خبرگزاری کار ایران

چگونه سایز پای دقیق را محاسبه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۹۶۵

این روزها به دلیل تنوع بسیاری که در زمینه ی تولید کفش چرم طبیعی وجود دارد، بهتر است در هنگام خرید کفش چرم و یا هر کفش خارجی دیگری اندازه دقیق پای خود را بدانید. یکی از دغدغه های افراد در انتخاب و خرید کفش مناسب، اندازه گیری سایز پا می باشد.

 در صورتی که سایز پا به درستی انتخاب نشود ممکن است کفشتان کمی تنگ شود. البته تنگ بودن جزئی قابل حل می باشد چرا که کفش پس از مدتی استفاده جا باز میکند. البته برای افزایش سایز کفش قبلا روش هایی گفته شد که میتوانید با کلیک روی گزینه چگونه کفش تنگ را گشادتر کنیم؟ وارد مقاله مرتبط شوید. برای اندازه گیری سایز پا روش هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها میپردازیم.

روش های اندازه گیری سایز پا به دلیل وجود کمپانی های متعددی در زمینه ی تولید کفش کمی دشوار است. این روزها خرید اینترنتی کفش نیز بسیار رواج یافته است. ممکن است با فروشگاهی روبه رو شوید که به هیچ عنوان کفش خریداری شده را پس نگیرد. در این صورت بهتر است با کمک روش اندازه گیری سایز پا یک بار برای همیشه سایز دقیق کفش خود را بدانید.

روش های اندازه گیری سایز پا

برای اندازه گیری دقیق سایز کفش و یا سایز پای خود اولین کار لازم قرار دادن پا بر روی یک سطح صاف است. سپس با علامت زدن طول پای خود یعنی از بخش انگشت شست تا پاشنه پا میتوانید طول پای خود را اندازه بگیرید. سپس برای دقیق تر شدن بهتر است مابین دو علامت را اندازه بگیرید و در جایی یادداشت کنید. در مرحله ی بعدی می بایست از جدول راهنمای سایز کفش کمک بگیرید. به این روش که عدد بدست آمده را درون جدول قرار داده و سپس مطابق با سایر موارد کفش خود را تطبیق دهید.

نکات مهم اندازه گیری سایز پا

برای اندازه گیری بهتر سایز پا میتوانید از کفش های قبلی خود که اندازه هستند کمک بگیرید. سایز کفش های قبلی را به هیچ عنوان دست کم نگیرید. جرا که کمک بسیاری در خرید کفش میکنند. نکته ی جالب دیگری که در اندازه گیری بسیار مهم است، این است که این عمل را بهتر است به ساعات پایانی روز موکول کنید. چرا که در ساعات پایانی روز اندازه ی پای شما در بزرگترین حالت خود قرار دارد. به همین دلیل در صورت پف کردن جزئی پا، کفش پای شما را نمی زند.

نکته ی سومی که در رابطه با سایز پا وجود دارد، اندازه ی متفاوت پای چپ و راست در بسیاری از افراد است. به همین دلیل میتوانید با اندازه گیری هر دو پا خیال خود را راحت کرده و در صورت مشاهده تفاوت در اندازه، ملاک سایز پا را بزرگترین پا در نظیر بگیرید.

چگونه سایز پای دقیق را محاسبه کنیم؟

البته در صورتی که علاقه ای به استفاده از جدول ندارید میتوانید از روش دوم اندازه گیری سایز استفاده کنید.

روش تعیین سایز پا بدون استفاده از جدول

برای تعیین سایز پا بدون استفاده از جدول تنها کار لازم این است که اندازه طول پا را درون فرمول زیر قرار دهید. در این فرمول پس از محاسبه، سایز پا به راحتی تعیین می شود.

اندازه طول پا + 2 ضربدر 3/2= سایز پا

در این فرمول ابتدا اندازه پا خود را با عدد 2 جمع کنید. سپس عدد بدست آمده را ضربدر 3 کرده و نتیجه را تقسیم بر 2 کنید. با این روش سایز شما بدست می آید. برای مثال در صورتی که عدد بدست آمده اعشاری باشد فرضا 38/5 بهتر است سایز را 39 در نظر بگیرید. با این روش سایز دقیق پا بدست می آید تا بتواید به صورت اینترنتی کفش مورد علاقه خود را با خیال راحت خرید کنید.

سایز عرضی پا چیست؟

یکی دیگر از اندازه های مهم در انتخاب و خرید اینترنتی کفش چرم و یا هر کفش دیگر، اندازه عرض پا است. به طور معمول سایز عرضی پا برای خانوم ها معادل B می باشد در حالی که سایز عرضی پا برای آقایان معادل D است. به طور معمول در خرید کفش خارجی سایز عرضی و سایز معمولی به صورت هولوگرامی در بخش داخلی کفش چاپ می شود.

چگونه سایز پای دقیق را محاسبه کنیم؟

خرید کفش چرم اصل تبریز

برای خرید کفش چرم اصل تبریز از این بابت نیازی به نگرانی نیست چرا که به سادگی میتوانید با گرفتن راهنمایی از همکاران مجموعه ی کفش نعمتی، کفش چرم مناسب با اندازه پای خود را خرید کرده و در صورت وجود مغایرت سایزی برای تعویض کفش چرم خود اقدام کنید.

البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که کفش چرم اصل بسیار راحت بوده و بافت آن کشسان است به همین دلیل پس از مدتی استفاده از آن، به راحتی قالب پای شما را گرفته و بدون هیج نوع تغییر شکل ظاهری اندازه پای شما می شود. پس از این بابت نگران نباشید. البته به طور معمول تغییر سایز کفش پس از استفاده از بخش طولی نخواهد بود و از بخش پنجه پا شاهد افزایش سایز کفش خواهیم بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز