خبرگزاری کار ایران

بهترین راهکارهای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی + معرفی مرجعی برای خرید ادکلن اصل

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۱۵۰

ادکلن‌های تقلبی برای سلامتی شما ضرر دارند!

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد هنگام خرید عطر و ادکلن، اطمینان یافتن از تقلبی نبودن آن و خرید ادکلن اصل است. عطرهای تقلبی کیفیت پایین و ماندگاری بسیار کمی دارند و حتی در برخی موارد نیز باعث ایجاد لکه و آسیب رسیدن به لباس‌های فرد شده و یا جوش زدن پوست و ایجاد آلرژی می‌شوند. حتی ماندگاری بالای ادکلن‌ها، تاییدی بر اصل بودن آن‌ها نیست. امروزه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی بسیار دشوار شده است. چرا که تولیدکنندگان ادکلن‌های تقلبی، راه ماندگار کردن رایحه‌های‌ تقلبی را نیز یاد گرفته‌اند. راهکارهای زیادی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن ادکلن‌ها وجود دارند. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین روش‌های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی می‌پردازیم.

 

تفاوت‌های ادکلن‌های اصل و تقلبی

تفاوت‌های اصلی عطر‌های اورجینال و تقلبی از ظاهر جعبه آن‌ها، نوع بسته‌بندی و شیشه عطر کاملا قابل تشخیص است. در بسیاری از موارد، حتی در بهترین عطر مردانه و بهترین عطر زنانه تقلبی هم با نمونه اورجینال آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد و در صورتی که فرد تجربه خرید ادکلن اصل را داشته باشد، به‌راحتی می‌تواند فرق آن‌ با ادکلن تقلبی و حتی high-copy را تشخیص دهد.

اما امروزه، برخی افراد و شرکت‌ها می‌توانند با مهارت تمام، به‌طوری نسخه تقلبی ادکلن‌ها را با همان رایحه اصل، بازسازی کرده و روانه بازار ‌کنند که امکان تشخیص آن از ادکلن اصل بسیار سخت باشد. در ادامه راهکارهای متداول تشخیص ادکلن‌های اصل و تقلبی را با هم مرور خواهیم کرد.

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی از روی ویژگی‌های ظاهر بسته‌بندی آن

اولین معیار تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، دقت در نوع و ظاهر بسته‌بندی جعبه، درب شیشه، خود شیشه و سلفونی که روی جعبه کشیده شده است، می‌باشد. البته این روش ‌بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که تجربه خرید ادکلن اصل را داشته باشند. یکی از راه‌های تشخیص شیشه‌ ادکلن اصل از تقلبی، نگاه کردن به آن در مقابل نور است. با قرار دادن ادکلن‌های تقلبی در مقابل نور، می‌توان در داخل آن‌ها رگه‌های ظریفی را دید.

درب شیشه‌‌های ادکلن‌های تقلبی پلاستیکی هستند و با کشیدن جسم تیزی بر روی آن‌ها یا حتی گاهی با خراشیدن با ناخن، رنگ آن‌ها خواهد ریخت. همچنین هنگام خرید باید به نوع نوشته‌ها و فونت روی شیشه‌ و جعبه‌ ادکلن توجه کنید. نوع نوشته‌ها و فونت به‌کار رفته در ادکلن‌های تقلبی، همواره با نوع اصل آن متفاوت بوده و نسخه‌های تقلبی در درج حروف نام انگلیسی و یا فاصله حروف ادکلن، مرتکب اشتباه می‌شوند.

توجه به اطلاعات نوشته شده روی جعبه

تفاوت اصلی بعدی میان ادکلن‌های اصل و تقلبی، نوع نوشته‌ها و علامت‌های موجود روی جعبه و شیشه آن‌ها است. به عنوان مثال بر روی جعبه ادکلن‌های ساخت اروپا، نمادی دایره‌ای شکل که از دو فلش در هم فرو رفته تشکیل شده است، وجود دارد. این نماد نشان‌دهنده این است که در بسته‌بندی عطر از مواد قابل بازیافت استفاده شده است. در این نماد حتما باید فلش به سمت راست همیشه تیره‌تر از فلش به سمت چپ باشد. اگر این نماد مواد بازیافتی، این ویژگی را نداشته باشد، احتمال تقلبی بودن عطر وجود دارد. از سوی دیگر، چنانچه روی بسته‌بندی ادکلن، غلط املایی و یا گرامری وجود داشته باشد، آن ادکلن صددرصد تقلبی است.

استعلام بارکد عطر اصل

یکی دیگر از روش‌های تشخیص اورجینال بودن عطر و ادکلن، استفاده از بارکد آن است. بارکد عطر و ادکلن اورجینال معمولا در زیر جعبه آن قرار دارد. بارکد ادکلن مکان و زمان تولید آن را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، پس از اسکن بارکد ادکلن‌های فرانسوی، انگلیسی و آلمانی، متوجه می‌شوید که بارکد آن‌ها به‌ترتیب با اعداد 37-30، 50 و 440-400 شروع می‌شوند.

تشخیص ادکلن اصل با استعلام بارکد آن، می‌تواند یکی از راه‌های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی باشد. برای اسکن بارکد ادکلن‌ها، می‌توان از نرم افزار Scanner استفاده کرد. با اسکن بارکد، نام کمپانی و مشخصات ادکلن اصل نمایش داده خواهد شد.

بهترین راهکارهای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی + معرفی مرجعی برای خرید ادکلن اصل

بررسی محتویات ادکلن

قبل از خرید عطر و ادکلن، باید به محتویات داخل آن دقت کرد. عطرها و ادکلن‌های اصل و ساخته کمپانی‌های معتبر همیشه کاملا شفاف، بدون رسوب و تغییر رنگ‌های غیرمعمول هستند. در این ادکلن‌ها، رنگ زیادی به‌کار نرفته و کمرنگ هستند. از سوی دیگر، ادکلن‌های تقلبی رنگ‌های چشمگیر و زننده‌ای دارند. همچنین برخی ادکلن‌های فیک، رایحه شیرین‌تری دارند. البته این ویژگی به نوع ادکلن هم بستگی دارد و شیرین بودن رایحه، دلیل قطعی برای فیک بودن آن نیست.

میزان ماندگاری ادکلن

عطرها و ادکلن‌های اورجینال معمولا چند سطح رایحه دارند که این رایحه‌ها با عنوان نت شناخته می‌شود. سطح اول یا نت آغازین، رایحه‌ای است که فورا همزمان با بوییدن عطر، احساس می‌شود و حدود نیم ساعت ماندگاری دارد. نت میانی ادکلن را می‌توان نیم ساعت بعد احساس کرد و برای 4-2 ساعت ماندگار است. نت پایانی نیز رایحه‌ای است که تا پایان روز بر روی پوست بدن باقی می‌ماند.

معمولا در تولید عطرهای تقلبی فقط رایحه یا نت ابتدایی فقط شبیه سازی می‌شود. از این رو، این عطرها بسیار ارزان‌تر هستند. برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، می‌توان بوی آن را بر روی پوست‌، بعد از دو، چهار و شش ساعت مقایسه کرد. پس از گذشت این ساعت‌ها، معمولا ادکلن‌های تقلبی یا بوی ناخوشایندی خواهند داشت و یا اصلا اثری از بوی آن‌ها نخواهد ماند.

یکی دیگر از فاکتورهای مقایسه ادکلن اصل و فیک، مدت زمان ماندگاری رایحه عطر از زمان اولین استفاده از آن است. ادکلن‌های اورجینال از زمان خارج شدن از پلمپ و اولین استفاده، به طور میانگین 8 ماه رایحه خود را حفظ می‌کنند. این زمان شاید در مورد عطرهای مرکبات تا 6 ماه و عطرهای گلی تا 18 ماه هم باشد؛ اما ادکلن‌های تقلبی پس از یک بار استفاده، ظرف مدت چند هفته یا چند ماه رایحه خود را از دست می‌دهند یا فاسد خواهند شد.

بهترین راهکارهای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی + معرفی مرجعی برای خرید ادکلن اصل

نوع طراحی شیشه عطر

شکل و نوع طراحی شیشه عطر باید دقیقا مشابه آنچه در وب‌سایت شرکت سازنده عطر موردنظر نمایش داده می‌شود، باشد. معمولا جنس شیشه ادکلن‌های فیک غیرشفاف، زمخت و ناهموار است و روی آن حباب مشاهده می‌شود. درحالی‌که شیشه یک عطر واقعی کاملا صاف، شفاف و بدون هیچ‌ گونه حباب است. شیشه عطر تقلبی گاهی حتی از پلاستیک ساخته می‌شود. همچنین بهتر است قبل از خرید ادکلن، به وب‌سایت شرکت سازنده آن مراجعه کرده و بسته‌بندی و شیشه آن را با دقت مشاهده کنید. هر گونه تفاوت در بسته‌بندی و شیشه نشان می‌دهد ادکلن تقلبی است.

مقوای داخل جعبه ادکلن

بسته‌بندی داخل جعبه ادکلن‌های اورجینال‌ از مقوای باکیفیت ساخته و برای حفاظت از شیشه ادکلن از آسیب طراحی شده است. از این رو، ساختار درون جعبه ادکلن به گونه‌ای است که شیشه عطر را محکم در جای خود نگه می‌دارد. مقوای بسته‌بندی باید محکم و مقوای بسته‌بندی نازک می‌تواند نشان از تقلبی بودن ادکلن باشد.

تحقیق درباره عطر و ادکلن قبل از خرید آن

یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی، تحقیق کردن درباره اجزا، نت‌ها، ماندگاری و دیگر فاکتورهای مهم آن است. چرا که تمام نکات گفته شده برای همه عطرها و ادکلن‌ها صدق نمی‌کند و از عطری به عطر دیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال، در ساخت برخی عطرهای مشهور، فقط یک نت استفاده می‌شود ولی اصلا قیمت پایینی ندارند. از این رو، قبل از خرید عطر و ادکلن، وب‌سایت برند سازنده عطر و یا دیگر سایت‌های معتبر را بررسی کنید و هنگام خرید، توضیحات آن‌ها را با عطر مورد نظرتان مطابقت دهید.

 

خرید بهترین عطرهای زنانه و مردانه اصل از ایریکت

خرید بهترین و مرغوب‌ترین عطر و ادکلن با توجه به وجود تقلب‌های مختلف در این صنعت و وجود انواع عطرهای فیک و high-copy کار بسیار سختی شده است و شاید تشخیص اصالت آنها به تخصص و تجربه بالایی نیاز داشته باشد. پیشنهاد ما به عنوان بهترین و مطمئن‌ترین راه برای اطمینان از اصالت عطری که خریداری می‌کنید، خرید از یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه اینترنتی ایریکت، با فعالیت تخصصی در زمینه عطر و ادکلن، بهترین برندها و محصولات اورجینال را در اختیار شما می‌گذارد. تعداد بی‌شماری از عطرها و ادکلن‌ها را می‌توانید از وب‌سایت ایریکت با ضمانت کتبی اصالت کالا، بهترین کیفیت و البته قیمتی مناسب تهیه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز