خبرگزاری کار ایران

مراحل ایمپلنت دندان از انتخاب متخصص و جراحی تا محاسبه هزینه!

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۳۴۳

دندان عضو مهمی از بدن انسان است که در صورت سالم بودن موجب سلامتی کل بدن می‌شود. از طرف دیگر فقدان آن می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات متعدد برای افراد باشد. واقعیت این است که در صورت عدم مراقبت از دندان، مجبورید از نوع مصنوعی آن استفاده کنید. ایمپلنت دندان، بهترین روش کاشت دندان است و ما در این مقاله شما را با مراحل کاشت ایمپلنت دندان از انتخاب متخصص تا برآورد هزینه ایمپلنت دندان آشنا می کنیم.

اثر مضرات عدم رعایت بهداشت دهان

در بزرگسالی عدم توجه به بهداشت دهان به خودی خود سختی‌های مختلف و فراوانی را برای افراد ایجاد می‌کند و در صورت بروز مشکل باید هرچه سریع‌تر برای رفع آن چاره‌ای یافت. ایمپلنت یکی از روش‌های نوین علم پزشکی است که به خصوص در سال‌های اخیر رواج بسیاری یافته و باعث شده بسیاری از معضلات موجود بر سر راه استفاده از دندان مصنوعی به طور کامل از بین برود.

بررسی و انتخاب متخصص ایمپلنت خوب

اگر دکتر تشخیص داده که شما می‌توانید مراحل ایمپلنت دندان را انجام دهید، این حق شما است که یک متخصص برجسته را انتخاب کنید. مراجعه به مطب دکتر فاقد توان و تجربه، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دهان شما وارد خواهد کرد. زیرا بریدن لثه و جراحی بخش‌های سخت این کار هستند و انجام نامناسب آن‌ها شرایط دردناکی را به شما تحمیل می‌کند. پیش از هر اقدامی بررسی‌های لازم را انجام دهید و پزشک مناسب را برگزینید.

انجام معاینات لازم برای ایمپلنت

پزشک معمولا پیش از جراحی معایناتی را بر روی شما انجام خواهد داد و درباره عادات غذایی، روند مسواک زدن و رعایت مسائل بهداشتی سوالاتی را خواهد پرسید که شما باید به سوالات دقیق و کامل پاسخ دهید. زیرا هر پاسخ غلطی عمل را با مشکل مواجه خواهد کرد. عکسبرداری از فک و نحوه قرارگیری آن نیز از جمله ملزومات معاینه پزشک قبل از انجام مراحل ایمپلنت دندان است.

مراحل ایمپلنت دندان از انتخاب متخصص و جراحی تا محاسبه هزینه!

هزینه عمل چگونه محاسبه می شود؟

این کار هزینه بالایی دارد، زیرا شما یک محصول مصنوعی دائمی در دهان خود می‌کارید. هزینه جراحی پیوند، داروهای مورد نیاز، جراحی و مخارج ویزیت و بیرون آوردن دندان‌های پوسیده به مبالغ آن افزوده خواهد شد. بنابراین باید این موارد را به طور کامل در نظر داشته باشید و سپس نسبت به انجام جراحی اقدام کنید.

6 گام اصلی در کاشت ایمپلنت دندان

در این مقاله قصد داریم مراحل ایمپلنت دندان را به طور کامل برای شما توضیح دهیم تا در صورت نیاز، آگاهی و دانش نسبتا کاملی در این خصوص داشته باشید. این نوع درمان به طور کلی دارای 6 گام است که روند آن معمولا چند ماه به طول می‌انجامد. حال به طور دقیق‌ این گام‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گام اول: خارج کردن دندان آسیب دیده در صورت لزوم

در مراحل ایمپلنت دندان، گام اول برداشتن پوسیدگی دندان است. در واقع این کار را به عنوان جایگزینی مناسب برای ریشه خراب این عضو در نظر می‌گیرند. برای اینکه پزشک بتواند ایمپلنت را در جای خود قرار دهد، باید ابتدا فضایی برای آن ایجاد کند. این فضا به دلیل از دست دادن چند دندان پوسیده به راحتی در اختیار دکتر قرار دارد. اما در مواردی نیز این عضو نمی‌تواند ترمیم شود و نیاز به کشیده شدن دارد، که به این ترتیب پزشک آن را برمی‌دارد و فضای آن را برای ایمپلنت به کار می‌گیرد.

گام دوم: آماده کردن یا پیوند استخوان فک

آماده‌سازی استخوان ریشه و فک بخش حیاتی مراحل ایمپلنت دندان خواهد بود، زیرا این ماده به ریشه وصل می‌شود. این قسمت باید سالم باشد و به خوبی رشد کرده باشد. نکته نگران‌کننده در این میان این است که پس از پوسیدن و از دست رفتن دندان، این قسمت بار دیگر جذب بدن می‌شود. اگر از این روند زمان زیادی گذشته باشد، استخوان تحلیل می‌رود و در نتیجه فضای مناسبی برای انجام عمل موجود نیست. در این شرایط پزشک اقدام به پیوند می‌کند تا موقعیت مناسب برای عمل را فراهم کند.

گام سوم: جراحی

بسیاری از افراد معمولا درباره گام سوم از مراحل ایمپلنت دندان هراس دارند، اما نگران نباشید. زیرا این کار روند بسیار سریع و ساده‌ای دارد. معمولا نیز دکتر آن را به صورت سرپایی انجام می‌دهد و بلافاصله پس از آن شما می‌توانید به منزل بروید. بخش عمده کار قبلا در مراحل آماده‌سازی صورت گرفته و به این ترتیب نیازی به اجرای کارهای خیلی سخت و زمان‌بر نخواهد بود. می‌توان گفت کل زمان موردنیاز برای جراحی یک ساعت است، البته در برخی موارد کمی بیشتر زمان خواهد برد.

گام چهارم: استئواینتگراسیون

پس از پایان یافتن گام قبلی ایمپلنت دندان، نوبت به بازسازی استخوان می‌رسد. در این روند میان بافت و ایمپلنت دندان اتصال کامل برقرار می‌شود تا پایه استحکام خوبی داشته باشد و بیمار راحت بتواند عمل بایتینگ انجام دهد. زمان آن دو تا سه ماه خواهد بود.

گام پنجم: تکیه گاه

پس از مرحله استحکام، پزشک یک تکیه‌گاه یا اباتمنت را در محل قرار می‌دهد تا این ماده به تاج متصل شود که روند آن نیز دو هفته زمان خواهد برد. در این مرحله پروتز در دهان گذاشته می‌شود و قالب گیری و ثبت بایت انجام می شود. بیمار هر 6 ماه یک بار برای ارزیابی ایمپلنت دندان باید به پزشک مراجعه کند.

مراحل ایمپلنت دندان از انتخاب متخصص و جراحی تا محاسبه هزینه!

گام ششم: ترمیم دائمی

در نهایت نیز باید صبوری کنید تا محل انجام عمل به طور کامل و دائمی ترمیم یابد. برای این منظور پزشک از یک تاج دائمی استفاده می‌کند و آن را در دهان و محل انجام عمل قرار می‌دهد. به این ترتیب مراحل این کار پایان می‌پذیرد.

کلام آخر

اگر انجام مراحل ایمپلنت دندان برای شما ضرورت دارد و از نظر مالی توان انجام آن را دارید، می‌توانید از سایت پزشکی دکترتو نوبت بگیرید. دکترتو، دندان‌پزشکان و متخصصان برجسته این حوزه را به شما معرفی کرده و کمک می‌کند دکتر خود را بر اساس نوع نیازتان انتخاب کنید. نوبت‌دهی دندانپزشکی تهران و بقیه شهرهای ایران، در این سایت برای ایمپلنت دندان به صورت اینترنتی انجام می‌شود و شما در زمان کوتاهی می‌توانید از پزشکان توانمند فعال در سرتاسر کشور، وقت ملاقات بگیرید.

منابع:

https://www.researchgate.net/figure/Healing-process-at-a-10-days-b-1-month-c-6-months-d-crown-placement-and-e-5_fig3_329409834

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز