خبرگزاری کار ایران

نکات مهم درباره کیفیت و ایمنی کلاه کاسکت + راه‌های تست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۲۱

تشخصی کیفیت کلاه کاسکت کار آسانی نیست و نیاز به آگاهی درباره چند نکته کلیدی دارد که هر کسی نمی داند. در این مطلب درباره تست کیفیت و راهنمای خرید این وسیله صحبت کرده ایم.

کلاه کاسکت جهت افزایش ایمنی سرنشینان موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن بسیار ضروری است. این کلاه‌ها از نظر طراحی، ساختار و سطح ایمنی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و در برخی ویژگی‌های ظاهری و قیمت نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

بنابراین افراد بسته به نیاز و بودجه‌ای که برای کلاه ایمنی در نظر گرفته‌اند می‌توانند اقدام به خرید هر یک از این محصولات کنند. اما نکته‌ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت است، تست کلاه کاسکت است. بله تست کردن کلاه کاسکت برای اینکه بتوانیم میزان کیفیت آن را بسنجیم و از ایمنی آن اطمینان حاصل کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

چگونه کیفیت کلاه کاسکت را تست کنیم؟

ایمنی اولین چیزی است که در زمان استفاده از موتور یا هر وسیله نقلیه دیگر، حرف اول را می‌زند. موتور سواران از آن جهت که در موقعیت کاملا متفاوت و حساس‌تری نسبت به خودروسواران قرار دارند، در معرض آسیب‌های جدی‌تری بوده و به تجهیزات ایمنی بیشتری نیاز دارند. کلاه کاسکت بهترین وسیله‌ای است که برای این موضوع پیشنهاد می‌شود.

انتخاب یک کلاه ایمنی مناسب می‌تواند فاصله‌ای میان مرگ یا زندگی باشد. همین انتخاب ساده می‌تواند شرایط سواری با موتور را راحت یا دشوار کند. بنابراین بسیار مهم است که از چه کلاه کاسکتی استفاده می‌کنید؟ برای تست کلاه کاسکت و بررسی میزان کیفیت و ایمنی آن می‌توانید از طریق فروشگاه‌ها و مراکز آنلاین اقدام کنید. این مجموعه‌ها، اطلاعات کامل، دقیق و معتبری را در اختیارتان قرار می‌دهند و راهنمایی خوبی برای خرید یک کلاه ایمنی مناسب و کاربردی هستند.

مهم‌ترین موارد در انتخاب کلاه کاسکت

اولین و مهم‌ترین موردی که برای خرید کلاه کاسکت بایستی به آن توجه کنید، این است که کلاه از هر نظر فیت و مناسب شما باشد. در واقع به هنگام تست کلاه کاسکت بایستی سه فاکتور مهم را در نظر گرفته و به دقت بررسی کنید. این سه مورد عبارتند از: شکل ظاهری سر، سایز و اندازه سر و همچنین استایل و طراحی کلاه کاسکت. در ادامه به صورت مجزا هر کدام از این سه گزینه را مورد بررسی قرار می‌دهیم که بصورت خلاصه در عکس پایین نیز آن را آورده‌ایم:

شکل ظاهری سر

شکل و شمایل ظاهری سر هر فردی متفاوت از دیگری است. همین مسئله باعث شده تا طراحان و تولید کنندگان کلاه کاسکت محصولات متنوعی را به بازار عرضه کنند. این تنوع کمک می‌کند تا هر موتور سواری به تناسب شکل ظاهری سر خود، مناسب‌ترین و بهترین نوع کلاه کاسکت را انتخاب کند. اگر سری به گالری تصاویر کلاه کاسکت در فروشگاه‌های اینترنتی بزنید، متوجه خواهید شد که این محصولات در سبک‌های مختلفی تولید شده‌اند و به شکل‌های بیضی گرد، بیضی متوسط و بیضی بلند به شما عرضه می‌شوند. در این میان کلاه کاسکت بیضی متوسط جزء رایج‌ترین و پرفروش‌ترین انواع کلاه کاسکت در بازار است.

با توجه به این تنوع و دسته‌بندی برای یک خرید موفقیت آمیز، لازم است تا پیش از هر کاری شکل واقعی سر خود را مشخص کنید. برای این کار می‌توانید از یک آینه کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از دوست خود خواهش کنید تا از بالای به سر شما نگاه کرده و شرایط سرتان را بررسی کند. نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که باید به شکل سر خود دقت کنید، نه شکل صورت.

سایز و اندازه سر

برای اندازه گیری سر، می‌توانید از یک نوار پارچه‌ای استفاده کنید. یک سر نوار را در قسمت بالای ابروها قرار داده و آن را به دور سر بپیچید تا سر دیگر نوار به ضخیم‌ترین نقطه در پشت سرتان برسد. حال می‌توانید اندازه گرفته شده را با اندازه‌های تعیین شده برای کلاه کاسکت تطابق دهید. کلاهی که بزرگ‌تر از سر شما باشد بعد از استفاده گشاد بوده و در جای خود ثابت و محکم نمی‌ایستد. اما کلاهی که کاملا مناسب و اندازه سر شما باشد، بدون هیچ فشار اضافی یا ناراحت کننده‌ای بر روی سر قرار گرفته و سفتی قابل قبولی دارد. برای تست کلاه کاسکت می‌توانید سر خود را اندکی تکان دهید. در صورتی که کلاه حرکتی نداشت، این یعنی انتخاب شما درست است.

نوع و سبک طراحی کلاه کاسکت

کلاه کاسکت‌های طراحی شده از نظر شکل و شمایل ظاهری، اندازه و قابلیت‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هر کدام از این کلاه‌های ایمنی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. ویژگی‌های ظاهری و کیفی این کلاه‌ها به صورتی است که از نظر ایمنی با انواع دوچرخه و دوچرخه سواری نیز مطابقت دارند.

در چارت پایین نیز می‌توانید به صورت خلاصه نکات گفته شده را مشاهده کنید:

نکات مهم درباره کیفیت و ایمنی کلاه کاسکت + راه‌های تست

بررسی کلاه کاسکت از نظر ایمنی

معمولا در ساخت کلاه کاسکت استانداردهای خاصی در نظر گرفته می‌شود که مهم‌ترین آن استاندارد DOT است. بنابراین در ابتدا، از درج بودن این نماد در قسمت پشتی کلاه کاسکت اطمینان حاصل کنید. این یعنی محصول، استانداردهای لازم در ساخت را داشته و از نظر سازمان استاندارد ایمنی خودرو نیز مورد تایید است. آزمایش‌هایی برای تست کلاه کاسکت و بررسی کیفیت آن وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای انتخاب کلاه ایمنی مناسب استفاده کرد.

برای اینکه از استاندارد کلاه کاسکت مطمئن شوید می‌توانید این آزمایش را به کار بگیرید. از آن جایی که تقریبا همه ما محصول مورد نظرمان را به صورت تصادفی انتخاب می‌کنیم، می‌توانیم برای آزمایش کلاه ایمنی، سری به بازخوردها و تجربه خرید دیگر مشتریان زده و نظرات یا شکایات آن‌ها را در مورد محصول مطالعه کنیم.

بعد از اینکه تحلیل درستی از شرایط کیفی کلاه کاسکت بدست آوردید، در صورتی که محصول استانداردهای لازم را نداشت، بایستی برای خارج کردن آن از رده محصولات باکیفیت اقدام کرده و فراخوان‌هایی را صادر کنید تا دیگر مشتریان به سراغ این محصول نروند.

نکات مهم درباره کیفیت و ایمنی کلاه کاسکت + راه‌های تست

مراقب کلاه کاسکت نا امن باشید

بازار خرید و فروش کلاه کاسکت در شرایط خوبی به سر می‌برد و این محصول جزء پر فروش‌ترین تجهیزات ایمنی در بازار است. از همین رو مجموعه‌ها و فروشگاه‌های مختلفی اقدام به عرضه انواع کلاه کاسکت می‌کنند. با اینکه بایستی تمامی کلاه‌های ایمنی تولید شده در کشور براساس قوانین سازمان استاندارد ایمنی تولید شوند، اما برخی از فروشندگان نیز وجود دارند که کالاهای نا امن و غیر استاندارد در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

این افراد با ادعای اینکه محصولات عرضه شده جزء جدیدترین انواع کلاه کاسکت در بازار است، سعی در سودآوری بیشتر داشته و محصولی نامرغوب به شما پیشنهاد می‌کنند. جالب است بدانید که برخی از این محصولات غیر استاندارد و تقلبی، دارای نشان استاندارد DOT جعلی هستند تا از این طریق مشتریان با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنند.

با توجه به این توضیحات بایستی بدانید که برای ایمنی خود در هنگام سواری لازم است از خرید چنین محصولاتی به شدت خودداری کنید. کلاه‌های ایمنی غیر استاندارد به هیچ عنوان نمی‌توانند سلامت شما را در برابر خطرات تضمین کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز