خبرگزاری کار ایران

آیا با قولنامه می توان بیمه بدنه خرید؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۲۸۵

خرید و فروش خودرو‌های قولنامه‌ای در بین بسیاری از افراد محبوبیت دارد. زیرا دردسر‌های کمتری برای خرید خودرو پیش‌رو خریدار یا فروشنده قرار می‌گیرد. ولی آیا با قولنامه می توان بیمه بدنه خرید؟ آیا با آسیب‌های این روش آشنا هستید؟ افزایش آگاهی در‌خصوص خریدو‌فروش و سرمایه‌گذاری باعث کاهش ریسک و ضرر‌های مالی خواهد شد. در این مقاله به بررسی خرید بیمه بدنه برای خودرو قولنامه می‌پردازیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، پاسخی برای همه سوالات خود در‌خصوص بیمه بدنه و ماشین قولنامه‌ای پیدا کنید.

نحوه استفاده از بیمه بدنه خودرو قولنامه‌ای

به‌طور‌کلی، بیمه بدنه برای مالک اصلی خودرو صادر می‌شود. مالک اصلی منظور شخصی است که پلاک و سند خودرو به‌نام او باشد. هنگامی که خودرو‌ای به‌صورت قولنامه‌ای خریداری می‌شود، امکان استفاده از بیمه بدنه وجود خواهد داشت. برای استفاده از این بیمه باید قبل از قولنامه، بین طرفین توافق شود تا مالک جدید بتواند از بیمه‌ای استفاده کند که به نام فروشنده است. پس از تایید و درج توافق در قولنامه، خریدار می‌تواند با در‌دست داشتن نسخه اصلی بیمه بدنه، مدارک خودرو (برگ سبز یا کارت ماشین) و تاییدیه شماره شبا از بانک را به یکی از شعب شرکت بیمه مراجعه کرده و درخواست جبران خسارت داشته باشد.

تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه برای جلوگیری از آسیب‌‌ها و ضرر‌ها به خودرو در هنگام تصادف بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید با مراجعه به بیمه بدنه آیتول، بیمه‌نامه خود را قبل از سر‌رسید قرارداد تمدید کنید. 

انتقال تخفیف‌های بیمه بدنه خودرو قولنامه‌ای

قبل از پاسخ به سوال «آیا با قولنامه می‌توان بیمه بدنه خرید» ابتدا نگاهی به شرایط استفاده و انتقال تخفیف‌های آن خواهیم کرد. انتقال تخفیف بیمه بدنه نیز مانند بیمه شخص ثالث راننده محور شده است. به‌طور‌کلی در شرایط زیر می‌توان برای انتقال تخفیف بیمه بدنه خودرو اقدام کرد:

  • خرید ماشین جدید صفر یا کارکرده
  • خرید بیمه جدید از شرکتی دیگر
  • انتقال تخفیف بیمه به اشخاص مانند اعضای خانواده

در‌صورتی که بیمه‌نامه برای شخصی دیگر باشد، امکان فروش تخفیف‌های آن به خریدار وجود نخواهد داشت. اگر این خودرو به‌صورت قولنامه‌ای خریداری شده باشد، مالک جدید می‌تواند از همان بیمه‌ای که به نام صاحب قبلی بوده، استفاده یا آن را تمدید کند. از آن‌جایی که همه اطلاعات ماشین برای مالک اصلی ثبت می‌شود، معاینه فنی خودرو به‌نام صاحب سند ارسال خواهد شد. به‌همین دلیل است که فروش قولنامه‌ای خودرو به‌شدت نهی می‌شود. 

آیا با قولنامه می توان بیمه بدنه خرید؟

خرید بیمه بدنه برای خودرو‌های قولنامه‌ای

برای پاسخ به سوال «آیا با قولنامه می توان بیمه بدنه خرید» ابتدا نحوه استفاده از بیمه بدنه خودرو قولنامه‌ای را بررسی کردیم. هنگام خرید ماشین به‌صورت قولنامه‌ای اگر فروشنده راضی به ارائه اصل بیمه به خریدار نشود، امکان استفاده از آن نیز برای مالک جدید از بین می‌رود. دراین‌صورت مالک باید بیمه‌ای جدید خریداری کند. ولی خرید بیمه بدنه برای خودرو قولنامه‌ای وجود ندارد. زیرا هنگام خرید شما باید برگ سبز خودرو را همراه خود داشته باشید. از آن‌جایی که مراحل انتقال مالکیت خودرو در خرید قولنامه‌ای صورت نمی‌گیرد، سند ماشین نیز در دسترس نخواهد بود.

به‌همین دلیل قبل از هر اقدامی ابتدا مزایا و معایب سرمایه‌گذاری را بررسی کرده، سپس برای انجام آن اقدام کنید. یکی از بهترین روش‌های جایگزین خرید قولنامه‌ای، تنظیم وکالت‌نامه محضری است. فروشنده می‌تواند خریدار را برای انجام همه مراحل نقل‌و‌انتقال مالکیت خودرو، به‌عنوان وکیل خود معرفی کند. هنگامی که برگ سبز به نام خریدار صادر شود، مالک جدید می‌تواند بدون هیچ مشکلی با پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، از شرکت بیمه مورد‌نظر قرارداد جدید تنظیم کند.

عواقب فروش قولنامه ای خودرو چیست؟

با مراجعه به مراکز حل اختلاف احتمالا شما نیز افراد متعددی را دیده‌اید که به دلیل خرید و فروش خودرو‌‌های قولنامه‌ای مجبور به مراجعه به این مراکز شده‌اند. بسیاری از افراد به خرید قولنامه‌ای یا وکالت‌نامه‌های تنظیمی اکتفا می‌کنند. همین مورد باعث بروز مشکلات مختلف برای خریدار خواهد شد. به‌همین دلیل حتما باید مراحل خرید و فروش خودرو را تا تعویض پلاک و صدور سند پیش ببرید. از‌جمله مشکلاتی که با خرید خودرو قولنامه‌ای متوجه خریدار است را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

  • نداشتن سند ماشین
  • نداشتن پلاک ثبتی به‌نام مالک اصلی

پس هنگام بررسی پاسخ سوال «آیا با قولنامه می توان بیمه بدنه خرید» متوجه شدید که خرید قولنامه‌ای هم برای فروشنده و هم خریدار با مشکلات متعددی همراه است. در‌صورتی که خریدار با خودرو خریداری‌شده خلافی انجام دهد، مشکلات آن گریبان‌گیر مالک قبلی خواهد بود. زیرا سند و پلاک به‌نام خریدار صادر نشده است.

آیا با قولنامه می توان بیمه بدنه خرید؟

خرید بیمه بدنه از شرکت‌های معتبر سراسر کشور در آیتول

در این مقاله به سوال «آیا با قولنامه می توان بیمه بدنه خرید» پاسخی کامل دادیم و جوانب مختلف خرید قولنامه‌ای خودرو را بررسی کردیم. خرید بیمه بدنه خودرو با قولنامه غیر‌ممکن است. زیرا صدور بیمه نیاز به سند خودرو دارد. از آن‌جایی که در خریدو‌فروش قولنامه‌ای سند و پلاک به نام فروشنده باقی می‌ماند، امکان خرید بیمه وجود نخواهد داشت. امروزه به‌دلیل مشکلات و آسیب‌های خرید ماشین قولنامه‌ای، روش‌های دیگر، مانند خرید خودرو با وکالت‌نامه پیشنهاد می‌شود. در این روش شما می‌توانید با دریافت وکالت از سوی فروشنده، همه مراحل فروش را تا انتقال و تعویض پلاک انجام دهید.

علاوه‌بر این، سامانه آیتول برای سریع‌تر شدن خریدو‌فروش خودرو اقدام به راه‌اندازی خدمات پرداخت مالیات نقل‌و‌انتقال، عوارض سالیانه خودرو و خلافی کرده است. همچنین در‌صورت نداشتن زمان کافی می‌توانید از خدمات کارپرداز آیتول برای انجام مرحله تعویض پلاک بهره‌مند شوید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت itoll.ir مراجعه کرده و سوالات خود را در هر ساعت در شبانه‌روز از طریق تماس با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ با کارشناسان آیتول در میان بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز