خبرگزاری کار ایران

پاییز کجا سفر کنیم بهتر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۹۲

مقصدهای پاییز‌گردی در داخل و خارج از کشور، بسیار است. پاییز به هزار و یک دلیل، یکی از بهترین فصول برای ایرانگردی و جهانگردی است. آب و هوای پاییزی در بسیاری از نقاط کشور و کشورهای اطراف ایران، زمان خوبی را برای سفر عاشقان گردشگری فراهم می‌کند و هزینه‌ها نیز در سه ماهه اول شش ماهه دوم سال تا حدی کاهش می‌یابد.

پاییز گردی در ایران

پاییز، فصل هزار رنگ هزار نقش، فصل مسافرت عشاق است. فصل محبوب رمانتیک‌ها و مشکل‌پسندها به خصوص عاشقان سفرهای لاکچری ارزان‌تر از نرخ‌های تابستانی. در نیمه نخست پاییز، بسیاری از مقصدهای گردشگری داخل کشور، آب و هوای مطبوع و هم‌چنان دلپذیر برای سفر دارند. آب و هوا در نیمه نخست پاییز، هم‌چنان وضعیت متعادل داشته و از سرمای زمستانی خبری نیست. حتی اگر مقصد گردشگری شما، اردبیل و تبریز و کردستان باشد.

پاییز کجا سفر کنیم بهتر است؟

اگر عاشق سفر به مناطق دیدنی جنوب ایران هستید، پاییز یکی از بهترین فصول برای تماشای بکرترین نقاط در استان‌های جنوب کشور مثل خوزستان و هرمزگان و بوشهر است. اگر عاشق جزیره‌گردی در خلیج همیشه فارس ایران هستید، پاییز جزایر جنوبی کشور را فراموش نکنید. از هرمز تا کیش، از قشم تا هنگام، طبیعتی با مناظر کارت‌پستالی را در ماه‌های مهر و آبان و آذر فرا روی گردشگران قرار می‌دهند.

اگر علاقمند به گردشگری پاییزی در مناطق شمالی کشور با بلیت هواپیما هستید، با طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های باورنکردنی مواجه خواهید بود. از جادوی رنگ‌ها در جاده کلاردشت به عباس‌آباد و زیبایی خیره کننده جاده اسالم به خلخال گرفته تا طبیعت سحرانگیز جنگل‌ابر و مناظر کارت‌پستالی باشکوه بهشت‌های بهاری ایران هم‌چون: فیلبند، سوباتان و گردنه حیران، انتخاب‌های دل‌انگیزی است که میزبان مهمانان پاییزی مناطق شمالی کشور هستند.

عاشقان عکاسی در طبیعت، علاقمندان پرنده‌نگری، روستاگردی، کوله‌پشتی‌گردی، کمپینگ و آفرود و حتی لاکچری‌گردی، پاییز را یک فرصت ایده‌آل برای سفر می‌دانند. نه صرفا بخاطر این‌که طبیعت، روی دیگرش را به مهمانان خود نشان می‌دهد، بلکه هزینه‌های سفر در سه ماهه سوم سال، به نسبت تابستان و اواخر بهار، به منظور سفر به بسیاری از نقاط کشور به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

هزینه هر شب اقامت در واحد مسکونی، ویلای جنگلی و ساحلی و کوهستانی در مناطق سرسبز و ساحلی شمال و جنوب کشور در فصل پاییز به دلیل آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها، به دلیل افت مسافر، با کاهش قیمت همراه شده و این فرصت عالی برای گردشگران به خصوص توریست‌هایی که گروهی سفر می‌کنند فراهم می‌نماید تا با مدیریت بودجه سفر، گشتی دلپذیر را برای خود و به ارمغان آورند.

پاییز گردی در شمال ایران، از گیلان تا گلستان (نگارستان ایران)، کلکسیونی از مناظر باورنکردنی و چشم‌اندازهای خیره‌کننده کوهستانی و جنگلی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. خرید از شنبه بازارها و جمعه بازارها و بازارهای محلی در بسیاری از شهرهای مناطق شمالی کشور، فرصتی برای خرید ارزان محصولات و کالای مردمان این خطه را برای گردشگر فراهم می‌کند که خالی از لطف نیست.

در شرق و غرب کشور، پاییز را باید یکی از بهترین فصول سفر دانست. به جز مشهد مقدس که همواره در 12 ماه سال، با موجی از مسافران روبرو هستیم، در بسیاری از شهرهای استان‌های ایران، پاییزی به نسبت خلوت را تجربه می‌کنیم. مخصوصا اگر عاشق یزد گردی و اصفهان‌گردی و شیراز گردی هستید، پاییز، فصلی خلوت و مناسب برای بازدید از مناطق تاریخی و باستانی کشور است.

البته پاییز گردی در ایران، نیاز به مجهز شدن به کفش و کلاه و لباس مناسب دارد و نباید صرفا با یک تی شرت و کفش معمولی که برای سفر تابستانی مناسب است، عازم مقصدهای گردشگری کوهستانی و جنگلی و حتی تاریخی کشور شد.

اگر عاشق بیابان‌گردی هستید، پاییز، زمان خوبی برای گشت و گذار در طبیعت بکر بیابان‌های ایران از یزد تا کرمان (دیار کریمان) است. دیار قنات و قنوت و قناعت، پاییزش هم مهمان‌نواز است. از داخل و خارج از کشور شاهد موجی از گردشگران به سرزمین ترین‌های ایران هستیم. البته پاییز سرزمین اولین‌های ایران (تبریز زیبای ایران) نیز دست کمی از سرزمین یزدی‌ها ندارد. شکم‌گردها و تاریخ‌گردها، پاییز تبریز را فراموش نکنند. پایتخت مشروطه‌خواهی ملت ایران، میزبانی شایسته برای مسافران پاییزی این دیار قهرمان و تاریخ‌ساز ایران زمین است.

پاییز کجا سفر کنیم بهتر است؟

پاییز گردی در خارج از کشور

اگر علاقه‌ای به پاییزگردی در مناطق بکر و دیدنی و دوست‌داشتنی داخل کشور ندارید یا به هر دلیلی به دنبال مقصدهای گردشگری پاییزی خارج از مرز هستید، انتخاب‌های پیش روی شما بسیار است.

برای همه مقصدهای گردشگری خارج از کشور، شاهد کاهش قابل توجه قیمت رزرو تور و بلیط هواپیما و محل اقامت نیستیم. اما می‌توان از تورها و پروازهای چارتری و لحظه آخری برای سفر پاییزی کم هزینه بهره برد و سفری خوش را برای خود و همسفران پاییزگرد به ارمغان آورد.

اگر مسافر سفرهای پاییزی با پرواز خارجی هستید، چند نکته را باید توجه کنید. یکی آب و هوای شهر مقصد است، دوم بررسی تخفیف تورهای گردشگری و رزرو اقامت هتل یا هاستل یا خانه مسکونی قابل اجاره در شهر مورد نظر. اگر قرار باشد که در هفته های پایانی پاییز، عازم مناطق سردسیر اروپا شوید و بارش برف و باران، امکان تردد شما در شهرهای کشور مقصد را محدود کند، بایستی به فکر تغییر زمان سفر خود باشید. اگر قرار باشد شما یک بار فقط مسکو یا سنت‌پترزبورگ گردی کنید، بهتر است در هوای بالای 20 درجه سانتی‌گراد باشد تا در هوای زیر صفر درجه!

اواخر پاییز هر سال به دلیل مصادف بودن با آغاز سال نو میلادی، تورهای کریسمس به مقاصد معروف خارج از کشور، با افزایش نرخ همراه می‌شود. از دوبی و استانبول گرفته تا تفلیس و کوالالامپور و بالی. بنابراین سعی کنید سفر پاییزی شما در نیمه نخست پاییز انجام شود تا با نرخ‌های متعادل‌تری روبرو شوید.

پاییز کجا سفر کنیم بهتر است؟

دبی، همواره یکی از بهترین مقصدهای گردشگری پاییزی برای طیف‌های مختلف هموطنان است. دوبی، آب و هوای ایده‌آلی در پاییز داشته و تا حدی از حجم گردشگرانش به نسبت شش ماهه نخست سال کم می‌شود. رزرو با تخفیف هتل و تور دبی و بلیط هواپیما از مبداء بسیاری از شهرهای ایران به سمت دوبی، امکان پذیر است.

علاوه بر دبی، تفلیس و باکو و باتومی نیز به عنوان مناطق گردشگری پاییزی جدید و محبوب ایرانی‌ها در کشورهای همسایه شمالی (آذربایجان و گرجستان)، انتخاب‌های خوبی برای پاییز گردی هیجان‌انگیز است.

شهرهای توریستی ترکیه از استانبول تا کوشی آداسی و آنتالیا، مقصد مطلوبی برای پاییزگردی مشکل‌پسندهای ایرانی است. استانبول، پایتخت گردشگری ترک‌ها، پاییز شلوغی را تجربه می‌کند. تورهای استانبول ارزان را در سفرمارکت مشاهده و خریداری کنید. اگر پول آنتالیاگردی در تابستان داغ این شهر را ندارید، آنتالیا گردی با قیمت خوب در پاییز را در نظر داشته باشید. مخصوصا اگر به دنبال ورزش‌های آبی نیستید.

اگر قصد دارید با خودرو شخصی، عازم گردش در شهرهای ترکیه شوید، حتما مدیریت هزینه و وضعیت راه را در نظر داشته باشید. همیشه سفر با خودرو شخصی به خارج از کشور، بهتر از سفر زمینی یا سفر هوایی نیست. البته پاییزگردی در ترکیه با خودرو شخصی، احتمالا لذت بخش‌تر از ترکیه‌گردی با هواپیما باشد و امکان گشت و گذار بهتر و بیش‌تر را در مناطق توریستی این کشور محبوب مسافران ایرانی، فراهم می‌کند. مخصوصا اگر ورود شما از وان باشد.

مقصدهای پاییز گردی در آسیا نیز بسیار است. جنوب شرق آسیا، پاتوق پاییزگردهایی از ایران و اقصی نقاط جهان است. بالی اندونزی و پاتایا تایلند، دو مقصد محبوب لاکچری‌گردهای پاییزی است. بهترین نرخ تور بالی و تایلند گردی را در سفرمارکت مشاهده کنید. آب و هوای پاییزی، یکی از بهترین آب و هوا برای گشت و گذار در جنوب آسیا است.

اگر به دنبال زمانی برای برگزاری مراسم سالگرد ازدواج و تولد هستید، پاییز بالی و پاتایا و سریلانکا و نپال را در نظر داشته باشید. عاشقان سفر به آفریقا نیز پاییز را از بهترین فصول سال می‌دانند. آفریقاگردی، مدتی است که در برنامه گردشگری ایرانیان جهانگرد وارد شده و ردپای آن را در تصاویری که در هشتگ‌های آفریقا در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند می‌توانیم مشاهده کنیم.

اروپا گردی در پاییز، حتما شما را با نرخ‌های پایین و مقرون به صرفه‌ای برای خرید تور و بلیط هواپیما و رزرو هتل مواجه می‌کند. مخصوصا اگر سفر پاییزی شما به مناطق شمالی اروپا مثل اسکاندیناوی باشد. جنوب اروپا مثل اسپانیا و پرتغال، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری پاییزی اروپا به شمار می‌روند و محبوب ایرانیان در یک دهه اخیر نیز شده است.

برای اقامتی ارزان در پاییز اروپا، سعی کنید در صورتی‌که گروهی سفر می‌کنید و قصد سفر با تور ندارید، از ظرفیت‌های اقامت در هاستل‌های نزدیک به مرکز شهرهای اروپا، استفاده کرده تا در هزینه‌های خود در روزگار یورو بالای 30 هزار تومان، صرفه جویی کنید.

خلاصه پاییز گردی در ایران و جهان، خاطره‌انگیز بوده و شما را با مناظری خیره کننده و پتانسیل‌های توریستی کم‌تر شناخته‌شده‌ای در ایران و سایر نقاط این دهکده جهانی، آشنا می‌کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز