خبرگزاری کار ایران

9 روش تضمینی برای داشتن لبخندی منحصر به فرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۰۷۶

داشتن دندان هایی زیبا آرزوی هر شخصی به شمار می آید. بسیاری از افراد ممکن است دندان هایی پوسیده و یا سیاه را داشته باشند. همین موضوع می تواند تاثیر منفی را بر روی زیبایی افراد بگذارد. در گذشته به دلیل نبود امکانات، بسیاری از افراد همیشه از این موضوع گلایه داشتند. با گذشت زمان اما قضیه کمی متفاوت تر از همیشه شد. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های بسیار زیادی برای حل این مشکل به وجود آمد. اگر در دسته افرادی هستید که دوست دارید دندان هایی سفید و زیبا را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی کلی را در این مورد دهیم.

 منظور از اصلاح طرح لبخند چیست؟

هنگامی که یک شخص لبخند می زند، در نگاه اول تنها تعدادی از دندان های بالا و پایین فرد نمایش داده می شوند. برای این که ظاهر انسان در این لبخند زیبا به نظر برسد، نیاز است تا از روش های مختلف برای اصلاح و رفع نواقص دندان ها استفاده شود. طرح لبخند به طرحی گفته می شود که در آن دندان ها به هنگام لبخند نمایش داده می شوند. تکنیک های اصلاح طرح لبخند مختلفی وجود دارد که هر شخص بنا به نیاز خود می تواند از آن ها استفاده نماید.

از انواع روش های اصلاح طرح لبخند می توان به

  • لمینت
  • کامپوزیت
  • ارتودنسی
  • باندینگ دندان
  • بلیچینگ دندان
  • روکش دندان
  • ایمپلنت
  • جراحی لثه
  • پر کردگی به رنگ دندان

اشاره کرد. 

پر کردگی به روش دندان

برای پر کردن دندان ها، بسیاری از دندان پزشکان از مواد رنگی و خاکستری استفاده می کنند. استفاده از موادی به جز رنگ سفید برای پر کردن دندان ها می تواند باعث زشت شدن چهره فرد شود. بهتر است از دندان پزشک خود بخواهید برای پر کردن دندان های شما از مواد سفید رنگ استفاده کند.

روکش دندان

 یک روش محبوب دیگر برای سفید کردن دندان ها، استفاده از روکش دندان می باشد. بعد از پر کردن، دندان ها ممکن است سیاه شوند. برای پنهان کردن سیاهی دندان ها می توان از انواع روکش استفاده کرد. استفاده از روکش دندان بسیار کم هزینه است و هر شخص با هر بودجه ای امکان استفاده از آن ها را دارد.

لمینت دندان چیست؟

یکی از روش های محبوب برای اصلاح طرح لبخند را می توان لمینت دانست. لمینت یکی از روش های محبوب در دنیا است که بسیاری از افراد برای سفید و مرتب کردن دندان های خود از آن استفاده می کنند. در این روش در ابتدا دندان های فرد توسط دندانپزشک به دقت مورد بررسی قرار می گیرند. بعد از بررسی نوبت به اندازه گیری دندان ها می رسد. این اندازه گیری برای درست کردن قالب دندان های صورت می گیرد. از بزرگ ترین ایراداتی که می توان به لمینت کردن دندان وارد کرد در این است که مینای دندان ها تراش می خورند. با این وجود اما لمینت یکی از پرطرفدارترین روش های اصلاح طرح لبخند در دنیا است.

9  روش تضمینی برای داشتن لبخندی منحصر به فرد

ارتودنسی

یکی دیگر از روش های پرطرفدار اصلاح طرح لبخند را می توان ارتودنسی دانست. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همانند وراثت، ژنتیک و... ممکن است دندان هایی خرگوشی را داشته باشند. در زمانی که دندان ها خرگوشی باشند، فک بالا و پایین بر روی یکدیگر قرار نمی گیرند. همین ناتوازنی باعث می شود تا ظاهر فرد زشت به نظر برسد. برای این که فک ها در یک راستا قرار بگیرند، می توان از روش ارتودنسی استفاده کرد. در روش ارتودنسی از براکت های فلزی بهم چسبیده استفاده می شود. این براکت ها به سطح دندان می چسبند و باعث می شوند تا فک ها در یک راستا قرار بگیرند. از بزرگ ترین ایراداتی که می توان به این روش وارد کرد، موضوع زمان بر بودن آن است.

کامپوزیت دندان

یکی دیگر از روش هایی که می توان از آن برای سفید کردن دندان ها استفاده کرد، روش کامپوزیت دندان است. در این روش برخلاف لمینت نیازی به تراش دادن مینای دندان ها وجود ندارد. برای سفید و یک دست کردن دندان ها به روش کامپوزیت، ماده ای خمیری شکل بر روی دندان ها قرار می گیرد. با فرم دادن این ماده می توان دندان ها را صاف و خوش حالت کرد. دکتر هومن عشقی با توجه به وضعیت دندان های فرد و انتظارات او بهترین روش را پیشنهاد خواهد کرد.

باندینگ دندان

افتادن فاصله میان دندان ها، هم اندازه نبودن دندان ها و... از متداول ترین مشکلات این روزها به حساب می آید. برای رفع این موارد می توان از یک روش کم خطر و در عین حال کم هزینه به نام باندینگ استفاده کرد. انجام باندینگ دندان در زمانی کم امکان پذیر است.

بلیچینگ

بلیچینگ نام دیگر سفید کردن دندان ها می باشد. این تکنیک یکی از روش های محبوب و در عین حال کم هزینه برای سفید کردن و اصلاح طرح لبخند دندان ها می باشد. در صورتی که از داشتن دندان هایی زرد گلایه دارید و به دنبال سفید کردن دندان های خود در سریع ترین زمان ممکن هستید، می توانید از این روش استفاده کنید.

ایمپلنت

برای پر کردن جای خالی دندان ها، می توان از ایمپلنت استفاده کرد. در هنگام لبخند، جای خالی دندان ها به خوبی خود را نشان می دهند و تاثیر بسیار منفی را بر روی چهره می گذارند. در این جاست که می توان برای پر کردن این جای خالی از ایمپلنت استفاده کرد. دندانی که ایمپلنت می شود، ظاهری شبیه به دندان اصلی را دارد و هیچ جلوه تصنعی را به دندان ها نمی دهد.

9  روش تضمینی برای داشتن لبخندی منحصر به فرد

 جراحی لثه

در برخی مواقع ممکن است دندان ها کوتاه باشند و بخش لثه ای دندان ها بیش از اندازه بزرگ باشند. همین موضوع نیز می تواند باعث زشتی چهره فرد شود. برای از بین بردن بخش اضافی لثه، دندان پزشک از لیزر استفاده می کند. انجام این روش تنها یک جلسه زمان می برد و برای فرد یک نتیجه غیر قابل توصیفی را دارد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد انواع روش ها برای اصلاح طرح لبخند صحبت شد. برای این که بتوانید از نتیجه کار خود رضایت داشته باشید، باید این عمل های زیبایی دندان را نزد دندان پزشکان باتجربه و البته متخصص انجام دهید؛ چرا که در این صورت از نتیجه کار خود رضایت حداکثری را خواهید داشت.  امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجریبات خود را در وب سایت دکتر هومن عشقی به آدرس  www.dreshghi.com  مطرح کنید.   

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز