خبرگزاری کار ایران

انتقال پول از ایران به آمریکا با گروه مالی سهل پرداخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۰۸

نگاهی به تاریخ ایران نشان می‌دهد که کشور ایران تاکنون چند پروسه مهاجرتی بزرگ را تجربه کرده است. تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در طی قرون گذشته، باعث ایجاد موج‌های متعدد مهاجرتی به بیرون از مرزهای این کشور شده است که در آن میان، چند موج مهاجرتی، عظیم‌تر و به لحاظ اجتماعی و سیاسی مهم‌تر بوده است.

تقریبا علل همه مهاجرت‌های توده ای ایرانیان به خارج، نابه سامانی‌های اجتماعی و سیاسی بوده است. فقط در دوره پهلوی دوم با گسترش طبقه متوسط اجتماعی و ایجاد رفاه و ثروت در جامعه ایران، با نوعی از مهاجرت سروکار داریم که این طبقه برای تجربه زندگی مدرن‌تری نسبت به آنچه در کشور خود تجربه می‌کردند، تمایل به مهاجرت به غرب و آمریکا را داشتند که این مهاجرت اگرچه قابل ملاحظه بود؛ اما مقیاس گسترده ای نداشت. 

صرف نظر از مورد فوق در طول تاریخ، مهاجرت ایرانیان به معنای عدم رضایت آن‌ها از وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و فرهنگی در جامعه مبداء بوده است. عمده ‌ترین مهاجرت‌های ایرانیان در طول تاریخ را به عنوان مقدمه این گزارش، خلاصه‌وار در ادامه ذکر می‌کنیم: 

  • مهاجرت گسترده ایرانیان به هند، در پی حمله اعراب به ایران و انقراض حکومت ساسانیان و گسترش اسلام که بیشتر زرتشتیان ایرانی را شامل می‌شد.
  • مهاجرت‌های توده ای ایرانیان در پی حمله گروه‌های مهاجم به این کشور از جمله یورش‌های غزنویان، تهاجم مغولان و…
  • مهاجرت دوم ایرانیان به هند ناشی از سیاست‌های سلسله صفویه در این کشور که عمدتا شامل شاعران، اهل قلم، نخبگان و عرفا و صوفیان بوده است. البته اهداف اقتصادی و اجتماعی نیز در این دوره جزو دلایل مهاجرت بوده است. 
  • مهاجرت ایرانیان به روسیه در اواخر سده نوزدهم میلادی که بیشتر از استان‌های شمالی و آذربایجان صورت می‌گرفت و جستجوی کار در قفقاز و آسیای میانه و دلایل سیاسی، مهمترین انگیزه‌های آن بود؛ تا جایی که نخستین سرشماری امپراتوری روسیه در این روزگار نشان می‌داد نزدیک به 74 هزار ایرانی در این کشور حضور داشته اند. بنا به گزارش‌های بعدی، جمعیت کل ایرانیان ساکن روسیه پیش از جنگ جهانی اول حدود نیم میلیون نفر برآورد شده‌ است.
  • مهاجرت ایرانیان به غرب (بویژه آمریکا) بعد از انقلاب اسلامی، وقوع جنگ ایران و عراق و تغییرات کلی در سیاست‌های عمومی، فرهنگی و اجتماعی که جامعه ایران را وارد فاز کاملا متفاوتی کرد. 

بزرگترین مهاجرت ایرانی 

مهاجرت اخیر ایرانیان به غرب و آمریکا را باید بزرگترین موج مهاجرتی ایرانیان و حتی یکی از بزرگترین مهاجرت‌های تاریخ بشر ذکر کرد. فاز دوم مهاجرت ایرانیان به آمریکا، برعکس دوره پهلوی اول نه از روی اختیار و ماجراجویی، بلکه عمدتا به اجبار و برای زندگی بهتر و امنیت سرمایه و آزادی اقتصادی و اجتماعی بوده است.

آمریکا محبوب ‌ترین مقصد مهاجرتی و اقتصادی

براساس آمارهای منتشر شده، سرمایه عظیمی در اختیار و مدیریت ایرانیان مهاجر، بویژه ایرانیان ایالات متحده قرار دارد. تا جایی که کل سرمایه‌ی ایرانیان مقیم خارج در سال ۲۰۰۰ میلادی، بر اساس برخی از گزارش‌های رسمی، یک و 3 تریلیون دلار گزارش شده‌ است. در همین سال گزارش‌های رسانه ای دولتی در ایران حاکی از آن بود که ایرانیان در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار در ایالات متحده آمریکا، چین و اروپا سرمایه‌گذاری کرده اند. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۰۶، کارگران مهاجر اهل ایران، در کل بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند و به استناد گزارش BBC، ایرانیان مقیم خارج، علاوه بر درآمد بالا، پست‌های مهمی را هم اشغال کرده اند.

تفاوت در مهاجرت و اقتصاد عظیم ایرانیان مهاجر در آمریکا

همه این موارد نشان می‌دهد که برخلاف مهاجرت‌های قبلی؛ ازجمله به روسیه، مهاجرت ایرانیان به آمریکا اگرچه از سر ناچاری ولی از روی استیصال نبوده است. درواقع ایرانیان مقیم آمریکا یکی از با فرهنگ‌ترین، ثروتمندترین، مرفه ‌ترین و بانفوذترین جوامع مهاجرتی را ایجاد کرده‌اند. این درحالی است که برای مثال در مهاجرت به روسیه اغلب ایرانیان در شغل‌های سطح پایین و پست و در وضعیت معیشتی و اجتماعی نابه سازمانی زندگی می‌کرده اند.

ایرانیان آمریکا و موضوع حواله دلار از ایران به آمریکا 

ویژگی‌های اقتصادی جمعیت مهاجر ایرانی در آمریکا با خود تبعات و ویژگی‌های خاصی نیز به همراه آورده است. لزوم ارتباط مالی این جامعه پویا و ثروتمند با داخل کشور، مسائلی چون ارتباطات مالی و اموری چون؛ حواله دلار از ایران به آمریکا، و به طور کلی انتقال ارز از ایران به آمریکا را به عنوان بخشی از امور مهم این جامعه مطرح کرده است. 

البته تغییر شیوه‌های سنتی انتقال پول از ایران به آمریکا باعث شده است مناسبات و ارتباطات مالی دچار تحول شود. اما در هر صورت گستردگی مناسبات اقتصادی و مالی باعث شده است برخلاف ادوار گذشته، اموری  چون نحوه انتقال پول از ایران به آمریکا و ایجاد یک سازوکار قابل اطمینان برای گسترش و تقویت این روش‌ها اهمیت زیادی پیدا کند. 

صرافی‌ها، بازیگران اصلی انتقال پول از ایران به آمریکا و برعکس

 

انتقال پول از ایران به آمریکا با گروه مالی سهل پرداخت

وقتی سخن از انتقال وجه از ایران به آمریکا، تکنیک‌ها، وسایل و روش‌های آن به میان می‌آید. بدون شک نقش صرافی‌های ایرانی بسیار پررنگ به نظر می‌رسد. در بحث انتقال پول از ایران به آمریکا فاکتورهای متعددی مطرح هستند که اگرچه صرافی‌های متعدد، تقریبا پیشتاز این امر هستند، اما برای صاحبان پول به عنوان ذینفعان این مساله اهمیت می‌یابند. فاکتورهایی چون امنیت سرمایه، ریسک انتقال، سرعت انتقال، هزینه انتقال، مستمر بودن ارتباط مالی با یک صرافی و در نهایت توجه به مقررات بین المللی، بخصوص قوانین بانکی آمریکا در زمینه انتقال پول از ایران به آمریکا بخشی از این امور مهم به شمار می‌روند.

صرافی هایی که در زمینه انتقال وجه نوین و آنلاین از ایران به آمریکا کارنامه موفقی داشته اند

ایرانیان مانند هر زمینه دیگری، در صنعت صرافی نیز دستاوردهای مهمی را از آن خود کرده و اثرات این موفقیت را در قالب خدمات نوین صرافی به جامعه ایرانی مقیم آمریکا هدیه کرده اند. صرافی‌های موفق ایرانی مانند گروه مالی سهل پرداخت که با برند معتبر صرافی امانت فعالیت می‌کند، گاهی اوقات سابقه ای درخشان در زمینه نقل و انتقال پول، بویژه انتقال پول از ایران به آمریکا برای خود ایجاد کرده اند.

گروه مالی سهل پرداخت و صرافی امانت با سالها سابقه

یکی از مهمترین ارزش‌هایی که برخی از صرافی‌های ایرانی در چهار دهه گذشته و به موازات شکل‌گیری و توسعه جامعه ایرانی در آمریکا خلق کرده و به مشتریان خود عرضه کرده اند، استمرار در خدمات است. این استمرار را می‌توان در سابقه فعالیت صرافی امانت به عنوان زیرمجموعه و بازوی اجرایی گروه مالی سهل پرداخت نیز مشاهده کرد.

انتقال پول از ایران به آمریکا با دو بازوی قوی در داخل ایران و خاک آمریکا

ابزارهای نوین، شناخت روش‌ها، مدرن سازی عملیات، بهره مندی از تیم کارشناسی و تخصصی قوی، عرضه مشاوره‌های تخصصی در زمینه انتقال وجه از ایران به آمریکا و سایر اموری چون سرمایه گذاری، ایجاد کسب و کار و نظایر آن از شاخصه‌های موفق ‌ترین صرافی‌های ایرانی در چهار دهه گذشته بوده است که گروه مالی سهل پرداخت و صرافی امانت از جمله برند‌های شاخص در این زمینه بوده است. با این تفاوت که گروه مالی سهل پرداخت با ایجاد زیرساخت هایی در شبکه مالی داخل کشور و شبکه گسترده مالی ایالات متحده این امکان را فراهم کرده است که در هر دو کشور، امکان تراکنش های مالی را با سهولت برای مشتریان خود فراهم سازد. این مساله باعث شده است که دو برند، به عنوان یکی از محبوب ‌ترین برند های صنعت صرافی ایرانی در یکی - دو دهه گذشته شناخته شود.

راه‌های ارتباط با گروه مالی سهل پرداخت و صرافی امانت

۱- وب سایت رسمی گروه مالی سهل پرداخت 

  • https://sahlpardakht.com

۲- وب سایت صرافی امانت؛ بازوی اجرایی و عملیاتی گروه مالی سهل پرداخت

  • https://amanatxe.com
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز