خبرگزاری کار ایران

شیرازگردی در ۴۸ ساعت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۶۴۹

شیراز شهر شعر و شور و ادب، از مقاصد محبوب گردشگران و به خصوص توریست‌های خارجی است. این شهر، دریای وسیع و عمیقی از زیبایی‌ها است. اگر شما هم به شیراز سفر کرده باشید می‌دانید که نمی‌توان جاذبه‌های گردشگری آن را در مدت زمانی کوتاه، به طور کامل دید.

آنچه در این مقاله بنا داریم به آن بپردازیم این است که اگر تا به حال به شیراز نیامده‌اید و تنها ۴۸ ساعت زمان دارید، چطور باید شیرازگردی کنید. در حقیقت آنچه باید ببینید را الویت‌بندی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

تخت جمشید

تخت جمشید را می‌توان یک اثر بدیع باستانی دانست. قدمت این بنا به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش و زمان هخامنشیان می‌رسد. آوازه تخت جمشید به قدری در جهان پیچیده است که مردم از دور‌ترین کشورها، تنها برای دیدن آن به شیراز سفر می‌کنند.

علاوه بر بنای اصلی که در آن می‌توانید به تماشای نگاره‌ها و سنگ تراشی‌های تاریخی بنشینید و لذت ببرید، تعدادی موزه هم در تخت جمشید وجود دارد. با بازدید از این موزه‌ها به میزان زیادی با تاریخ هخامنشیان آشنا خواهید شد. پس هرچند زمان کمی برای شیرازگردی دارد، تخت جمشید را در لیست خود قرار دهید.

 

 بازار، مسجد و حمام وکیل

بازار وکیل که از قدیمی‌ترین بازارهای ایران محسوب می‌شود، به دست کریم خان زند ساخته شده است. این بازار از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز است و در حقیقت بازدید از آن در حکم زدن سه نشان با یک تیر است! بازار وکیل را نزدیک بهترین هتل های شیراز پیدا کنید. از هتل های خوب میتوان به هتل کریم خان شیراز ، هتل الیزه شیراز و هتل چمران شیراز اشاره کرد.

چرا که با رفتن به بازار وکیل می‌توانید از سه مکان دیدنی بازدید کنید. معماری هر یک از این سه مکان یعنی مسجد، بازار و حمام وکیل بسیار زیبا و خیره کننده است. علاوه بر این بدین وسیله با فرهنگ ایران در زمان زندیه نیز بیشتر آشنا خواهید شد. پس این مکان‌ها هم در لیست ما قرار خواهند گرفت.

شیرازگردی در ۴۸ ساعت

باغ دلگشا

دلگشا یک باغ منحصر به فرد ایرانی با معماری و نقشه بسیار خاص است. این باغ زیبا که در نزدیکی سعدیه قرار دارد، جزو جاذبه‌های شیراز است که نباید آن‌ را از دست داد. قدمت این باغ به دوره ساسانیان باز می‌گردد. باغ دلگشا علاوه بر معماری زیبا بسیار سرسبز و باصفا است. همچنین یک موزه در عمارت کلاه فرنگی آن قرار دارد که می‌توانید در آن اشیاء جالبی را مشاهده نمایید.

 

ارگ کریم خان

این بنا که از زمان زندیه به جای مانده است، به دستور کریم خان زند ساخته شد. برای ساخت این ارگ از بهترین معماران استفاده شده و اگر سری به آنجا بزنید سراسر زیبایی و شگفتی خواهید دید. همچنین در سال‌های اخیر این بنا به موزه‌ای تحت عنوان موزه فارس تبدیل شده است که دیدن کردن از آن خالی از لطف نیست.

 

پاسارگاد

پاسارگاد را می‌توان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های تاریخی ایران دانست. پاسارگاد در حقیقت مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی است که از دوران هخامنشی به جای مانده است. پاسارگاد در حدود ۳۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

این مجموعه شامل بناهایی چون آرامگاه کوروش کبیر، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاخ دروازه، پل، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی است. بنابراین می‌توانید بخشی از ۴۸ ساعت خود را به پاسارگاد اختصاص دهید و از تعداد زیادی بنای باستانی دیدن فرمایید.

 شیرازگردی در ۴۸ ساعت

حافظیه

حافظ شیرازی را می‌توان از موثرترین و بهترین شعرای ایران دانست. آرامگاه این شاعر خوش آوازه ایرانی همواره از شلوغ‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز است. اصلا نمی‌شود به شیراز رفت و به قبله‌گاه عاشقان، حافظیه سری نزد. مردم از همه جا به شیراز آمده و در حافظیه جمع می‌شوند. فال حافظ گرفته و یا به خواندن دیوان او مشغول می‌شود. حال و هوای حافظیه سبب می‌شود که دیدن آن را هر چند وقت کمی داشته باشید به شما توصیه کنیم.

سعدیه

مدفن سعدی، شاعر گران‌قدر پارسی و خالق بوستان و گلستان را سعدیه می‌نامند. آرامگاه سعدی نیز همچون حافظ مراجعان خاص و عام خود را دارد. این مکان که در ابتدا خانقاه سعدی بود، پس از مرگش به آرامگاه او تبدیل شد. اما مقبره او به دستور کریم خان زند و از روی ارادت وی به حضرت سعدی بنا شده است. اگر شما هم به شعرا و معماری‌های خاص علاقه‌مند هستید ابدا نباید سعدیه را فراموش کنید و باید سری به آن بزنید.

مسجد نصیرالملک

این مسجد زیبا نمونه‌ای از معماری اسلامی و ایرانی است و به شیشه‌های رنگی و دلربای خود شهرت دارد. این مسجد دو در ورودی و همچنین دو شبستان غربی و شرقی دارد.

علاوه بر این دو ایوان شمالی و جنوبی جذاب در مسجد نصیرالملک وجود دارد که بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. به طور خلاصه می‌توان گفت که این مسجد با سایر مساجدی که دیده‌اید متفاوت است. حال و هوا و معماری متفاوت این مسجد نظر گردشگران را به خود جلب خواهد کرد. پس اگر به شیراز آمدید سری به مسجد نصیرالملک بزنید تا از زیبایی و منحصر به فردی آن لذت ببرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز