خبرگزاری کار ایران

بهترین لباس بارسلونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۱۵۷

بارسا یکی از بزرگترین تیم های فوتبال دنیاست که هواداران بیشمارش عشق و علاقه وصف نشدنی به باشگاه و لباس بارسلونا دارند. داشتن کیت های زیبا، حس لذت بخش عضوی از تیم بودن رو به طرفداران میده. طبق آمار و ارقام رسمی میزان فروش البسه تیم بارسا در قرن جدید به هیچ وجه با سال های قبل از اون قابل مقایسه نبوده.

شروع اوج گرفتن این عشق و علاقه بر میگرده به دهه 90 میلادی که یک تیم رویایی تونست چهار سال پیاپی لالیگا رو فتح کنه و حتی همون تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا هم شد.

موج دوم توجه ها از حدود سال 2005 به سمت بارسا سرازیر شد که این محبوبیت به افزایش موج هواداری و استقبال از کیت های تیم هم  کشیده شده.

با افزایش این مقبولیت و محبوبیت، برند های بزرگتری برای تولید پوشاک باشگاه پیش قدم شدن و روز به روز لباس های با کیفیت تر و در نهایت زیباتر تولید شد که فروش چندین برابری رو هم با خودش همراه داشت.

پر فروش ترین لباس های فوتبال و عوامل موثر بر این مورد رو در این مقاله مشاهده کنید.

از ابتدا تا اکنون چندین برند وظیفه ساخت و تولید لباس های بارسا رو به عهده داشتن ولی به طور حتم میتونیم بگیم که برند نایکی خالق زیبایی های بیشتری بوده.

در ادامه سیر تاریخی تامین کنندگان کیت های بارسا رو بررسی میکنیم.

 

تولید کنندگان کیت های بارسلونا

در ابتدا تهیه البسه توسط برند خاصی انجام نمیشد که این موضوع تا اواخر دهه 1970 به همین منوال بود.

برند مونت هال به مدت یک سال در فصل 1977 این وظیفه رو به عهده داشت.

این شرکت متعلق به رئیس وقت باشگاه، آگوستی مونتال ای کوستا بود.

برند میبا Meyba از سال 1980 به مدت 12 سال تامین پیراهن ها رو به عهده داشت.

شرکت کاپا از سال 1992 با تیم قرارداد بست و تا سال 98 عهده دار این مسئولیت بود.

و در آخر کمپانی نایک از 1998 تا به امروز مشغول طراحی و تولید برای بارسا هست.

 

شرکت های تامین کننده لباس تیم بارسلونا

In-house

mont-halt

Meyba

Kappa

Nike

تا  1976

78-1977

92-1980

98-1992

از 1998 تا امروز

 

 

 

 

در ادامه میخوایم این زیبایی ها رو با هم بررسی کنیم:

زیبا و پر فروش ترین لباس فوتبال بارسلونا

برند میبا چندان علاقه ای به خلق لباس های متنوع و طراحی های متفاوت نداشت و اکثر سال ها بیس طراحی ثابت بود و شاید فقط اندکی در جزئیات متفاوت میشد.

در سال 1983 اسطوره بدون تکرار دنیای فوتبال دیگو آرماندو مارادونا همراه با تیم، قهرمان لالیگا و کوپا دل ری شد تا اون لباس و تصویر دیگو برای همیشه در نظر هواداران بارسا نقش ببنده.

سال 1992 باشگاه فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد که لباسی مشابه با زمان مارادونا به تن داشتن. این قهرمانی و اون لباس جزیی از تاریخ و علاقه مندی های هواداران شد.

سال 06-2005 باشگاه یک لباس ساده آبی اناری داشت ولی با همین کیت تونست قهرمان لیگ قهرمانان بشه و تصاویر جذاب اون قهرمانی و اون لباس در ذهن ها همچنان باقی مونده

09-2008 یک لباس نسبتا متفاوت بعد از سال های طولانی که شاهد همون راه راه همیشگی بودیم. این بار تقسیم بندی فقط دو قطعه بود، یکی آبی یکی قرمز و تمام.

بارسا با همین لباس و با درخشش اتوئو و مسی تونست یه قهرمانی دیگه تو یو سی ال بدست بیاره و بی شک خاطراه های اون شب رو هیچ کدوم از هوادارهای بارسا فراموش نمیکنن.

تا سال های بعد هم همچنان این کیت برای طرفدارهای تیم جذاب بود و به تعداد بالایی ازش فروخته شد.

فصل 11-2010 نایک از رنگ زرد هم اندکی توی طراحی کیت تیم استفاده کرد که طرح نهایی جذابی رو ایجاد کرد. استقبال از لباس اون سال هم بخاطر طراحی خوبش و هم خاطرات شیرین 5 گانه با همین پیراهن حتی بعد از سال ها همچنان ادامه داره.

در دو فصل بعد شاهد دوتا شاهکار از نایک برای تیم بودیم. دو لباسی که هم متفاوت بودن و هم دارای نو آوری در طراحی!

نایکی سنت البسه بارسا مبنی بر استفاده از راه راه و اشکال مستطیلی برای دو رنگ آبی و اناری رو زیر پا گذاشت تا کیت جذاب 12-2011 رو به بازیکنان و علاقه مندان تیم تقدیم کنه

جالب اینجاست که در فصل بعد، بازم نایک تمایلی برای برگشتن به سنت همیشگی تیم رو نداشت و یه شاهکار دیگه رو خلق کرد. فروش این لباس در حدی بالا بود که هنوز هم تعداد زیادی از طرفداران تیم همچنان به دنبال خریدش هستن.

همیشه رنگ ها و طراحی ها نیستن که پر فروش ترین کیت ها رو ایجاد میکنن. گاهی نقش خاطرات شیرین یک تیم خیلی بیشتر هست که در مورد بارسا اینجوره.

سال 15-2014 بارسلونا تمام جام های فوتبالی اون فصل رو بدست اورد و به یاد موندنی ترین فصل فوتبالی برای هواداران بارسا رقم خورد.

ستاره های بینظیر دنیای فوتبال در اون تیم حضور داشتن و بنظر میرسه جمع شدن اون همه ستاره دوباره توی بارسا حالا حالا ها بعید باشه.

کیت بارسا اون فصل از دید هواداران بهترین لباس ادوار تاریخ این تیم شناخته شده

فصل 16-2015 مجموعه طراحی تصمیم گرفت راه راه آبی اناری رو بصورت افقی کنه که این ابتکار مورد استقبال عمومی قرار گرفت و فروش لباس بارسا در اون سال خیلی زیاد شد.

برای اولین بار در تاریخ تیم، سال 2017 لباس سوم بشدت مورد توجه قرار گرفت و تعداد بیشماری ازش فروخته شد. طراحی زیبا و رنگ فوق العاده باعث این شور شوق شد.

 بهترین لباس بارسلونا

سال 2021 رو میتونیم یکی از موفق ترین فصل های فعالیت برند نایک بدونیم. کیت اول و دوم تیم بشدت مورد توجه قرار گرفت و فروش غیر قابل باوری کرد.

برای اولین بار کیت دوم اون سال با ترکیب مشکی طلایی مورد استقبال قرار گرفت که هنوز هم در بازار ها درخواست داره و این واقعا جالبه. اون کیت جز 3 پیراهن برتر سال 2021 هم شناخته شد و یکی از موفق ترین تجربه های نایک رو رقم زد.

2022 تیم با افت زیادی روبرو شده بود و طراحی پیراهن های اول تا سوم هم چنگی به دل نمیزد تا اینکه نایک از لباس چهارمش برای تیم رونمایی کرد.

این لباس قطعا یکی از بینظیر ترین کیت هایی بوده که تا به امروز برای تیم کار شده. واقعا حیف شد که به عنوان لباس چهارم و اونم در فصلی که تیم چندان فروغی نداشت به بازار امد وگرنه قطعا میتونست با استقبال بیشتری هم روبرو بشه.

هرچند که بعد از پایان فصل باز هم تقاضا برای خریدش در فروشگاه ها وجود داره.

تیم بارسا سال 2023 رو با سر صدای زیادی شروع کرد و کیت های اول و دوم جذابی هم از نایک دریافت کرد که در قسمت فروش اولیه فصل، یک رکورد جدید برای خودش ثبت کرد.

بهترین لباس بارسلونا

علت این رکورد اگرچه افزایش قدرت تیم بود ولی از استفاده از رنگ سرمه ای در کنار آبی اناری برای لباس اول و یه طراحی بینظیر و رنگ عالی برای لباس دوم نمیشه گذشت.

شما فکر میکنید بهترین لباس تاریخ بارسلونا کدوم بوده؟

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز