خبرگزاری کار ایران

علت سرمای زیاد یخچال و نحوه رفع مشکل

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۷۳

در این محتوا به بررسی علت سرمای زیاد یخچال و یخ زدن داخل و نحوه رفع این ایراد پرداخته می شود.

 

چطور یخچالی که خیلی سرد شده است را تعمیر کنیم؟

سبزیجات یخ زده، نوشابه های یخ زده، تکه های یخ معلق در شیر شما – این موارد چندین علامت است از  سرمای زیاد یخچال شما. اما نگران نباشید. در این مقاله که توسط مرکز تعمیرات شیراز بعنوان نمایندگی تعمیرات یخچال در شیراز گردآوری شده است، دستورالعملی آمده است که چطور متوجه سرمای زیاد یخچال خود شوید و چطور آن را تعمیر کنید.

دلایل رایج سرمای زیاد یخچال

آیا تاکنون کنجکاو شده اید که چرا یخچال من همه چیز را منجمد می‌کند؟ این امر معمولا از چند موضوع نشات می‌گیرد. این موارد شامل تنظیم نادرست درجه حرارت، تنظیم پایین درجه حرارت، جریان یافتن هوا، وجود نقص در سیستم یخ زدایی یخچال، چکه کردن درزگیر و گرفتگی منافذ می‌باشد. همه این موارد می‌تواند آزار دهنده باشد اما معمولا پرداختن به هیچ کدام از این موارد سخت نیست.

5 نکته برای برطرف کردن سرمای زیاد یخچال

  • حفظ جریان هوا

اگر جلوی جریان هوا گرفته شود، یخچال برای خنک کردن نواحی با سنسور به مدت طولانی تر کار می‌کند و این باعث یخ زدن یخچال در سایر نواحی می‌شود. سرانجام زمانی که یخچال از کار می‌افتد، هوای بسیار سرد از فریزر به انتهای یخچال جریان پیدا می‌کند و هر چه که در محفظه میوه و سبزیجات یخچال است را منجمد می‌کند. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، از مسدود نشدن منافذ و این که غذای درون یخچال خیلی محکم بسته بندی نشده است اطمینان حاصل نمایید. چون هوای خیلی سرد مانع جریان یافتن هوا می‌شود.

  •  تنظیم درست درجه حرارت

بیشتر یخچال‌ها دو دکمه دارند. یکی برای تنظیم درجه حرارت یخچال و دیگری برای جریان هوا که دمای فریزر را کنترل می‌کند. ما پیشنهاد می‌کنیم که تنظیمات جریان هوا را در محدوده متوسط نگه دارید سپس اگر با مشکل مواجه شدید آن را تنظیم کنید. مردم اغلب نگران درجه حرارت یخچال هستند اینکه یخچال باید چقدر سرد باشد؟ جواب این است که درجه حرارت ایده آل یخچال بین 34 و 40 درجه فارنهایت است. به منظور نظارت بر یخچال خود یک ترمومتر درون آن بگذارید. اگر یخچال خیلی سرد شد درجه حرارت را بالاتر تنظیم کنید و بگذارید یخچال یک روز همانطور بماند تا تنظیم شود. فقط مطمئن شوید که یخچال را با درجه حرارت تقریبا کم و به صورت افزایشی تنظیم کرده اید. هر 24 ساعت درجه حرارت را با ترمومتر بررسی کنید.

  • درزگیرها را به منظور چکه کردن بررسی کنید.

درزگیری که چکه می‌کند می‌تواند هوای گرم را به داخل یخچال هدایت کند. این باعث می‌شود یخچال هوای سرد را بیشتر نگه دارد. همین مسئله باعث یخ زدن یخچال در بعضی قسمت‌ها می‌شود. برای بررسی درزگیرها تکه ای کاغذ درون در یخچال قرار دهید سپس سعی کنید تکه کاغذ را بیرون بکشید. اگر آن را راحت بیرون آوردید لازم است که درزگیرها را تعویض کنید یا از قسمت ژلاتینی مواد نفتی برای تهیه درزگیر بهتر استفاده کنید.

  • چرخش فن را بررسی کنید.

زمانی که فن چرخشی کار نمی‌کند فریزر خیلی سرد می‌شود و فیلترهای هوا داخل یخچال را منجمد می‌کنند. برای حل مشکل، یخچال خود را از برق درآورده و فن چرخشی را پیدا کنید. با انگشت فن را بچرخانید تا مطمئن شوید که فن درست می‌چرخد. اگر فن به دلیل اینکه گیر کرده یا خراب شده نمی‌چرخد باید آن را تعویض کنید.

  • سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید.

سیم پیچ های کثیف معمولا باعث گرمای زیاد یخچال می‌شوند نه سرمای زیاد یخچال- اما گاهی اوقات این سیم پیچ های کثیف باعث می‌شوند تا یخچال شما بیش از حد کار کند و در نهایت سردتر شود. شما می‌توانید به منظور دسترسی به سیم پیچ ها، صفحه فلزی کف یخچال یا پشت یخچال را بردارید و سیم پیچ ها را گردگیری  کنید.

در آخر توصیه میشود که اگر از تخصص و تجربه کافی در زمینه تعمیرات یخچال برخوردار نیستید، جهت جلوگیری از مشکلات بیشتر، از دستکاری یخچال خود پرهیز نمایید و با مراکز معتبر تعمیر لوازم خانگی مانند مرکز تعمیرات شیراز به آدرس اینترنتی shirazrepaircenter.com تماس حاصل نمایید.

منابع گردآوری مقاله: وب سایت های معتبر چطور تعمیر و Repairland

https://chetortamir.ir/refrigerator/too-cold/

https://repairland.info/refrigerator/refrigerator-too-cold/

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز