خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید استابلایزر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۰۱۵

انرژی الکتریکی همانند بسیاری از انرژی‌های دیگر، از جمله مواردی است که نقش حیاتی و اثرگذار بر زندگی بشر داشته و دوران قبل از ظهور آن، با دوره فعلی قابل قیاس نیست. بخش عمده‌ای از زندگی امروزه بر پایه الکتریسیته استوار بوده و اغلب لوازم کاربردی به سمت الکتریکی شدن به منظور افزایش کارایی پیش می‌روند. حتی امروزه ترجیح بر این است که به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی، از نیروی برق برای به حرکت درآوردن وسایل نقلیه استفاده شود؛ چرا که برق، به عنوان نوعی انرژی پاک، به محیط زیست آسیب نمی‌زند.

با توجه به این نقش گسترده که برای برق تعریف می‌شود، نیاز به آن نیز به شدت بالاست و همین مسئله، چالش‌های متعددی را ایجاد کرده است. حال پیرو مشکلات این حوزه، راه‌حل‌هایی نیز ارائه شده‌اند که قصد داریم به یکی از نام آشناترین آن‌ها یعنی «استابلایزر» بپردازیم. اگر با این ابزار آشنا نبوده و چیزی در این خصوص نمی‌دانید و می خواهید با قیمت استابلایزر و مدل ها آشنا شوید ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

استابلایزر چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

همان طور که گفته شد، بسیاری از فعالیت‌ها در دنیای امروزی به نیروی الکتریسیته وابسته است. کافی است برای چند دقیقه دنیایی بدون برق را تصور کنید تا به اهمیت این موضوع پی ببرید. همین نیاز گسترده باعث می‌شود که در برخی از اوقات، مصرف برق بیش از حد معمول باشد و به همین خاطر، ولتاژ برق افت کند. می‌توان گفت که ولتاژ برق به صورت دائمی در نوسان بوده و می‌تواند با توجه به مصرف کل برق، کم یا زیاد شود.

برای مثال در فصول گرم سال که استفاده از کولرهای گازی باعث مصرف زیاد برق می‌شوند، ولتاژ برق افت پیدا می‌کند. حال چرا افت ولتاژ برای ما حائز اهمیت است؟ تمام وسایل الکتریکی هنگام ساخت، برای ولتاژ مشخصی طراحی و ساخته می‌شوند. برای مثال محصولات خانگی که با برق شهری کار می‌کنند، اغلب از ولتاژ ۲۲۰ ولت پشتیبانی می‌کنند. حال اگر این ولتاژ کم‌تر یا بیشتر از حد نرمال باشد، وسیله الکتریکی نمی‌تواند عملکرد درست و فعالیتی بهینه داشته باشد. از طرفی کم و زیاد شدن دائمی ولتاژ باعث سوختن وسایل و بروز خسارت می‌شود. به همین دلیل ابزاری به نام استابلایزر ابداع شده که بتواند ولتاژ را در محدوده مشخصی حفظ کند و به این ترتیب، به حفظ محصولات الکتریکی کمک کند. در واقع استابلایزر در لغت نیز به معنای «تثبیت‌کننده» ولتاژ است.

یکی دیگر از مدل ها استابلایزر ماینر است که جهت جلوگیری از افت ولتاژ و محافظت از ماینر استفاده می شود.

مزایای خرید استابلایزر

مهم‌ترین مزیت استابلایزر ولتاژ که افراد را به خرید آن مشتاق می‌کند، کاهش هزینه‌هاست‌. این محصول از همه نظر می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش داده، از بروز ضرر و زیان جلوگیری کند. پیش از هر چیز استابلایزر از لوازم الکتریکی در برابر تغییرات ناگهانی ولتاژ محافظت کرده و مانع سوختن آن‌ها می‌شود. با وجود هزینه بالای تهیه لوازم برقی، همین مسئله می‌تواند اهمیت و ضرورت استفاده از استابلایزر را اثبات کند. از طرف دیگر تغییرات ولتاژ حتی اگر باعث آسیب ناگهانی به دستگاه نشوند، در طولانی مدت می‌توانند منجر به خرابی وسیله شوند. در واقع این تغییر و نوسان دائمی ولتاژ از طول عمر دستگاه می‌کاهد.

نکته مهم دیگری که وجود دارد، تأثیر استابلایزر بر مصرف برق است. بهترین استابلایزر می‌تواند مصرف برق شما را تا حدود قابل قبولی کاهش دهد و هزینه‌های ناشی از آن‌ را نیز کم کنند؛ بنابراین در یک نگاه کلی، استابلایزر ولتاژ می‌تواند هزینه‌های شما را تا حدودی زیادی کاهش دهد.

 

در خرید استابلایزر به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید استابلایزر باید نکاتی را مدنظر داشته باشید تا با بهترین انتخاب، بتوانید نتیجه‌ای مطلوب از بهترین استابلایزر بازار داشته باشید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین نکات را قید کرده‌ایم که باید حتماً در نظر داشته باشید.

نوع استابلایزر

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در خرید استابلایزر به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوع استابلایزر است. به طور کلی استابلایزرها در سه نوع تولید می‌شوند:

1- استابلایزر رله‌ای

این استابلایزر برای مصارف خانگی یا لوازم کم مصرف در مکان‌های تجاری استفاده می‌شود. قیمت استابلایزر رله‌ای کمتر از سایر انواع آن بوده و وزن کمتری نیز دارد. با این حال، مواردی از جمله سرعت اصلاح ولتاژ پایین، قطع شدن جریان هنگام تنظیم ولتاژ، عدم مقاومت در برابر ولتاژ بالا و موارد این چنینی، محدودیت‌هایی را برای این استابلایزر ولتاژ ایجاد می‌کنند.

راهنمای خرید استابلایزر

2- استابلایزر سرووموتوری

اگر یک استابلایزر قابل قبول با کارایی مطلوب می‌خواهید، استابلایزر سرووموتوری گزینه مناسبی است. این استابلایزر ولتاژ را به سرعت تنظیم کرده و بسیار دقیق است. همچنین در صورتی که نوسان شدید جریان وجود داشته باشد، استابلایزر سرووموتوری می‌تواند در برابر این تغییر مقاومت کند.

3- استابلایزر استاتیک

استابلایزر استاتیک را شاید بتوان بهترین استابلایزر موجود در بازار دانست. این استابلایزر برعکس نوع سرووموتوری، هیچ قطعه متحرکی نداشته و به همین دلیل نیاز به تعمیرات دوره‌ای ندارد. از طرفی دقت بالا و سرعت بی‌نظیر در تثبیت ولتاژ، آن را به انتخابی مطمئن تبدیل کرده است. هر یک از انواع استابلایزر را باید با توجه به نیازهای خود و شرایط موجود انتخاب کنید.

توان استابلایزر

استابلایزر باید با توجه به توان مصرفی لوازم برقی و توان برق مورد استفاده انتخاب شوند. برای مثال برای برق سه فاز صنعتی نمی‌توان از استابلایزر خانگی استفاده کرد و باید به سراغ استابلایزر صنعتی بروید. همچنین توان ۲۲۰ ولت خانگی نیاز به یک استابلایزر خانگی دارد.

سطح نوسان ولتاژ

در صورتی که نوسان ولتاژ در منطقه شما زیاد نیست، یک استابلایزر رله‌ای هم ممکن است کار شما را پیش ببرد؛ اما در نوسانات شدید، این نوع استابلایزر کاربردی نخواهد داشت و باید از استابلایزر استاتیک یا سرووموتوری استفاده کنید.

چند نکته دیگر:

یکی از مواردی که به شما در خرید بهترین استابلایزر کمک می‌کند، مراجعه به منبعی معتبر است. «نوانیا» به عنوان مجموعه‌ای که سال‌ها به نقد و بررسی انواع ابزارهای الکتریکی پرداخته و سابقه درخشانی نیز در فروش این محصولات دارد، می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید انواع استابلایزر باشد، استابلایزر ماینر، رله‌ای، سرووموتوری، استاتیک، صنعتی و ‌… در فروشگاه نوانیا به مشتریان عرضه می‌شوند. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید استابلایزر یا قیمت استابلایزر دارید، وب‌سایت نوانیا کامل‌ترین اطلاعات این حوزه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

راهنمای خرید استابلایزر

کلام آخر

در این مقاله به استابلایزر و انواع آن پرداختیم و شما را با چند مورد از نکات مهم در خرید استابلایزر آشنا کردیم. همچنین فروشگاه نوانیا را به عنوان مرجعی تخصصی برای خرید استابلایزر و سایر ابزارآلات الکتریکی شناختید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به وب‌سایت نوانیا بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز