خبرگزاری کار ایران

معرفی انواع رنگ چوب

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۳۹۹

رنگ چوب یکی از پوشش های چوب جهت رنگ آمیزی ، محافظت و افزایش کیفیت چوب است ، عموم مردم اکثر پوشش های چوب را با رنگ چوب میشناسند که البته دسته بندی واقعی پوشش ها به نوع دیگری است.ما در این مقاله تمام آنچه که نیاز به دانستن در مورد رنگ چوب از معرفی انواع رنگ چوب تا نحوه رنگ آمیزی چوب ، انتخاب رنگ مناسب گرفته تا معرفی محصولات و موارد دیگر را سعی کردیم کاملا علمی توضیح دهیم.

رنگ مخصوص چوب چیست ؟

رنگ مخصوص چوب نوعی پوشش است که به صورت ویژه برای رنگ آمیزی چوب استفاده می شود. رنگ چوب معمولا از رنگدانه (پیگمنت) حل شده و یا معلق در یک ماده حامل (در بر گیرنده) یا حلال تشکیل شده است ، انواع رنگ چوب ، میزان پوشش دهی و روش های اجرای رنگ چوب یکی از مهارت های است که باید بیاموزید. رنگ‌ آمیزی چوب یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد تغییر ظاهر چوب و افزایش کیفیت و ماندگاری آن است، در انتخاب رنگ ترموود حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و ایده‌آل ایجاد کنید.

به علت چسبندگی بالایی که دارند به خوبی جذب چوب میشوند. برای جلوگیری از جذب رنگ رویه و  آستر به چوب، باید از سیلر و بتونه قبل از استفاده از رنگ آستر و رویه استفاده کرد. برای ایجاد سطح جلا با براقیت بالا از رنگهای تمام پلی استر استفاده میشود.

رنگهای فوری برای پوشش سازه های چوبی ساختمان، میز، صندلی، مبلمان و وسایل تزئینی منزل کاربرد دارند.

رنگهای سلولزی فوری چوب

رنگ های فوری سلولزی تک جزئی، بر پایه رزین الکید و نیترات سلولز می باشند. رنگ های گروه سلولزی داری براقیت ، چسبندگی بر روی فلزات و چوب ، انعطاف و دوام بسیار بالایی هستند. رنگ های سلولزی به خاطر سرعت بالای خشک شدن اجازه نمیدهند گرد و غبار محیط کیفیت نهایی کار را کم کند.

رنگهای فوری با استفاده از تینر فوری رقیق میشوند، که باعث میشود سرعت خشک شدن رنگ خیلی سریع باشد برای همین توصیه میشود از پیستوله برای اجرای رنگ های فوری برای رنگ آمیزی استفاده شود.

 درست کردن همرنگی فندقی برای چوب

با رنگ هایی مانند زرد گل ماش فوری، اخرایی فوری، و مشکی فوری میتوان همرنگی فندقی را برای سازه های چوبی درست کنید. در ابتدا رنگ اخرایی فوری را به کیلر اضافه کنید، به خوبی هم بزنید و بعد در مرحله بعدی مقداری زرد گل ماش را اضافه کنید تا رنگ به سمت نارنجی شدن متمایل شود و از شدت رنگ قرمز کاسته شود. بعد از اینکه رنگ را به خوبی هم زدید . رنگ مشکی را قطره قطره به رنگ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ به قهوه ای شدن متمایل شود.

روش اجرای همرنگی فوری

برای اعمال همرنگی فوری در ابتدا رنگ ساخته شده را رقیق کنید، با رقیق بودن رنگ پس از اجرای همرنگی طرح و نقش چوب همچنان قابل دیدن است.همرنگی را صاف کنید و داخل پیشتوله بریزید. فشار باد پیستوله را طوری تنظیم کنیدکه رنگ به صورت پودری پاشیده شود.

انواع رنگ برای چوب از لحاظ پوشش :

رنگ برای چوب از لحاظ میزان پوشش دهی به چوب به دو دسته کلی رنگ موج نما و پوششی تقسیم می شوند. عمدتاً به رنگ هایی که حاوی جوهر رنگ به عنوان رنگمایه هستند رنگ های شفاف، موج نما یا گره نما گفته می شود و به آن دسته از رنگ های چوب که حاوی رنگدانه (پیگمنت) به مقدار زیاد هستند رنگ پوششی اطلاق می گردد.برخی از رنگ ها را می‌توان «نیمه پوششی» یا «نیمه شفاف» نامید، و بسته به خصوصیت رنگ چوب این عناوین ممکن است تغییر کنند و گره نما یا پوششی بودن رنگ چوب بسته به میزان جوهر رنگ یا رنگدانه درون آن بین دسته بندی گره نما یا پوششی قرار بگیرد.بیشتر رنگ های تجاری حاوی جوهر رنگ و رنگدانه‌ با هم هستند، که نسبت و رنگمایه مورد نظر بسته به نوع رنگ چوب و کاربرد آن دارای انواع مختلف است.

در اکثر رنگ های چوب اعم از گره نما یا پوششی میزان رنگ پذیری چوب از رنگ مورد نظر بستگی مستقیم به مدت زمان قرار گیری رنگ روی سطح چوب دارد. بسته به تراکم چوب هر چه زمان قرار گرفتن رنگ روی سطح چوب بیشتر باشد نفوذ رنگ در بافت چوب عمیق‌تر شده و رنگ پذیری بهتری صورت می گیرد. تفاوت عمده رنگ های گره نما و پوششی برجسته کردن یا محو کردن گره و نقش و نگار طبیعی چوب است. در رنگ های گره نما یا موج نما گره ها و نقش و نگار چوب نسبت به حالت طبیعی چوب برجسته‌تر و اغراق آمیز تر خواهند شد ولی در رنگ های پوششی این نقش و نگار زیر لایه رنگ محو می گردد.

انواع رنگ چوب از لحاظ ساختار و ترکیب شیمیایی :

⁃        رنگ چوب پایه آب

⁃        رنگ چوب پایه روغن

⁃        رنگ چوب ژله ای

⁃        جوهر رنگ چوب

⁃        لاک الکل

⁃        وارنیش ها (پلی استر، پلی اورتان و …)

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت یا خرید رنگ چوب ، قیمت رنگ روغنی و قیمت رنگ اکریلیک به آدرس https://iran-rang.ir/ مراجعه کنید و با کارشناسان ایران رنگ در تماس باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز