خبرگزاری کار ایران

فاصله سنی زیاد چه اثراتی در ازدواج دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۳۱۳

هرچیزی در این دنیا نیاز به یک سری قوانین برای انجام شدن دارد. ازدواج هم امر بسیار مهمی است که از گذشته تا به امروز وجود داشته و شامل سلسله مراتب خاص خود است.

بنابر اعلام بنیان گذار DUNYA، همیشه در روابط زناشویی سن افراد بسیار مهم بوده است، این‌که افراد از چه سنی آماده ایجاد تعهد با فردی دیگر می‌شوند و تفاوت سنی آن‌ها چه میزان باید باشد، همیشه مورد بحث بوده است.

در گذشته این تفاوت سنی فقط یک قاعده داشت و تا زمانی که پسر بزرگتر از دختر بود، همه راضی بودند و کسی به میزان این تفاوت سنی کاری نداشت. رفته رفته این تفکرات سنتی تغییر کردند. دیگر تفاوت سنی اهمیت چندانی ندارد. حتی در بعضی از روابط‌ سن دختر بیشتر از پسر است.

در دنیای امروزی وقتی صحبت از عشق و روابط انسانی می‌شود، سن و سال کمترین اهمیت را در میان مسائل دیگر پیدا می‌کند. با این‌که اکثر مردم بر این اعتقادند که تفاوت سنی زیاد تاثیری در روابط پس از ازدواج ندارد، از لحاظ علمی زوج‌هایی که تفاوت سنی آن‌ها 3-5 سال است، رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود دارند.

به بررسی تاثیرات تفاوت سنی بسیار زیاد در زندگی زناشویی می‌پردازیم و نکات مثبت و منفی آن را بررسی می‌کنیم.

تاثیر جامعه بر ازدواج با تفاوت سنی زیاد

همانطور که به آن اشاره کردیم، در جوامع امروزی بسیاری از افراد به سن و سال اهمیت نمی‌دهند، اما هستند کسانی که زوج‌های دیگر را قضاوت می‌کنند. این قضاوت برای زوج‌هایی که سن زن خیلی بیشتر از مرد است، شدیدتر هم می‌شود.

با این‌که مردم جامعه ادعا می‌کنند که با این موضوع مشکلی ندارند، ولی با اولین جرقه شروع به قضاوت کردن یا رفتارهای زننده می‌کنند. این رفتارها می‌تواند برای یک زوج آزاردهنده باشد. مثلا زمانی که سن زن خیلی پایین‌تر از مرد باشد، مردم آن دختر را آهن‌پرست خطاب می‌کنند.

تصور مردم این است که یک دختر زیبا و جوان فقط به دلیل پول می‌تواند با یک مرد مسن ازدواج کند. از سوی دیگر لقب‌های بدی به مرد مسن می‌دهند، چرا که دختر بسیار جوان‌تری نسبت به خود را برای شریک زندگی خود انتخاب کرده است. البته در شرایط برعکس هم این اتفاق و نامگذاری‌ها انجام می‌شود.

تفاوت فکری به‌ دلیل اختلاف سنی زیاد

بنابر اعلام بنیان گذار DUNYA، وقتی اختلاف سنی خیلی زیاد باشد، تفاوت اساسی در تفکر و باورها دیده می‌شود. احتمال این‌که باورهای فردی که سن بیشتری دارد، سنتی‌تر از باورهای فرد جوان‌تر باشد، بسیار زیاد است. این اختلاف فکری و اعتقادی گاهی می‌تواند دردسرساز شود.

حتی گاهی به‌دلیل این تفاوت‌ها جروبحث‌های طولانی بین یک زوج اتفاق میفتد. برای جلوگیری از این اتفاق طرفین باید سخت روی رفتارهای خودشان کار کنند. بسیار مهم است که به اعتقاد یکدیگر احترام بگذارند، راجب عقاید دیگری تحقیق کنند و از آن آگاهی داشته باشند.

تفاوت خواسته‌های فردی

بسیاری از افراد هنگام ازدواج راجب خواسته‌های خود صحبت نمی‌کنند. مثلا فردی که سنش زیاد بوده، ممکن است در سال‌های اولیه زندگی مشترک به فکر داشتن فرزند باشد. از سوی دیگر فرد جوان‌تر این رابطه به دنبال پیشرفت در زندگی بوده و علاقه‌ای به داشتن فرزند تا چند سال نداشته باشد.

این اختلاف نظر می‌تواند باعث درگیری و نارضایتی از این رابطه باشد. معمولا اگر قبل از تشکیل زندگی مشترک راجع به این مسائل صحبت شود و طرفین با یکدیگر صادق باشند، احتمال وقوع این اتفاق کمتر می‌شود.

به طور خلاصه

عوامل زیادی در یک ازدواج موفق تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل تفاوت سنی مناسب بین زن و مرد است. بهترین تفاوت سنی از نظر محققان 3-5 سال بوده است. گاهی تفاوت سنی بسیار بیشتر از این عدد می‌شود که در این حالت ممکن است تاثیراتی بر کیفیت این رابطه بگذارد.

همانطور که گفته شد، تفاوت سنی بسیار زیاد ممکن است باعث قضاوت از سوی افراد جامعه، تفاوت فکری و اعتقادی شود که می‌تواند باعث نارضایتی در زندگی زناشویی یک زوج شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز