خبرگزاری کار ایران

قبل از انجام طراحی دکوراسیون داخلی حتما این مقاله را بخوانید

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۲۱۶

طراحی داخلی حرفه‌ای است که بر معماری و برنامه‌ریزی فضا تمرکز می‌کند و طرح‌های منسجم و زیبایی‌شناختی را برای فضای داخلی خانه و مشاغل ایجاد می‌کند. طراحان داخلی حرفه ای نیاز به آموزش متمرکز و آموزش رسمی دارند.امروزه طراحی داخلی و بازسازی بناهای قدیمی بسیار پرطرفدار شده و روش های زیادی برای این کار وجود دارد.استفاده از دیوار کناف و سقف های کاذب و ... دست افراد را برای بازسازی و طراحی دکوراسیون مناسب بسیار باز گذاشته است.

مبانی طراحی داخلی: 3 اصل طراحی

هنگامی که طراحی خود را شروع می کنید، چند اصول اولیه طراحی داخلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1.سبک

انتخاب سبک طراحی داخلی در ابتدا به شما کمک می کند فضای خود را منسجم و متمرکز نگه دارید. سبک‌های تزئینی زیادی برای انتخاب وجود دارد - مانند سلطنتی، توسکانی، مدرن ، صنعتی، اسکاندیناویایی و ... و بسیاری از آنها با عناصر طراحی منحصر به فرد، طرح‌های رنگی یا پالت‌های رنگی، پنجره‌ها، طراحی از کف محیط و حتی سبک های اجرای هنر بر روی دیواراجرا می شود. خود را با چندین سبک مختلف آشنا کنید، از جمله اینکه چه سبک هایی در حال حاضر محبوب هستند، تا بتوانید سبک ها و ایده های را که دوست دارید، بشناسید.شما می توانید انواع سبک ها را در اینترنت جست و جو کرده و عکس های مربوط به طراحی های محتلف را مشاهده کنید.

نقطه کانونی

هر اتاق باید یک نقطه کانونی داشته باشد: یک قطعه جالب یا زیبا - مانند یک اثر هنری، یک شومینه یا یک کاناپه زیبا - که توجه بینندگان را به خود جلب کند. مراقب باشید که در اینجا زیاده روی نکنید: اگر نقاط کانونی بیش از حد در یک فضای زندگی دارید، احساس قدرت و عدم تمرکز می کنید.

قبل از انجام طراحی دکوراسیون داخلی حتما این مقاله را بخوانید

تعادل

برای رسیدن به تعادل در هر اتاق، باید وزن بصری مبلمان های خود را توزیع کنید. مقیاس (اقلام بزرگ و کوچک)، بافت (اقلام سخت و نرم) و موقعیت (قرارگیری در ارتفاع، سطح چشم و پایین، و قرار دادن چپ و راست) را در نظر بگیرید. اگر به تضادهای ظریف در یک فضای واحد توجه کنید، می توانید اتاق هایی ایجاد کنید که تعادل داشته و احساس خوبی به شما خواهند داد.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه شود این است که از مواد و اجزایی استفاده شود که نه برای انسان و نه برای محیط زیست اثرات بد و مخرب نداشته باشد.مثلا سمنت برد یا تخته های سیمانی از مواد مضر برای محیط زیست و مواد شیمیایی مثل آزبست استفاده نشده است و هیچ ضرری به افراد نمیرساند.

قبل از انجام طراحی دکوراسیون داخلی حتما این مقاله را بخوانید

5 نکته در طراحی داخلی

آیا برای شیرجه رفتن به دنیای اتاق نشیمن و میز قهوه آماده هستید؟ در اینجا یک راهنمای سریع مبتدی برای شروع پروژه طراحی داخلی بعدی خود آورده شده است:

1. با دقت خرج کنید. هنگامی که به تازگی طراحی داخلی را شروع کرده اید، بهتر است کارها را آهسته پیش ببرید و تصمیم بگیرید که انجام کدام کار در ابتدا می تواند هزینه کمتر و نتیجه بیشتری داشته باشد. این نکته در بازسازی خانه های قدیمی نیز اهمیت بسیاری دارد.به این صورت که گاهی با هزینه بسیار زیاد نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت .پیشنهاد اول این است که از شرکت ها و نمایندگی هایی کمک بگیرید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشند.بعد از آن باید به این دقت کنید که قبل از شروع کار جمع هزینه ها را محاسبه کنید و بهترین قیمت ها را انتخاب کنید.برای مثال یکی از مهم ترین مواردی که به خصوص در بازسازی و طراحی استفاده می شود سقف کاذب است.پس بهتر است قبل از شروع کار از قیمت سقف کاذب کناف  مطلع باشید.

2. به یاد داشته باشید که به نورپردازی بسیار اهمیت دارد. یک اتاق با طراحی خوب ممکن است با نور نامناسب خراب شود، بنابراین مطمئن شوید که نور را در بودجه خود لحاظ کنید. پنجره ها (برای نور طبیعی)، لامپ های کف، چراغ های سقفی، نورپردازی برجسته، و دیوارها و مبلمان با رنگ سفید یا روشن، همه راه های عالی برای باز کردن فضای تاریک یا کوچک هستند.

3. از اجزایی که در اولین نگاه توجه را به خود جلب می کنند به خوبی استفاده کنید. برخی از طراحان داخلی بر روی قطعات "بزرگ" یک اتاق - چیزهایی مانند کاناپه، فرش، کمد، و میز - تمرکز می کنند و چیزهای کوچک را فراموش می کنند. قطعات کوچک راه بسیار خوبی برای ایجاد احساس شخصی‌تر و جذاب‌تر در اتاق هستند، بنابراین مراقب چیزهایی مانند ظروف، کتاب و سایر تزییناتی باشید که می‌توانید از آنها برای جذاب‌تر کردن قفسه‌ها و میزهای قهوه‌خوری استفاده کنید.

4. فاصله بین دیوار ها تا وسایل را فراموش نکنید. وقتی یک مبلمان جدید می گیرید، تمایل طبیعی است که آن را به دیوار فشار دهید - اما این می تواند باعث شود اتاقی مسطح دیده شود. در عوض، مبلمان خود را حداقل چند اینچ از دیوارها دور نگه دارید تا در اتاقتان احساس فضای بیشتری داشته باشید.

5. خانه شما نمایشگاه نیست. اگر در حال حاضر روی دکور و دکوراسیون منزل خود کار می کنید، سعی نکنید آن را شبیه عکس های حرفه ای کنید که آنلاین یا در کلاس های طراحی داخلی می بینید – این عکس ها به جای اینکه در آن زندگی کنید، اصول طراحی و مبلمان را به نمایش می گذارند. در عوض، از وسایلی که دوستشان دارید در خانه استفاده کنید تا تعادل کاملی بین طراحی زیبا و احساس خوب داشته باشید.

قبل از انجام طراحی دکوراسیون داخلی حتما این مقاله را بخوانید

نتیجه گیری

این نکته را فراموش نکنید که در نهایت رضایت شما و احساس خوبی که در محیط دارید از همه چیز مهم تر است و به دنیال طراحی ای باشید که حس خوبی به شما میدهد حتی اگر با قوانین طراحی داخلی همسو نباشد.در این مسیر بهتر است از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه تجربه کافی دارند و می توانند شما را به خواسته خود برسانند.یکی از این شرکت ها،شرکت آرشا فرانگار:arshafaranegar.com  است که سال های زیادی در زمینه اجرای کناف و طراحی داخلی تجربه دارد.شما می توانید برای انجام دکوراسیون داخلی از مشاوران آرشا فرانگار نیز کمک بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز