خبرگزاری کار ایران

چگونه وبینار برگزار کنیم؟ (راهنمای کامل و گام به گام)

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۶۵۳

وقتی صحبت از وبینار می شود ، ترس بزرگی به جان همه می افتد که چطور این حجم از کارهای هماهنگی را در مدت زمان معمولا هم کم ، انجام دهیم اما آیا می دانیم چگونه وبینار برگزار کنیم ؟

وقتی صحبت از وبینار می شود ، ترس بزرگی به جان همه می افتد که چطور این حجم از کارهای هماهنگی را در مدت زمان معمولا هم کم ، انجام دهیم اما آیا می دانیم چگونه وبینار برگزار کنیم ؟

در مقایسه با سمینار ، شاید دردسرهای برگزاری وبینار یک دهم باشد اما در عوض میزان اثربخشی و تأثیرگذاری یک وبینار می تواند به اندازه یک سمینار و حتی بیشتر باشد. تصور کنید قبلا برای برگزار یک سمینار مخاطبان از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر می رفتند و هزینه های زیادی متحمل می شدند همین امر باعث شده امروزه اقبال عمومی از وبینار بیشتر باشد. اما قصد داریم شما را با چند راهکار ساده برای برگزاری وبینار آشنا کنیم :

چگونه وبینار برگزار کنیم؟

برگزاری وبینار کار سختی نیست. کافیست مراحل ذکر شده در قسمت های بعدی را بصورت کامل و گام به گام انجام دهید تا بتوانید یک وبینار کاملا بی نقص را برگزار کنید. پس همراه ما باشید.

چگونه وبینار برگزار کنیم؟

قدم اول : استفاده از یک پلتفرم خوب جهت برگزاری وبینار

اگر از خرید یا داشتن تجهیزاتی مثل لپتاپ ، میکروفون ، وب کم و ... فاکتور بگیریم و آن ها را قدم صفر در نظر بگیریم ، در قدم اول باید یک پلتفرم مناسب برای برگزاری کلاس آنلاین انتخاب کنیم. اگر بخواهیم پلتفرم های برگزاری وبینار را دسته بندی کنیم ، می توانیم بگوییم دو دسته بومی و غیر بومی دارند.‌ حتما تابحال با بستر برگزاری کلاس های آنلاین رابین روم آشنایی پیدا کرده اید یا از آن استفاده کرده اید. رابین روم یک پلتفرم برگزاری وبینار ساخته جوانان خوش ذوق ایرانی است.

یکی از مزیت های رابین روم ، استفاده از زبان فارسی در اکثر دسته بندی ها و منوهای پلتفرم می باشد. بسته به اینکه مخاطبان شما از چه قشر و دسته ای انتخاب شده باشند و میزان توانایی ها و مهارت های کار با رایانه آن ها در چه حد باشد ، دسته بندی فارسی قطعا می تواند کمک بزرگی به آن ها باشد. در یکی از تجارب شخصی ام در مدیریت کلاس های آنلاین در بسترهای مختلف ایرانی و خارجی شخصا شاهد مشکلات عدیده کاربران با منوهای انگلیسی بودم که اولین تقاضای آن ها این بود که آیا می شود همه نوشته ها فارسی شود تا من سردربیاورم باید کجا را انتخاب کنم و کدام مراحل را طی کنم؟ در صورتی که زبان رابین روم به صورت پیش فرض برای رفاه حال مخاطبان فارسی زبان ، فارسی تعبیه شده است که همین امر نشان از هوشمندی سازندگان این بستر و مخاطب شناسی درست آن ها دارد.

قدم دوم : با یک عنوان مناسب و جذاب برای وبینار شروع کنید 

شاید تصور کنید چگونه وبینار برگزار کنیم که تعداد افراد بیشتری در وبینار حاضر شوند. باید بگویم همانطور که یک سمینار با یک عنوان جذاب می تواند مخاطب خود را جذب کند مثل سمینارهای جادوی باور که زمانی بازار سمینارهای دهه شصت را قبضه کرده بودند ، شما هم باید یک عنوان مناسب انتخاب کنید. می توانید این عنوان را برای اتاق وبینار قبل از ملحق شدن افراد نیز تنظیم کنید. برای این کار در سامانه رابین روم ، کافیست هنگام ساخت اتاق یا جلسه مد نظر ، همان نام وبینار خود را برای آن انتخاب کنید.

قدم سوم : با وجود مشکل قطع و وصلی اینترنت چگونه وبینار برگزار کنیم؟

فرض کنید در یک سمینار به جای وجود برق اضطراری در سالن اجتماعات ، هر چند دقیقه یک بار برق برود! یا مثلا تصور کنید هر از چندگاهی صدای سخنران قطع شود و شما با ایما و اشاره و انواع حرکات موزون بخواهید به سخنران حالی کنید در حال اجرای پانتومیم برای شماست! چیزی که متاسفانه در سمینارهای بچگی همه به یاد داریم ! قطع و وصلی صدا یا تصویر شخص ارائه دهنده یک وبینار در طول برگزاری کلاس آنلاین، مشابه همان داستان قطعی برق یا قطعی میکروفون است.

پس از پلتفرمی استفاده کنید که بتوانید این موضوع را به خوبی مدیریت کنید. یکی دیگر از مزیت های سامانه مدیریت آموزش مجازی رابین روم  ، حل شدن مشکل لود ویدیو وبینار در حین برگزاری و قطع و وصلی های ناشی از اینترنت ارائه دهنده یا اینترنت شنوندگان است. بدین منظور در دسته بندی تنظیمات برگزاری وبینار در رابین روم می توانید با انتخاب کیفیت پخش وب کم ارائه دهنده یا تنظیم دسیبل صدا و سایز تصویر و ... کیفیتی متناسب با اینترنت خود انتخاب کنید که حتی اگر مجبورید در شرایطی با اینترنت ضعیف وبینار را برگزار کنید ، شاهد قطعی صدا و تصویر نباشید و بتوانید فقط بر روی ارائه و نحوه صحبت تمرکز کنید.

قدم چهارم : یک سخنران خوب ، ظاهر جذاب و بیانی گیرا دارد

قطعا داشتن ویژگی هایی چون زیبایی ، از جمله ویژگی های نسبی و کمتر قابل تغییر است اما می توانید جذابیت های بصری را با داشتن پوشش مناسب و با بیانی گرم و گیرا و تپق های کمتر حل کنید. اگر تابحال تجربه برگزاری وبینار نداشته اید و با خود فکر می کنید چگونه وبینار برگزار کنیم و با صحبت کردن در این فضا آشنایی ندارید و یا ترس از قرار گرفتن در جلوی دوربین حتی دوربین وب کم تان دارید ، توصیه می کنم از بستری برای برگزاری وبینار استفاده کنید که روزهای قبل از رویداد ، نسخه دمو یا رایگان برای تست و آزمون و خطا در اختیارتان بگذارد.

با در نظر گرفتن این مسئله ، امکان درخواست و تهیه نسخه دمو رابین روم در سایت شان وجود دارد. نکته جالب تر اینجاست که رابین روم با داشتن گزینه مشاهده تصویر خودتان یا عدم مشاهده تصویر خودتان ، به شما کمک می کند چه عادت دارید موقع برگزاری وبینار خودتان هم خودتان را در آینه ای ببینید ، چه عادت نداشته باشید خودتان را ببینید و تمرکزتان بهم بخورد ، در هر دو حالت امکان تنظیم شدن دارد و می توانید با خیال راحت ، ساعت ها تمرین کنید و از اعتماد به نفس و قوه فن بیان خود قبل از برگزاری وبینار اطمینان حاصل کنید و حتی با زدن گزینه نمایش ویدیو ارائه دهنده در تنظیمات آن ، حتی میمیک چهره و زبان بدن خود را اصلاح کنید.

قدم پنجم : چگونه وبینار برگزار کنیم که افراد بیشتری در آن حاضر باشند؟

چگونه وبینار برگزار کنیم؟ (راهنمای کامل و گام به گام)

چگونه با افراد حاضر بیشتری وبینار برگزار کنیم؟

پاسخ ساده است. دیگران را از وبینارتان مطلع کنید. برای اینکار می توانید روزهای پیش از برگزاری وبینار ، در سایت رابین روم ، اتاق مربوط به برگزاری وبینار را ساخته و لینک آن را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام در بخش استوری های لینک دار تبلیغ کنید تا از این طریق ، دیگران متوجه شوند که به زودی وبینار شما راه اندازی خواهد شد و حتی زمان بندی و اطلاعیه های شروع وبینار و پیش ثبت نام در آن را شروع کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید گروهی از پلتفرم رابین روم می توانید با شماره ۰۹۱۴۰۳۰۹۹۵۱ در تماس بوده یا از طریق سایت و مشاهده تعرفه ها ، اقدام به خرید طرح مد نظر خود نمایید. همچنین شما میتوانید برای مشاوره در خصوص اینکه چگونه وبینار برگزار کنیم تا بازخورد بهتری بگیریم هم با مشاوران رابین روم در تماس باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز