خبرگزاری کار ایران

عوامل موثر بر قیمت ورق کامپوزیت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۹۴۰

قیمت ورق کامپوزیت و هزینه نصب آن، در مقایسه با مصالح نمای سنتی به مراتب کمتر است.  بازسازی و نمای درها، دیوارها، سقف، پنجره های ساختمان و انواع نورپردازی زیبا به وسیله ی ورق کامپوزیت قابل اجراست. قیمت ورق کامپوزیت به تکنولوژی و موادی که در ساخت آن به کار میرود بستگی دارد. این عوامل اثرگذار عبارتند از: سری آلومینیوم، مشخصات هسته کامپوزیت، پوشش سطح، ضخامت پانل ACP و ضخامت ورق آلومینیوم. هزینه استهلاک دستگاه برش و پرس، دستمزد نیروی کار و هزینه های مدیریتی تولید ورق کامپوزیت نیز، بر قیمت آن اثر دارند. هزینه ی تمام شده برای تهیه مواد اولیه، بیشترین اثر را بر قیمت ورق کامپوزیت دارد.

قیمت ورق کامپوزیت به چه بستگی دارد؟

  • ضخامت پانل: ضخامت ورق کامپوزیت را ترکیبات پلی اتیلن و آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در آن تعیین می کنند. پوشش رزین و فیلم پلیمری به دلیل ضخامت حداکثر 50 میکرونی، اثری بر ضخامت ورق کامپوزیت (بین 3 تا 5 میلیمتر) ندارند. هر چه ضخامت کلی ورق کامپوزیت بیشتر باشد؛ وزن بیشتر و قیمت بالاتری دارد.
  • سری آلومینیوم: قیمت ورق کامپوزیت به آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در تولید آن بستگی دارد. آلیاژهای آلومینیوم در 8 سری مختلف (1000 تا 8000) دسته بندی می شوند که از نظر کارایی و قیمت، متفاوتند.
  • ضخامت ورق آلومینیوم: خرید ورق کامپوزیت با ضخامت ورق آلومینیوم بیشتر، گرانتر تمام خواهد شد.
  • مشخصات هسته کامپوزیت: نسوز یا کند سوز بودن، مشخصه ایده آل هسته است. هر چه مواد هسته سفید تر باشد، درصد استفاده از مواد نسوز در آن بیشتر است. وجود مواد نسوز، قیمت ورق کامپوزیت را بالا می برد. همچنین استفاده از چسب پلیمری با کیفیت در لایه های کامپوزیت، هزینه تولید آن را افزایش می دهد.

پوشش سطح:  فیلم پلیمری، رزین فلورو کربن و انواع رنگ برای پوشش کامپوزیت به کار میروند. هرچه تعداد مواد پوششی استفاده شده در روکش پنل بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر است. پوشش ورق های کامپوزیت به دو دسته کلی؛ پلی استر و فلوروکربن، تقسیم می شود. پوشش فلورو کربن، مقاومت بالایی در برابر ناملایمات جوی دارد. ورق های با این پوشش، PVDF نامیده می شوند که 15 سال ضمانت کیفیت و قیمت بالاتری دارند. ورق کامپوزیت پلی استر (PE) فاقد لایه پوششی فلوروکربن است و بیشتر در نمای داخلی استفاده می شود. قیمت این ورق ها ارزان تر است.

عوامل موثر بر قیمت ورق کامپوزیت

خرید ورق کامپوزیت لوکس

ورق کامپوزیت لوکس از هسته فشرده نسوز سفید برخوردار است و قابلیت انعطاف کمتری دارد. وزن پانل کامپوزیت لوکس در هر متر مربع، 7.066 کیلوگرم و در هر ورق، 21.034 کیلوگرم است. ضخامت ورق کامپوزیت 5 میلیمتر میباشد و از پوشش NANO PVDF با درجه درخشندگی 70 تا 90 درجه برخوردار است.

خرید ورق کامپوزیت آینه ای طلایی و نقره ای متالیک نانو با 15 سال ضمانت حسابی خیال شما را راحت خواهد کرد. حتی امکان چاپ لوگوی شخصی خود را روی پنل ها دارید. پنل های چاپ شده با فیلم محافظ شفاف و PVC با ضخامت 0.07 یا 0.08 میلی متر روکش میشوند. ورق های لوکس آینه ای طلایی با اندازه استاندارد (1220×2440 میلی متر)، بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده اند. رنگ های آینه ای نقره ای، رنگهای مختلف براق ساده، متالیک و اکلیلی، سنگ مرمری و طرح چوب در رده های بعدی قرار دارند.

عوامل موثر بر قیمت ورق کامپوزیت

قیمت پانل کامپوزیت متوسط

قیمت ورق کامپوزیت معمولی با هسته فشرده و کند سوز و ضخامت 4 و 5 میلیمتر، تا 30 درصد کمتر از انواع لوکس آن است. وزن این پنل ها به ازای هر یک متر، 6.046 کیلوگرم و در هر ورق استاندارد (1220×2440 میلی متر)، 18 کیلوگرم میباشد. این پنل با فیلم PVC به ضخامت 0.07 میلی متر و درخشندگی 50 تا 70 درجه روکش شده و ده سال ضمانت دارد.

ورق کامپوزیت ارزان

قیمت تمام شده ورق کامپوزیت ارزان تبلیغاتی با وزن 5.196 تا 5.026 کیلوگرم در متر مربع و  15.467 تا 14.96 کیلوگرم در ورق استاندارد (1220×2440 میلی متر) تا 50 درصد ارزانتر از انواع لوکس میباشد. این ورق ها، منعطف هستند و چگالی کمتری با ضخامت 3 میلیمتر دارند. پوشش آن از نوع پلی استر و پلی استر دولایه و مات می باشد که قیمت پلی استر دولایه گرانتر است. ورق کامپوزیت ارزان در  نمای داخلی ساختمان نصب می‌شود.

هزینه بسته بندی عمده و بسته بندی پالت

برای خرید ورق کامپوزیت عمده از بسته بندی پنل های استاندارد به صورت پالت استفاده می شود. ضخامت یک پالت  120 تا 180 میلی متر و وزن آن حدود 80 تا 120 کیلوگرم است. وزن 100 ورق کامپوزیت استاندارد  1.22 × 2.44 متر ( 2.98 متر مربع)، با رنگ معمولی بین 2 تا 2.5 تن می باشد. وزن ورق کامپوزیت ضد حریق، سبک تر بوده و در ازای هر 1000 ورق 2.5 تن است. خرید مستقیم از کارخانه ارزانتر است ولی هزینه حمل و نقل به قیمت ورق کامپوزیت اضافه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت ورق کامپوزیت

کارخانجات آلوسوئیس باند، با سابقه ای بالغ بر 20 سال در زمینه تولید و عرضه ورق های کامپوزیت نما با رنگ ها و طرح های خاص (ضدحریق - نانوشاین - سیگماباند)

دارای گارانتی و بیمه نامه معتبر.

AluSwissBond،  AluPrima ، AluTop ، HonorBond

شما می توانید بروزترین لیست قیمت ورق کامپوزیت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.جهت مشاوره رایگان هم اکنون با ما تماس بگیرید.

تلفن(10خط ویژه):     982144442244+

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز