خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نمایشگاه چوب و یراق مطرح شد؛

نمایشگاه بین المللی صنعت چوب و مبلمان بیش از ۸ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۶۹۷

بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته از ۹ الی ۱۲ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب و یراق، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با حضور حامد بی آزار، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین الملل جمهوری اسلامی ایران، مهندس بازاری، مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، مقانلو، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنایع چوب ایران، مهندس عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان ایران، مهندس نوروزی، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران، برگزار شد.

در ابتدای نشست مهندس حامد بی آزار، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین الملل جمهوری اسلامی ایران گفت: متراژ کل نمایشگاه در سال گذشته ۲۰ هزار متر مربع و امسال چیزی بیش از ۳۵ هزار متر مربع شده است؛ یعنی حدود ۷۰ درصد رشد.

مساحت سطح اشغال غرفه‌بندی شده‌ی نمایشگاه در سال قبل ۱۲ هزار متر مربع بوده و امسال به ۱۸ هزار مربع افزایش یافته است که چیزی حدود ۵۰ درصد افزایش بوده است.

تعداد کل شرکت ها که به عنوان مشارکت کننده حضور داشته اند ۱۴۱ شرکت بوده که امسال ۱۹۹ شرکت را میزبانی می‌کنیم.

در ادامه، مقانلو، دبیر انجمن صنایع چوب ایران درباره موارد شمول انجمن صنایع چوب ایران گفت: این انجمن شامل شرکت های تولیدکننده انواع اوراق فشرده چوبی و کاغذی هست که اوراق فشرده چوبی از قبیل mdf، نئوپان و… است.

نمایشگاه بین المللی صنعت چوب و مبلمان بیش از ۸ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است

تولیدکنندگان بسیار خوبی در کشور داریم که می‌توانند با ظرفیتشان کل نیاز خاورمیانه را پاسخگو باشند.

بازارهای صادراتی بسیار خوبی داریم و به کشورهای همسایه و کشورهای دیگری که حتی خودشان دارای قدرت در این صنعت هستند؛ مثل ترکیه هم صادرات داریم.

سپس مهندس نوروزی، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران توضیح داد: این صنعت مجموعه وسیعی است که بالای ۸ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و بزرگ‌ترین هنرش این است که بعد از صنعت خودرو بزرگ‌ترین صنعتی است که در کشور فعالیت می‌کند.

حدود دو سه سال قبل، قبل از جاری شدن تحریم‌های اعلامی از سوی دونالد ترامپ، اتحادیه اروپا تفاهم‌نامه ای با حضور سایر عزیزان بست؛ خواهان همکاری با ایران بودند؛ در آن شرایط مخاطب ما فقط در اطراف کشورمان ۴۰۰ میلیون بود و به تنهایی ۸۰ میلیون ایرانی نبود.

روسیه همیشه خواهان چوب و مبل ایرانی بوده است و پول خوبی هم برای آن پرداخت کرده اند.

قطعا قطع شدن گاز و برق به واحدهای ما آسیب می زند اما کارخانه های بزرگ ما از ژنراتورها استفاده می‌کردند و قطعی نداشتند اما واحدهای کوچک تر آسیب دیده اند. به طور میانگین ۶۰ درصد تامین کننده‌ایم و ۴۰ درصد وارد کننده هستیم.

در آخر این نشست مهندس عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان ایران گفت: تمامی کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه اهمیت خاصی به این صنعت می‌دهند.

خروجی این نمایشگاه می‌تواند صادرات باشد و ماهم باید تلاش کنیم.

در کشور ۶۰ هزار واحد صنفی و ۲ هزار واحد صنعتی داریم که درحوزه چوب کار می‌کنند.

نمایشگاه بین المللی صنعت چوب و مبلمان بیش از ۸ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است

بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب و یراق ، مواد اولیه و تجهیزات مبلمان بهمن ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، امسال مجری این نمایشگاه، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران است و طبق اعلام این مجموعه، نمایشگاه چوب امسال با حدود ۲۰۰ مشارکت کننده فعال خواهد بود که از این تعداد، ۱۱ شرکت خارجی از کشور‌های ترکیه، چین، ایتالیا و روسیه حضور خواهند داشت، همچنین این نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت ۲۰.۰۰۰ متر مربع برگزار خواهد شد که نشان از رشد ۸۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌است.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن ماه، از ساعت ۸ تا ۱۵ برگزار می‌شود و شما می توانید اخبار نمایشگاه را از طریق خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا) دنبال کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز