خبرگزاری کار ایران

4 کاربرد زغال در صنعت که نمی دانید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۳۲

یکی از فرآورده‌های صنعتی که امروزه کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد، زغال صنعتی است. بسیاری از افراد ممکن است بعد از شنیدن نام زغال به یاد تکه چوب‌های سوخته‌ای بیافتند که در اثر سوختن آنها، زغال‌های سیاه تولید می‌شود. اما لازم به ذکر است زغال صنعتی کاربردهای بسیار متفاوتی با این نوع زغال‌ها (زغال‌های حاصل شده از سوختن تکه‌های چوب) دارد.

زغال فشرده برای استفاده در صنعت

در صنعت، زغال صنعتی نام‌های متفاوتی دارد. از نام‌های دیگر زغال صنعتی می‌توان به زغال چینی، زغال قالبی و همچنین زغال فشرده اشاره کرد. همان طور که اشاره شد، زغال فشرده از ترکیب چند مادۀ اولیه (مانند خاک اره، خاک زغال، پوست گردو و سایر مواد اولیه) تولید می‌شود.

زغال فشرده (زغال صنعتی) به دلیل مواد اولیه‌ و همچنین روند تولید آن، دارای مزایای زیادی است. این مزایا باعث می‌شود تا زغال فشرده، کاربردهای زیادی در صنعت داشته باشد. در این بخش به مزایا اشاره کرده و در بخش بعدی موارد استفاده از زغال صنعتی در صنایع مختلف را بررسی می‌کنیم.

مزایای زغال فشرده که باعث شده در صنایع زیادی مور استفاده قرار بگیرد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • برای تولید زغال صنعتی، برخلاف زغال سنتی، هیچ درختی قطع نمی‌شود.
  • مدت زمان سوختن آن از زغال سنتی بیشتر بوده و ماندگاری بیشتری دارد.
  • از مواد بازیافتی تولید می‌شود که این مواد بازیافتی در کشور ما به مقدار زیاد یافت می‌شوند. این امر موجب می‌شود تا هزینه تهیه مواد اولیه تولید زغال فشرده، کاهش پیدا کند.
  • حرارت بالایی دارد.
  • بدون بو و گاز است (لازم به ذکر است که این مورد به کیفیت زغال فشرده بستگی دارد. هرچه زغال مرغوب‌تر باشد، گاز و بوی کمتری تولید می‌کند.)
  • خرید و استفاده از آن به صرفه است.

کاربردهای زغال در صنایع مختلف

4 کاربرد زغال در صنعت که نمی دانید!

همان طور که در اینجا گفته شده، زغال صنعتی کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. به طور کلی، در صنایع، از زغال صنعتی برای انتقال جریان برق یا انجام فعالیت‌های مکانیکی استفاده می‌شود.

کاربرد زغال صنعتی در موتورهای الکتریکی

از جمله مواردی که زغال‌های صنعتی به عنوان یک رسانای الکتریکی در آنجا کاربرد دارند، می‌توان به موتورهای الکتریکی اشاره کرد.

زغال صنعتی یکی از مهم‌ترین موارد در بین قطعات موتورهای الکتریکی است. زغال صنعتی از فلز نرم‌تر است. این خاصیت به زغال صنعتی کمک می‌کند تا در هنگام چرخش موتور، هیچ آسیبی به سایر قطعات داخی موتور وارد نشود. این امر به این معنا است که زغال صنعتی استفاده شده موتورهای الکتریکی، به دلیل خاصیت نرم بودن خود، با کار کردن و چرخش موتور، مصرف شده و به مرور زمان تمام می‌شود.

کاربرد زغال در تولید لوازم برقی

از زغال صنعتی در اغلب لوازم برقی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در ساخت برخی لوازم خانگی مانند جاروبرقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، آبمیوه گیر و بسیاری دیگر از لوازم، از قطعات کوچک زغال صنعتی استفاده می‌شود.

کاربرد زغال در فعالیت های مکانیکی

از جمله فعالیت‌های مکانیکی که برای انجام آنها از زغال صنعتی استفاده می‌شود، می‌توان به فرآیندهای روان کاری، آب بندی و موارد مشابه اشاره کرد. صنایع بسیار زیادی برای انجام فرآیندهای مختلف خود از زغال صنعتی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در قطارها، موتورهای مورد استفاده در کارخانه‌های صنعتی، دینام‌ها و سایر لوازم و تجهیزات مختلف، از زغال صنعتی اسفاده می‌شود.

در سایر لوازم و تجهیزات صنعتی مانند فرز سنگ بری، مینی فرز، دستگاه پولیش، فرز آهنگری و سایز لوازم نیز از زغال صنعتی استفاده می‌شود.

تا اینجا، به معرفی کاربردهای زغال صنعتی پرداخته شد. حال ممکن است با توجه به کاربردهای فراوان آن در صنایع مختلف، بسیاری از افراد به راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی فکر کنند. راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی با مزایا، معایب و همچنین چالش‌های متفاوتی رو به است. پیشنهاد می کنیم حتما برای راه اندازی کارگاه تولید زغال، این مقاله از خبرفوری را مطالعه کنید ولی در اینجا به طور مختصر در این خصوص توضیح می دهیم.

کارگاه تولید زغال صنعتی

4 کاربرد زغال در صنعت که نمی دانید!

یکی از مزایای بزرگی که می‌توان برای راه اندازی کارگاه تولید زغال سنگ در نظر گرفت، سوددهی این کسب و کار است. همان طور که در بخش قبلی همین مقاله گفته شد، از زغال صنعتی در صنایع بسیار زیادی استفاده می‌شود. بنابراین شما با راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی، می‌توانید برای فرآورده‌های تولید شده در کارگاه خود، مشتریان زیادی پیدا کنید. اما به جز این مزیت بزرگ، شما برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی، با چالش‌هایی نیز روبه رو خواهید بود. برخی از این چالش‌ها شامل شرایط لازم برای سوله‌ای است که به عنوان کارگاه در نظر گرفته‌اید.

راه اندازی خط تولید زغال، یکی از کسب و کارهای پرسود است که شرایط ویژه ‌ی خود را دارد. خرید و فروش زغال، با تقاضا و استقبال بسیار زیادی مواجه است. همین  موضوع، برخی از سرمایه گذاران را به راه اندازی خط تولید زغال متمایل می کند. برای راه اندازی خط تولید زغال باید به فکر فضای مناسب و تجهیزات لازم باشید. سه نکته وجود دارد که پیش از راه اندازی کارگاه تولید زغال در نظر بگیرید:

1: سوله‌ای که در نظر می‌گیرید، باید دارای زیر ساخت‌های لازم برای حمل و نقل باشد.

2: کارگاه تولید زغال صنعتی باید خارج از بافت شهری باشد.

3: هزینه‌های لازم برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی را محاسبه کنید.

با توجه تغییرات قیمت دلار و به دنبال آن تغییرات قیمت مواد اولیه، لوازم و تجهیزات، هزینه اجاره سوله و سایر موارد، نمی‌توان یک هزینه دقیق برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی در نظر گرفت. اما به طور کلی شما برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک سوله مناسب
  • تهیه لوازم و تجهیزات لازم
  • استخدام کارگر برای کار با دستگاه‌ها و همچنین انتقال زغال‌های صنعتی تولید شده
  • همکاری با یک شرکت حمل نقل برای انتقال زغال‌های صنعتی تولید شده از کارگاه به بازارهای مصرفی و همچنین انتقال مواد اولیه به کارگاه
  • کارشناسان بازاریاب برای پیدا کردن مشتری برای زغال‌های صنعتی تولید شده در کارگاه
  • تهیه مواد اولیه برای تولید زغال صنعتی

جمع تمامی هزینه‌های لازم برای تهیۀ موارد گفته شده، هزینۀ لازم برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی است.

از دیگر مواردی که باید برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی در نظر بگیرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوله‌ای که به عنوان کارگاه تولید زغال صنعتی در نظر می‌گیرید باید:

  • دارای گاز صنعتی (گاز فشار قوی) برای تامین شعله مناسب برای تولید زغال صنعتی باشد.
  • حداقل دارای 200 متر فضای مسقف باشد.
  • باید دارای سقفی به بلندای حداقل 4 متر باشد.
  • باید دارای برق 3 فاز با حداقل جریان 50 آمپر باشد. (برای راه اندازی تجهیزات خط تولید)

در این مطلب به مزایا، معایب و کاربردهای زغال در صنعت پرداختیم. اگر با توجه به موارد ذکر شده تصمیم به راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی گرفتید، می‌توانید با در نظر گرفتن نکات و موارد گفته شده برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی، برای راه اندازی کارگاه خود اقدام کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز