خبرگزاری کار ایران

بهترین سایت خرید لپ تاپ

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۸۵

به یک لپ تاپ جدید نیاز دارید؟ در اینجا چیزی است که هنگام خرید لپ تاپ برای مدرسه، تجارت، بازی، برنامه نویسی، تولید صدا و موارد دیگر باید به دنبال آن باشید.

خرید لپ تاپ میتواند بسیار تخصصی باشد ولی همه کاربران آن شاید متخصص نباشند، پس راه خرید یک لپ تاپ خوب چیست؟ ما در این مطلب سعی داریم تا نکاتی مهم را بررسی کنیم. هنگام خرید لپ تاپ باید به نکاتی اهمیت دهیم تا پس از خرید رضایت کامل داشته باشیم.

این روزها لپ‌تاپ‌های مختلف زیادی وجود دارد که می‌توانند کارهای مشابهی مانند پردازش کلمه، وب‌گردی و موارد مشابه را انجام دهند. اگر در حال خرید لپ‌تاپ هستید، نکته مهم این است که می‌خواهید با لپ‌تاپ چه کار کنید؟ احتمالاً قصد خاصی برای کاری که می‌خواهید با لپ‌تاپ خود انجام دهید، یا شاید چند مورد، مانند بازی، همکاری، یا ویرایش ویدیو و صدا در ذهن دارید.

ما می‌خواهیم به آنچه واقعاً در یک لپ‌تاپ نیاز دارید و آنچه باید در تصمیم خرید لپ‌تاپ و لوازم جانبی لپ‌تاپ خود در نظر بگیرید، چه برای خودتان یا برای کسب‌وکار یا موسسه‌تان هستید، بپردازیم.

6 نکته ای که باید قبل از خرید لپ تاپ در نظر بگیرید.

برای خرید لپ تاپ چقدر باید هزینه کرد؟

خب اولین و مهمترین نکته میزان بودجه ای است که برای خرید لپ تاپ درنظر داریم. به عنوان یک قاعده کلی، شما چیزی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید، اما نیازی به پرداخت بیشتر از آنچه نیاز دارید نیست.

چه نوع لپ تاپی نیاز دارید؟

قبل از تصمیم گیری در مورد مشخصات و ویژگی های طراحی، می خواهید کمی بزرگنمایی کنید و فاکتور فرم لپ تاپ مورد نظر خود را مشخص کنید. انواع مختلفی از لپ‌تاپ‌ها وجود دارد، و لپ‌تاپ‌هایی که می‌خواهید ممکن است به این بستگی دارد که می‌خواهید از رایانه خود برای چه استفاده کنید (آیا شما یک گیمر بزرگ، یک کاربر سبک هستید یا از آن در درجه اول برای تجارت استفاده می‌کنید؟). در اینجا به انواع اصلی لپ تاپ ها اشاره می کنیم.

لپ تاپ های پایه

لپ‌تاپ اصلی اساساً لپ‌تاپی است که به تبلت تبدیل نمی‌شود، مانند اولترابوک بسیار نازک و قدرتمند نیست و ویژگی‌های مخصوص بازی را ندارد.

البته، فقط به این دلیل که لپ‌تاپ‌های اصلی هیچ ویژگی فانتزی ارائه نمی‌دهند، به این معنی نیست که ارزش خرید ندارند. اگر به ویژگی‌های خاصی مانند نمایشگر قابل جدا شدن نیاز ندارید، خرید رایانه‌ای که نمی‌تواند این کار را انجام دهد ممکن است مقداری پول نقد را برای شما ذخیره کند.

از آنجایی که لپ‌تاپ‌های پایه کمی ارزان‌تر از سایر انواع لپ‌تاپ‌های موجود در این لیست هستند، لپ‌تاپ‌های پایه انتخابی عالی برای دانش‌آموزان، کسانی که لپ‌تاپ را به‌عنوان یک کامپیوتر ثانویه می‌خرند، یا آن‌هایی که نمی‌خواهند پول زیادی از دست بدهند، هستند.

چه سیستم عاملی را ترجیح می دهید؟

سیستم عامل کامپیوتر (OS)، در اصل نرم افزاری که روی آن اجرا می شود، تجربه کاربر لپ تاپ را شکل می دهد. آنهایی که در اکوسیستم اپل هستند و از دستگاه‌هایی مانند آیفون و اپل تی‌وی استفاده می‌کنند، احتمالاً برای رایانه‌ای با macOS مناسب‌تر هستند. دیگران، به خصوص آنهایی که از آن استفاده می کنند، ترجیح می دهند از ویندوز استفاده کنند. و کسانی که به چیزی اساسی و آسان برای استفاده نیاز دارند، ممکن است از سیستم عامل کروم Google استفاده کنند.

ویندوز

مایکروسافت ویندوز تا حد زیادی محبوب ترین سیستم عامل برای رایانه ها است، اگرچه این بدان معنا نیست که لزوماً بهترین است. دلیل محبوبیت آن فقط به این دلیل نیست که توانایی بالایی دارد و مایکروسافت مجوز آن را به شرکت های شخص ثالثی که به دنبال ساخت رایانه شخصی خود هستند، می دهد. آخرین نسخه ویندوز 11 است که به طور مرتب توسط مایکروسافت به روز می شود.

گرافیک و نمایشگر

لپ‌تاپ‌ها معمولاً پردازنده‌های گرافیکی را حذف می‌کنند، زیرا اکثر CPUها دارای قابلیت‌های اولیه پردازش گرافیکی داخلی هستند و به این دلیل که GPUهای مجزا فضای زیادی را اشغال می‌کنند. علاوه بر آن در مصر باتری نیز بسیار تاثیر گذار هستند. با این حال، شرکت هایی مانند Nvidia و AMD در چند سال گذشته منابع زیادی را برای توسعه پردازنده های گرافیکی موبایل اختصاص داده اند و این روزها می توانید لپ تاپ هایی با پردازش گرافیکی اختصاصی پیدا کنید.

با این حال، اکثر مردم به آن نیازی ندارند. اگر یک گیمر هاردکور هستید یا در زمینه ویرایش ویدیو یا تصویر کار می کنید، ممکن است ارزش خرید یک لپ تاپ با کارت گرافیک اختصاصی مانند Nvidia GeForce MX150 داخلی را داشته باشد، اما اگر کاربر متوسطی هستید یک GPU جدا از پردازنده تعبیه شده در پردازنده شما غیر ضروری است.

لپ تاپ چه پردازنده و رم باید داشته باشد؟

پردازنده یا واحد پردازش مرکزی (CPU)، مغز کامپیوتر است. هر کاری که در رایانه انجام می دهید یا توسط CPU پردازش می شود یا در صورت نیاز به ارائه تصویر در زمان واقعی، واحد پردازش گرافیکی (GPU). همه اینها برای گفتن، بسیار مهم است که یک لپ تاپ با پردازنده مناسب بخرید.

ما قصد نداریم عمیقاً به نحوه عملکرد پردازنده ها بپردازیم، اما در اینجا اصول اولیه وجود دارد.

سرعت ساعت تعیین می‌کند که یک پردازنده چقدر سریع کار می‌کند – اما پردازنده‌ای با سرعت کلاک بالاتر همیشه سریع‌تر از پردازنده‌ای با سرعت کلاک پایین‌تر عمل نمی‌کند. این به این دلیل است که برخی از پردازنده ها "هسته" بیشتری دارند. با دو هسته، یک پردازنده می تواند دو وظیفه را در یک زمان پردازش کند. با چهار، می تواند چهار چیز را پردازش کند. و غیره.

RAM یا حافظه با دسترسی تصادفی، اساساً تعیین می‌کند که رایانه چقدر فضای ذخیره‌سازی فایل‌ها را برای استفاده فوری دارد. برنامه‌ها و سرویس‌های رایانه شما در رم هستند، جایی که پردازنده می‌تواند در صورت نیاز به سرعت به آنها دسترسی پیدا کند.

به طور کلی، رم بیشتر بهتر است، اما هشدارهایی وجود دارد. به عنوان مثال، رم سریعتر، می تواند عمر باتری را کاهش دهد و گران شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز