خبرگزاری کار ایران

اصول طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۷۶۰

ساخت غرفه نمایشگاهی می تواند پروسه متفاوتی را به خود اختصاص دهد. این مسئله با توجه به نیازهای تبلیغاتی هر کسب و کار متفاوت می باشد.

ساخت غرفه نمایشگاهی زمانی می تواند گزینه مناسبی برای فروش، نمایش و تبلیغ محصولات باشد  که به شکل استاندارد ساخته شده باشد. یک غرفه نمایشگاهی ایده‌آل می تواند کلیه نیازهای صاحبان برند و کسب و کار را به خوبی پوشش دهد. البته یک غرفه زمانی می تواند پوشش دهنده نیازهای صاحبان برند و کسب و کار باشد و در تحقق اهداف تجاری گزینه مناسبی باشد که به درستی طراحی و ساخت و ساز شده باشد. منظور از طراحی مناسب و دقیق غرفه نمایشگاهی این است که این غرفه طبق اصول و قوانین طراحی و ساخته شده باشد. برای طراحی اصولی و ساخت غرفه نمایشگاهی به شکل ایده آل  باید چندین نکته مهم را مورد توجه قرار دهید.

 

نورپردازی

بسیاری از صاحبان کسب و کار زمانی که تصمیم به طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی می گیرند، از مسئله نورپردازی غافل می شوند یا چندان به آن توجه نمی کنند. در حالی که بخش قابل توجهی از فعالیت غرفه مربوط به ساعات شب می باشد. در نتیجه نحوه نورپردازی و استفاده از عناصر آن در جلب نظر مخاطبان و مشتریان اهمیت قابل توجهی دارد. ضمن اینکه جلوه و نمود غرفه نمایشگاهی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

اهمیت نورپردازی در ساخت غرفه نمایشگاهی

نکته قابل توجه در مورد نورپردازی غرفه نمایشگاهی این است که این نورپردازی بهتر است قابلیت تنظیمات داشته باشد. در این صورت هر غرفه‌ای با توجه به میزان نور مورد نیاز، وضعیت روشنایی خود را تعیین می کند. غرفه ها از نظر عرضه و فروش محصولات و خدمات با هم تفاوت قابل توجهی دارند. همین مسئله  وضعیت نورپردازی در غرفه های نمایشگاهی را تحت تاثیر قرار می دهد. نورپردازی های رنگی یکی از ایده های جذاب برای ساخت غرفه نمایشگاهی هستند. به کمک این ایده های نورپردازی می توان غرفه های نمایشگاهی را به شکل جذاب و متفاوت طراحی کرد. در واقع ایده های نورانی می توانند بر خلق و خو و تصمیم مشتریان و مخاطبان شما نیز تاثیر داشته باشند. بنابراین بهتر است الگوها و نورهای مناسبی را برای نورپردازی غرفه مورد استفاده قرار دهید.

اهمیت رنگ در ساخت غرفه نمایشگاهی

انتخاب رنگ برای ساخت غرفه نمایشگاهی به اندازه نورپردازی غرفه اهمیت دارد. در واقع رنگ انتخابی شما برای غرفه می تواند در جلب نظر مخاطب و مشتری محصول تاثیر قابل توجهی داشته باشد. اگر رنگ ها به درستی انتخاب شده باشند، احتمالاً در مدت کوتاهی می توانید به سود مورد نظر برای کسب و کار خود دست پیدا کنید. برخی از رنگ ها فضای غرفه شما را بیش از اندازه مجلل و باشکوه نشان می دهند. برخی از آن ها می توانند فضای غرفه شما را ناامید و مایوس کننده نمایش دهند.

برخی از رنگ ها فضای غرفه شما را دلباز نشان می دهند. نمونه ای از رنگ ها نیز فضای غرفه شما را تاریک و تنگ نمایش می دهند. تمام این ویژگی ها با انتخاب رنگ، نصیب غرفه نمایشگاهی شما می شود. همین مسئله نشان می‌دهد که رنگ انتخابی شما برای ساخت غرفه نمایشگاهی باید به شکل مناسب به کار گرفته شده باشد.

اهمیت فونت گرافیکی در ساخت غرفه نمایشگاهی

فونت و گرافیک یکی دیگر از عناصر بصری هستند که در ساخت غرفه نمایشگاهی مدنظر قرار می گیرند. توجه داشته باشید که برند کسب و کار و هویت غرفه نمایشگاهی شما به کمک فونت و گرافیک انتخابی معرفی می شود. در نتیجه شما باید در انتخاب فونت و گرافیک نهایت دقت و حوصله را به خرج دهید. چرا که این فونت و گرافیک می تواند لوگوی شرکت شما را بیش از اندازه جذاب و منحصر به فرد نشان دهد. همچنین ممکن است بسته به انتخاب نوع فونت، وضعیت ظاهری و برند شرکت شما بسیار ساده و مینیمال جلوه کند.

 اول اینکه فونت و گرافیک انتخابی شما برای طراحی لوگوی شرکت باید به گونه‌ای باشد که امکان مشاهده لوگو را از فواصل نسبتاً دور فراهم کند. در این صورت مخاطبان و مشتریان بالقوه شما از فواصل دور نیز جذب غرفه نمایشگاهی تان می شوند و تحت تاثیر برندتان نیز قرار می گیرند. دوم اینکه ساخت غرفه نمایشگاهی شما می تواند منتقل کننده بسیاری از پیام ها باشد. با انتخاب فونت و گرافیک مناسب این پیام رسانی به شکل مطلوب انجام خواهد شد. کاری که در سورناویژن سازه به بهترین نحو ممکن انجام می‌گیرد.

انتخاب عناصر فونت و گرافیک متناسب با برند

نکته قابل توجه دیگر در مورد انتخاب فونت و گرافیک غرفه نمایشگاهی این است که شما این عناصر بصری را متناسب با برند و نوع کسب و کار خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر فعالیت غرفه نمایشگاهی شما در حوزه گیاهان و درختان می باشد، بهتر است گرافیک های زنده و پویا را برای طراحی غرفه نمایشگاهی مد نظر قرار دهید. رنگ سبز نیز می ‌تواند ارتباط با حوزه گیاهان و درختان را به خوبی نشان دهد. این پیوند و ارتباط در تحقق اهداف تجاری نیز نقش و تاثیر قابل توجهی دارد.

فونت های منحصر به فرد و خاص می‌توانند ظاهر برند و غرفه های نمایشگاهی شما را بیش از اندازه جذاب کنند. البته این فونت ها باید به گونه ای انتخاب شوند که خوانا و واضح باشند. چون به طور کلی عامه مردم از اینکه در هنگام معرفی برند دچار سرگردانی و حیرانی شوند، چندان استقبال نمی کنند. در نتیجه تمایل دارند در همان نگاه اول با جزئیات برند شما به خوبی آشنا شوند. این مسئله برای شرکت های تجاری نیز حائز اهمیت می باشد. آن ها باید علاوه بر اینکه فونت و گرافیک جذابی را برای توصیف برند خود انتخاب می کنند، به ساده‌سازی برند نیز توجه داشته باشند.

 کفپوش از دیگر عناصری است که در ساخت غرفه های نمایشگاهی مدنظر قرار می گیرد. کفپوش‌های مدرن و شیک می‌توانند ظاهر یک غرفه را بسیار باشکوه و جذاب نمایش دهند. کفپوش های لمینت شده با توجه به رفت و آمد قابل توجهی که در غرفه های نمایشگاهی انجام می شود، گزینه ای اقتصادی و مقرون به صرفه هستند و می‌توانند دوام مورد انتظار را برای مشتریان به همراه داشته باشند. البته انتخاب پلتفرم های مناسب برای فضای غرفه نمایشگاهی می‌تواند بسیاری از سیم کشی های برقی فضای غرفه را به خوبی پوشش دهد. این مسئله نیز در ظاهرسازی غرفه نمایشگاهی تاثیر قابل توجهی دارد.

اهمیت چاپ در ساخت غرفه نمایشگاهی

در ساخت غرفه نمایشگاهی چاپ وینیل، چاپ پارچه نیز به دلیل تاثیر تبلیغاتی و معرفی برند مد نظر قرار می گیرد. کیفیت این چاپ ها می تواند غرفه نمایشگاهی را جذابتر کند. چاپ های وینیل در کل نسبت به چاپ های پارچه ای براق تر هستند. این در حالی است که چاپ های پارچه ای محدودیتی در اندازه چاپ ندارند. شرکت سورنا ویژن سازه در حوزه طراحی غرفه با کیفیت و متنوع خدمات بی شماری عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت sourenavision.com مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۴۴۸۲۷۹۹۴ با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز