خبرگزاری کار ایران

پرفروش ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۷۸۲

بسیاری از افراد دوست دارند تا در خصوص خودروهای پرفروش دنیا اطلاعاتی داشته باشند. این اطلاعات سبب خواهند شد تا آن‌ها با محبوب‌ترین خودروهای جهان آشنا شوند و بتوانند با خواندن بیشتر در خصوص آن‌ها با امکانات، آپشن‌ها و بخش فنی آن‌ها بیشتر آشنا شوند. در این مطلب قصد داریم تا پرفروش‌ترین ماشین‌های سال 2022 دنیا را با هم بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا با این خودروها آشنا شوید.

پرفروش‌ترین ماشین‌های دنیا

در ایران بسیاری افراد باید قبل از خرید و فروش ماشین، قیمت ماشین امروز را بدانند. اما در دنیا این مورد را نمی‌توان مهم‌ترین عامل خرید و فروش ماشین دانست. پرفروش‌ترین و بهترین ماشین دنیا در سال 2022 را باید فورد سری (F) دانست. در ادامه با پرفروش‌ترین خودروهای دنیا در سال 2022 آشنا خواهیم شد.

1- فورد سری (F)

پرفروش ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۲

فورد سری (F) را باید یکی از بهترین و پرفروش‌ترین خودروهای دنیا در چند سال اخیر دانست. این خودرو در آمریکای شمالی بازار بسیار خوبی دارد. با این که در شش ماه نخست سال گذشته میلادی این خودرو 17 درصد از میزان فروش خود را از دست داد باز هم این پیکاپ قدرتمند و جذاب توانست عنوان پرفروش‌ترین خودرو سال را به خود اختصاص دهد.

2- تویوتا (RAV4)

تویوتا (RAV4) یکی دیگر از خودروهای پرفروش در جهان است. نسل پنجم این ماشین که با کد (XA50) روانه بازار شده است، امکانات رفاهی و آپشن‌های بسیاری دارد و به همین دلیل توانسته نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند و در لیست ماشین‌‌های پرفروش سال قرار گیرد.

3- تویوتا کمری

تویوتا کمری را باید یک ماشین برای چندین نسل دانست. بسیاری از نسل‌های تویوتا کمری را در ایران می‌توان مشاهده کرد. با اینکه سال‌ها از عرضه اولین نسل این ماشین می‌گذرد، با فیس‌لیفت‌ها، تغییرات اساسی و افزایش آپشن‌ها توانسته همچنان سهم خود را در بازار جهانی حفظ کند و عنوان یکی از ماشین‌های پرفروش در سال 2022 را به دست آورد.

باید بدانید که بر خلاف بازار ایران که کمری یک ماشین گران‌قیمت و لوکس محسوب می‌شود، این خودرو در بازار جهانی در میان خودروهای میان رده و اقتصادی قرار می‌گیرد.

4- تسلا مدل (Y)

پرفروش ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۲

تسلا را باید یکی از جذاب‌ترین و بهترین خودروهای برقی در جهان دانست. طرفداران این خودرو سال به سال بیشتر می‌شوند. همین محبوبیت سبب شد تا تسلا (Y) در لیست خودروهای پرفروش سال 2022 قرار گیرد. قدرت بالا، فناوری مدرن و سازگاری بیشتر با محیط زیست را باید از مهم‌ترین دلایل موفقیت تسلا در این سال‌ها دانست.

البته افزایش جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی در کشورهای مختلف نیز خود عامل بسیار مهمی برای این موفقیت بوده است.

5- نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل که در آمریکا به آن نیسان روگ نیز گفته می‌شود یکی دیگر از خودروهای پرفروش سال 2022 بود. با اینکه فروش این نوع نیسان در سال 2022، 52 درصد افت داشت اما باز هم توانست جایگاه خود را در میان خودروهای پرفروش حفظ کند.

6- تسلا 3

تسلا 3 هم مانند دیگر ماشین کمپانی تسلا، یعنی مدل (Y) فروش بسیار خوبی را در سال 2022 تجربه کرد. همان‌طور که در همین مقاله به آن اشاره کردیم، افزایش زیرساخت‌های لازم برای استفاده از خودروهای برقی و گرانی بنزین در بسیاری از کشورها از مهم‌ترین دلایل موفقیت تسلا در سال‌های اخیر بوده است.

7- هیوندا توسان

پرفروش ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۲

نسل جدید هیوندا توسان که با کد (NX4) که در ابتدای سال 2022 به بازار عرضه شد به سرعت توانست فروش خوبی را تجربه کند و در میان خودروهای پرفروش قرار گیرد. دلیل موفقیت این کراس اور را باید در آپشن‌های مناسب و متعدد خودرو در کنار ارزش خرید خودروهای هیوندا دانست.

8- تویوتا کرولا

در دهه 70 میلادی و شروع بحران سوخت، کرولا توانست عنوان یکی از اقتصادی‌ترین خودروها را به دست آورد و در میان افراد بسیاری محبوب شود. این محبوبیت اکنون و پس از گذشت سال‌های بسیار هنوز باقی مانده و نسل جدید کرولا هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. یکی از دلایل این موفقیت عرضه نسخه اسپرت کرولا بود که با قدرت 300 اسب بخار جذابیت زیادی برای افراد مختلف داشت.

9- فولکس واگن گلف

گلف را باید یکی از موفق‌ترین تولیدات فولکس واگن در سال‌های اخیر دانست. این خودروی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی سال‌هاست که در اروپا محبوب است و نسل هشتم آن که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شده توانسته موفقیت نسل‌های گذشته خود را تجربه کند و فروش بالایی در سال 2022 داشته باشد.

10- فورد پوما

فورد پوما را باید نسخه کراس اور فورد فیستا دانست. علاقه افراد به فورد فیستا باعث شد تا این کراس اور نیز به سرعت در میان افراد مختلف مخصوصاً اروپاییان محبوب شود و فروش خوبی داشته باشد. میزان فروش فورد پوما از سال 2020 افزایش یافته است و همین امر را باید نشان‌دهنده علاقه افراد بسیاری به آن دانست.

جمع‌بندی

خودروهای بسیاری هر ساله در جهان تولید می‌شوند. اما خودروهایی که فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند، زیاد نیستند. در سال 2022، 10 خودرو میزان فروشی بیشتر از سایر خودروها داشتند که در این مطلب آن‌ها را معرفی کردیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز