خبرگزاری کار ایران

تاثیر پارکت بر معماری و دکوراسیون داخلی | زیباسازی کف ساختمان با این المان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۹۲

پارکت‌ها، محبوب‌ترین انواع کفپوش برای محیط‌های داخلی در انواع بناهای مسکونی، اداری و تجاری هستند. پارکت‌ها را می‌توان نقطه تلاقی بین زیبایی و کاربرد دانست؛ زیرا این کفپوش‌ها هم در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و هم در تولید آن‌ها از انواع چوب و پلیمرها و مواد شیمیایی استفاده می‌شود. بنابراین، پارکت‌ها متناسب با جنس خود، ویژگی‌ها و کاربردهای متعددی دارند که معماران و طراحان دکوراسیون داخلی باید با آن‌ها آشنا باشند.

 

نگاهی به جنبه‌های متنوع تاثیر پارکت بر معماری و دکوراسیون داخلی

پارکت‌ها، محبوب‌ترین انواع کفپوش برای محیط‌های داخلی در انواع بناهای مسکونی، اداری و تجاری هستند. پارکت‌ها را می‌توان نقطه تلاقی بین زیبایی و کاربرد دانست؛ زیرا این کفپوش‌ها هم در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و هم در تولید آن‌ها از انواع چوب و پلیمرها و مواد شیمیایی استفاده می‌شود. بنابراین، پارکت‌ها متناسب با جنس خود، ویژگی‌ها و کاربردهای متعددی دارند که معماران و طراحان دکوراسیون داخلی باید با آن‌ها آشنا باشند. بنابراین در این مطلب با جنبه‌های مختلف تاثیر پارکت بر معماری و دکوراسیون داخلی آشنا می‌شویم.

پارکت دقیقا چیست ؟

می‌توان گفت که پارکت‌ها، کفپوش‌هایی چوبی هستند که به وسیله برش الوارهای درختان تهیه می‌شوند. تاریخ مشخصی برای تولید و نصب اولین گروه از پارکت‌ در دست نیست. اما آنچه که به باور کارشناسان حوزه دکوراسیون داخلی، معلوم است این است که در ابتدای قرن هفدهم در اروپا، اشراف و خانواده‌های سلطنتی کف خانه، کاخ و یا قصرهای خود را توسط پارکت‌های چوبی پوشش می‌دادند. اما از آنجایی که چوب‌های خام به شدت آسیب‌پذیر بودند به تدریج تغییراتی در آن‌ها وجود آمد که باعث شد شاهد تولید پارکت‌ها باشیم.

به لحاظ رنگ، پارکت چه تاثیری در دکوراسیون داخلی منازل دارد

نخسیتن و در واقع مهم‌ترین نقشی که پارکت‌ها می‌توانند در دکوراسیون منزل شما داشته باشند، رنگ آن است. شما بر اساس سلیقه خود می‌توانید از پارکت‌هایی با رنگ تیره و یا رنگ روشن استفاده کنید. به این منظور ابتدا بهتر است رنگ پارکت مد نظر خود را در ذهن تداعی کنید.

این تداعی ممکن است با توجه به رنگی که برای دیوار در نظر دارید و همچنین رنگ مبلمان پرده و یا سایر لوازم تزئینی منزل شما باشد. شما به کمک تجسم این رنگ‌‌ها می‌توانید تشخیص بدهید که از کدام رنگ پارکت‌ها باید استفاده کنید. اگر به دنبال دکوراسیونی مدرن و در عین حال ساده هستید، پیشنهاد ما به شما نصب پارکت‌هایی با رنگ‌های نسبتا روشن است.

تاثیر ابعاد پارکت در طراحی دکوراسیون داخلی

پارکت‌ها به طور معمول در اشکال مستطیل و مربع ساخته می‌شوند. پارکت‌های نوع مستطیلی در اغلب موارد بین 60 تا 180 سانتی‌متر طول و بین 5 تا 40 سانتی‌متر عرض دارند. از طرفی پارکت‌های مربعی شکل در اندازه‌های 40 در 40، 60 در 60، 80 در 80 و همچنین 100 در 100 تولید می‌شوند.

در صورتی که قصد دارید سبک دکوراسیون داخلی منزل شما شبیه به خانه‌های دهه 60 و 70 میلادی باشد، از پارکت‌هایی با اشکال هندسی و رنگ‌های مختلف استفاده کنید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که در زمان نصب، وسایل منزلتان را باید به گونه‌ای بچینید که روی این پارکت‌ها، خیلی شلوغ نباشد زیرا ممکن است به تدریج شکل هندسی خود را از دست بدهند.

نقش مساحت خانه در انتخاب پارکت برای دکوراسیون داخلی

پارکت‌ها، دنیای وسیعی دارند، آنقدر وسیع که حتی مساحت منزل شما در انتخاب رنگ و نوع پارکت، نقش پررنگی دارد. به این شکل که آخرین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد برای منازل کوچک، بیشتر باید از رنگ‌های روشن استفاده کرد. دلیل این امر این است که استفاده از پارکت‌هایی با رنگ روشن باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. از سوی دیگر می‌توانید خانه‌های بزرگ‌تر را به کمک پارکت‌هایی به رنگ تیره و براق پوشش دهید.

تاثیر پارکت بر معماری و دکوراسیون داخلی | زیباسازی کف ساختمان با این المان

بررسی جنبه ایمنی پارکت‌ها در معماری و دکوراسیون داخلی

مورد دیگری که می‌توانیم از آن به عنوان نقش پارکت در دکوراسیون داخلی منازل یاد کنیم، ایمنی است. به خاطر داشته باشید که اگر شما از کفپوش‌های سرامیکی استفاده کنید، احتمال سرخوردگی بر روی این کفپوش‌ها به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. سرخوردگی اتفاقی بسیار خطرناک برای ما و یا اعضای خانواده است. به همین دلیل هم شما باید تلاش کنید به سراغ کفپوشی بروید که ریسک این مساله را تا حد زیادی کاهش بدهد. برای اینکه دیگر نگرانی از بابت سرخوردگی روی کفپوش‌ها نداشته باشید، می‌توانید از کفپوش‌های پارکت استفاده کنید. این نوع از کفپوش‌ها به هیچ عنوان باعث سرخوردگی نمی‌شوند و حافظ سلامت شما هستند.

جلوگیری از ورود جانوران موذی با انتخاب پارکت مناسب

یکی دیگر از مواردی که نقش پارکت در دکوراسیون داخلی را بیش از پیش آشکار می‌کند، جلوگیری از ورود جانوران موذی است. کف زمین همواره یک نقطه بسیار عالی برای زندگی جانوران موذی می‌باشد. استفاده از کف‌پوش‌های مناسب و کاربردی در این زمینه می‌توانند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کنند تا حیوانات موذی را از زندگی خود بیرون بیندازید و جلوی رشد آن‌ها را در کف خانه بگیرید.

تاثیر لایه رویی پارکت در انتخاب آن برای انواع فضاهای داخلی

یکی از انواع پارکت، بر اساس لایه رویی، "پارکت واکس زده شده" است. به طور طبیعی پوشش سنباده شده پارکت طبیعی معمولا جنس خشنی دارد. به همین دلیل هم از واکس برای نرم شدن و زیبایی سطوح نهایی استفاده می‌کنند. این مساله درباره واکس زدن چوب بعد از سنباده کردن آن نیز صدق می‌کند. این نوع پوشش به تعمیر و نگهداری زیادی نیاز دارد.  پارکت‌های روغن‌کاری شده با استفاده از دو یا چند لایه روغن در کارخانه روی سطح نهایی پارکت اعمال می‌شود. این نوع از روکش‌ها برای فضاهای مرطوب و پر رفت و آمد منازل پیشنهاد می‌شود.

تاثیر پارکت بر معماری و دکوراسیون داخلی | زیباسازی کف ساختمان با این المان

پوشش سفید شده پارکت

پوشش سفید شده زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سازنده، چوب را به رنگ روشن می‌سازد. پارکت سفید شده فضای داخلی را به مراتب روشن‌تر می‌کند. این پوشش مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارد. اما برای محیط‌هایی که نورگیری زیادی در منزل دارند، ممکن است باعث خستگی چشم‌ها شود.

ظاهر عرشه قایق

نوبت به یکی از پرطرفدارترین و شیک‌ترین انواع پوشش‌های پارکت، یعنی نوع عرشه قایق می‌رسد. نوع عرشه قایق برای نقاطی مانند حمام و آشپزخانه، بهترین انتخاب است. به منظور نصب این پوشش‌ها، نصاب باید بین تخته‌ها یک ماستیک اضافه کند تا ظاهر واقعی عرشه ایجاد شود.

اجرای زیباترین و مقاوم‌ترین پارکت‌های دکوراسیون با پارس آرای کوهستان

نقش پارکت‌ها در دکوراسیون داخلی منازل، نقشی غیرقابل انکار است. زیرا پارکت‌ها، محبوب‌ترین انواع کفپوش‌ها به شمار می‌روند که در فضای داخلی خانه‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. شما به کمک پارکت‌های چوبی می‌توانید خانه‌ای زیبا و لوکس داشته باشید و علاوه بر آن حس گرما و حس حضور عنصری از طبیعت را به خانه ببخشید. مجموعه پارس آرای کوهستان به عنوان اولین و معتبر‌ترین مرجع تخصصی چوب‌های صنعت ساختمان، مجری پیاده‌سازی انواع پروژه‌های پارکت چوبی و همچنین ارائه‌کننده برندهای وارداتی پارکت در سراسر کشور است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز