خبرگزاری کار ایران

برای آنکه طراح سایت حرفه‌ای شویم به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۴۰

در حال حاضر انواع دوره آموزش طراحی سایت و آموزش پایتون در موسساتی همانند کندو برگزار می‌شوند؛ اما برای تبدیل شدن به یک طراح خبره به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟ طراحی سایت یکی از مشاغل پردرآمد حال حاضر محسوب می‌شود. بسیاری در این حوزه مشغول فعالیت هستند. به همین خاطر بسیاری به تحصیل و آموزش در این زمینه علاقه‌مند می‌شوند. برای یادگیری طراحی سایت به‌صورت حرفه‌ای، نیاز به مهارت‌هایی خواهید داشت که باید قدم به قدم آن‌ها را بیاموزید. اگر قصد شرکت در دوره‌های آموزش طراحی سایت را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا این مهارت را بهتر بشناسید.

دانش اولیه CSS و HTML

داشتن دانش اولیه CSS و HTML از جمله مهم‌ترین مهارت‌هایی است که برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای سایت به آن نیاز خواهید داشت. باید باید دانش اولیه CSS و HTML را به‌صورت کامل بیاموزید و بر آن تسلط پیدا کنید. برخی افراد هنوز هم به اهمیت HTML در طراحی سایت پی نبرده‌اند. HTML یکی از مهارت‌های بسیار مهمی است که یک طراح باید بر آن تسلط داشته باشد. CSS ها هم همان سیستم مدیریت محتوا هستند. تسلط بر CSS پلی برای دستیابی به مهارت front end خواهد بود. در ضمن آموزش پایتون و امثال آن نیز برای FRONT END مفید خواهد بود.

جاوا اسکریپت

در بخش قبلی شما را با اهمیت HTML و CSS آشنا کردیم. از نظر تخصصی، طراحی سایت سه لایه مختلف دارد. لایه اول مربوط به HTML می‌شود. برای لایه دوم باید CSS را به‌خوبی درک کنید. در نهایت برای اینکه بتوانید در لایه سوم موفق شوید، به جاوا اسکریپت نیاز خواهید داشت. برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای سایت، قطعاً به یادگیری جاوا اسکریپت نیاز خواهید داشت. یادگیری جاوا اسکریپت یکی از بخش‌های مهم کار شما خواهد بود.

برای آنکه طراح سایت حرفه‌ای شویم به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

تفکر خلاق

شاید تصور کنید که تبدیل شدن به طراح سایت فقط نیاز به دانش برنامه‌نویسی دارد. این در حالی است که یک طراح سایت باید خلاقیت داشته باشد. خلاقیت یک عنصری نیست که در برخی وجود دارد و برخی دیگر از آن محروم هستند. اگر قصد فعالیت به‌عنوان طراح سایت را دارید، باید خلاقیت ذهن خود را تقویت کنید. یادمان باشد که ذهن ما همانند ماهیچه بدنمان هست و می‌توان آن را تقویت کرد. پس خلاقیت هم می‌توان در بدن پرورش داد و به این ترتیب به ذهنی خلاق دست پیدا کرد.

درک طراحی موبایل

در دنیای امروز، بیشتر کاربران از گوشی موبایل برای وبگردی استفاده می‌کنند. به همین خاطر هم حتی گوگل اهمیت بسیاری به طراحی موبایل سایت‌ها می‌دهد. اگر قصد دارید تا به یک طراح حرفه‌ای سایت تبدیل شوید، باید درک کاملی از طراحی موبایل داشته باشید. بهینه‌سازی رابط کاربری موبایل سایت اهمیت بسیاری خواهد داشت.

درک طراحی UX / UI

منظور از UI همان User interface یا همان رابطی کاربری است. روشی که کاربر می‌تواند از سایت استفاده کنند و با آن ارتباط داشته باشد، همان UI خواهد بود. یک طراح سایت باید ناوبری سایت را به‌صورت بسیار خلاقانه طراحی کند تا کاربر احساس راحتی کامل در سایت داشته باشد. به همین خاطر هم طراح نیاز به تسلط بر مهارت UI خواهد داشت. از طرف دیگر منظور از UX همان user exprience یا همان تجربه کاربری است. کاربر می‌خواهد تا در حین استفاده از سایت، احساس خوشایندی داشته باشد. برای مثال وقتی که یک تصویر دیر باز شود و بعد از باز شدن کامل تصاویر، تمام چیدمان سایت به هم بخورد یا اینکه سایت با پاپ آپ کاربر را کلافه کند، قطعاً باعث حس ناخوشایندی خواهد شد. در نتیجه یک طراح موفق سایت باید بر UI / UX تسلط کامل داشته باشد.

شنونده خوبی باشید

برای آنکه طراح سایت حرفه‌ای شویم به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

شاید این بخش برای شما کمی عجیب به نظر برسد. مگر شنیدن کار سختی است؟ خب برای برخی شاید! در اصل یک طراح باید به‌خوبی نیاز کارفرما را درک کند و این کار با درست شنیدن انجام می‌شود! کارفرما قطعاً یک سری بایدها و نبایدها را برای سایت خود تعیین می‌کند. در مرحله اول، طراح باید به‌خوبی صحبت‌های کارفرما را بشنود تا بتواند آن‌ها را ترتیب اثر دهد. متأسفانه برخی انواع طراح‌ها، به جای آنکه شنونده خوبی باشند، فقط به آنچه در ذهن خود است اهمیت می‌دهند. پس یک طراح باید در وهله اول شنونده خوبی باشد و نیازهای کارفرما را به‌خوبی درک کند. سپس آن‌ها را تحلیل کرده و به بهترین شکل ممکن اجرا نماید. این بخش در آموزش طراحی سایت اهمیت بسیاری دارد.

تسلط بر سایر زبان‌های برنامه‌نویسی برای آموزش طراحی سایت

در بخش‌های قبلی در خصوص اهمیت تسلط بر زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله HTML و تسلط بر جاوا یا CSS صحبت کردیم؛ اما فقط این موراد کافی نیستند. یک طراح حرفه‌ای باید بر زبان‌های برنامه‌نویسی همانند PHP,ASP,Perl و C++ نیز تسلط داشته باشد. البته اهمیت این‌ها از جاوا یا html کمتر است؛ اما به هر صورت بد نیست یک طراح بر این زبان‌ها نیز تسلط داشته باشد. انواع دوره آموزش پایتون و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی را می‌توانید ابتدا در موسساتی همانند کندو سپری کنید و پس از آن به‌دنبال کسب تجربه باشید.

کلام آخر

خب دوستان عزیز با تمامی مهارت‌هایی که یک طراح سایت نیاز دارد آشنا شدیم. به یاد داشته باشید که یک طراح باید تمامی مهارت‌ها را به‌صورت اصولی بیاموزد و در طول زمان بر آن‌ها تسلط پیدا کند. پس می‌توان گفت که برای تبدیل شدن به یک طراح خبره و حرفه‌ای، مسیر طولانی اما شیرینی را در پیش دارید و می‌توانید در این مسیر همراه با آموزشگاه IT کندو باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز