دوام چاپ

اگرچه فرایند چاپ سابلیمیشن طولانی تر از چاپ معمولی می باشد، اما نتیجه نهایی خارج شده از این نوع دستگاه چاپ بسیار ماندگار و مقاوم تر بوده، به طوریکه پارچه هایی که با چاپ سابلیمیشن چاپ شده اند حتی با چندین بار شستشو با ماشین لباسشویی، تغییری در طرحشان ایجاد نخواهد شد.

در طی بررسی هایی که در حوزه دستگاه های چاپ و روش های جدید چاپ انجام داده ایم، به این نتیجه رسیدیم که استفاده از چاپ سابلیمیشن به خصوص برای چاپ روی پارچه یکی از بهترین انتخاب هاست. و در ادامه بررسی های خود شرکت فرارنگ تبلیغ را برای خرید دستگاه های چاپ سابلیمیشن به عنوان اولین شرکت نماینده انحصاری محصولات ویت کالر و تیمز انتخاب کردیم. این مجموعه در حال حاضر جزء برترین واردکنندگان دستگاه های چاپ و جزء محدود شرکت های ارائه دهنده مواد مصرفی و قطعات یدکی دستگاه های چاپ می باشد. کانون تبلیغاتی فرارنگ علاوه بر فروش دستگاه و لوازم مربوطه، خدمات پس از فروش و تعمیرات این دستگاه ها و قطعات را بر عهده دارد، همچنین در حوزه خدمات طراحی گرافیکی، انواع چاپ و خدمات مشاوره ای نیز فعالیت دارد.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه خرید دستگاه چاپ و مواد مصرفی، یا اطلاع از قیمت های محصولات با کارشناسان فرارنگ در ارتباط باشید.

شماره تماس شرکت فرارنگ تبلیغ: 02166565050

وب سایت فرارنگ: www.fararang.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز