خبرگزاری کار ایران

نگاهی به قیمت تیرآهن فایکو از فروردین تا تیر 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۲۷۰

قیمت تیرآهن فایکو از فروردین تا تیرماه سال 1401 دچار نوساناتی شده است؛ در این مطلب به بررسی شیب تغییرات قیمت این محصول پرداخته ایم.

 

تیرآهن، نوعی پروفیل مهم و بسیار کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی است که به‌منظور تحمل بار اصلی سازه مورداستفاده قرار می‌گیرد. چندین مجموعه تولیدی در ایران، مشغول به‌تولید و عرضه این محصولات هستند که از بین آن‌ها می‌توان به تیرآهن فایکو (فولاد البرز ایرانیان) اشاره کرد.

عرضه این پروفیل مقاوم به‌دلایل مختلفی که در ادامه اشاره کرده‌ایم، با بالا و پایین شدن قیمت همراه شده است که البته نوسان ارزش این محصول در تمام کشورها رخ می‌دهد و تنها مختص ایران نیست. با ما همراه باشید تا به‌صورت تخصصی با عوامل تأثیرگذار بر قیمت تیرآهن فایکو آشنا شوید.

"از تیرآهن‌های IPE، IPN و INP فایکو به‌دلیل کیفیت بالا و مقاومت زیاد، در سازه‌های گوناگونی استفاده می‌شود. تغییرات قیمت تیرآهن فایکو که در سایزهای گوناگون 14، 16، 18 و... در بازار عرضه می‌شود، نقش مهمی در بهای تمام شده پروژه‌های عمرانی مختلف دارد. کارشناسان آهن آنلاین در این مقاله، روند نوسانات قیمت این محصول را در 4 ماه ابتدایی سال 1401 و پیش‌بینی نرخ آن تا پایان پاییز امسال را بررسی کرده‌اند. برای به‌دست‌آوردن اطلاعات دقیق‌تر درباره بهترین زمان برای خرید این مقطع می‌توانید به ahanonline مراجعه کنید."

در سال 1401 چه عواملی بر قیمت تیرآهن اثرگذار بود؟

قیمت تیرآهن فایکو، همچون سایر پروفیل‌های تولیدشده در داخل و خارج با نوساناتی همراه است که از دلایل اصلی آن می‌توان به: تغییر در بها مواد اولیه وارداتی، نرخ ارز، افزایش دستمزد نیروهای کار و... اشاره کرد. ضمن اینکه، حتی تغییر در ارزش جهانی فولاد نیز بر بهای محصولات فولادی تولید داخل تأثیر می‌گذارد. به‌این‌ترتیب، عوامل داخلی و خارجی متعددی بر ارزش تمام‌شده این مقطع اثر می‌گذارد.

شیب نمودار قیمت تیرآهن 14 فایکو از ابتدای سال 1401 تاکنون چگونه بوده است؟

ارزش تیرآهن 14 FAICO، در ابتدای سال 1401 حدود 22935780 ریال بود که این نرخ در 15‌ام فروردین‌ماه به مبلغ 23394500 ریال رسید. این بها تا تاریخ 16‌‌ام تقریباً ثابت بود و دستخوش تغییرات کمی شد؛ اما از این تاریخ به بعد یعنی در 17ام فروردین‌ماه به محدوده 22935780 ریال وارد شد.

این رنج قیمت نیز تا پایان همین ماه با تغییرات نامحسوسی همراه بود؛ اما ارزش محصول با شروع اردیبهشت‌ماه وارد شیب نزولی شد.

بهای تیرآهن 14 فایکو در اول اردیبهشت به مبلغ 22752300 ریال رسید که این قیمت تا 8‌ام همین ماه ثابت ماند؛ اما مبلغ فروش محصول در 9 اردیبهشت تغییر کرد و به میزان 22844040 ریال رسید که این مبلغ در روز بعد نیز روند افزایشی داشت که البته این پروسه تغییر قیمت پایدار نماند و بعد از گذشت یک روز مجدد وارد کانال 22752300 ریالی شد و در روزهای بعد نیز کمی نوسان داشت.

ضمن اینکه، شروع خردادماه با کاهش ارزش تیرآهن برند فایکو همراه بود و  قیمت آن در رنج 22018350 ریال عرضه شد. ارائه محصول با این بها تنها یک روز دوام داشت و روند آن مجدد افزایشی شد و تنها در برخی مواقع وارد فاز کاهشی می‌شد؛ به‌صورتی‌که این مقطع در پایان خردادماه 1401 با قیمت 22477070 ریال ارائه شد. همچنین این کالا در تیرماه نیز در محدوده 23211010 به فروش می‌رسید که این نرخ در پایان همین ماه روند کاهشی محسوسی داشت و در آخرین روز این ماه نیز وارد محدوده 22660560 ریالی شد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت شیب نمودار قیمت تیرآهن فایکو متغیر است و همواره با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود.

کارشناسان آهن آنلاین بر این باورند:

"قیمت ارز، تعداد واسطه‌های بین کارخانه و خریدار، میزان عرضه و تقاضا، حجم تولید کارخانه، هزینه حمل و نقل، قیمت جهانی آهن و قیمت ارز عواملی هستند که قیمت تیرآهن فایکو را تحت تأثیر قرار می‌دهند."

نگاهی به قیمت تیرآهن فایکو از فروردین تا تیر 1401

نمودار قیمت تیرآهن 14 فایکو را در تصویر می توانید مشاهده کنید.

پیش بینی قیمت تیرآهن فایکو تا اواخر پاییز 1401

برای پیش‌بینی نرخ تیرآهن FAICO، بایستی مباحث مختلفی را مدنظر قرار داد. ازجمله اینکه میزان تولید و تقاضا به چه صورت پیش می‌رود یا قیمت مواد اولیه وارداتی تا چه حد افزایش پیدا می‌کند؛ خبرهای مختلف سیاسی نیز بر ارزش محصولات فلزی تأثیر زیادی می‌گذارد. در کل، تلاش‌های صورت گرفته جهت کنترل قیمت محصولات فولادی نشان‌دهنده این است که تفاوت زیادی را در بهای تولیدات فایکو در اواخر پاییز 1401 شاهد نخواهیم بود و به‌احتمال‌زیاد، شیب قیمت به‌صورت ملایم پیش خواهد رفت.

از طرفی هم، تمایل برای ساخت سازه‌های فلزی در حال کم شدن است و بازار داخل نیز کمبودی از بابت تیرآهن ندارد که این دو مبحث نیز باعث ملایم شدن شیب ارزش آن شده است. بااین‌حال، بروز هر اتفاقی اعم از تغییر در تحریم‌های موجود یا هر تصمیم جدیدی از سوی دولت ممکن است باعث تند شدن این شیب شود. بنابراین عوامل زیادی بر گرانی تیرآهن یا ارزانی آن نقش دارند که جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره می‌توانید با کارشناسان ما صحبت کنید.

نگاهی به قیمت تیرآهن فایکو از فروردین تا تیر 1401

تیرآهن کارخانه فایکو کیفیت بسیار بالایی دارد.

سخن پایانی

تغییرات قیمت آهن به فاکتورهای زیادی وابسته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نرخ دلار، تورم، میزان عرضه و تقاضا در بازار و... اشاره کرد. این عوامل تعیین‌کننده قیمت روز تیرآهن فایکو هستند که این ارزش‌گذاری روزانه را می‌توانید در سایت آهن آنلاین (https://ahanonline.com/) مشاهده کنید.

بهای هر محصول به‌صورت کاملاً شفاف و لحظه‌ای در سایت درج می‌شود و صنعتگران محترم می‌توانند بعد از اطلاع دقیق از نرخ جدید هر مقطع فولادی نسبت به سفارش آن اقدام کنند. امکان خرید تیرآهن تحت مدل‌های مختلف در همین سایت فراهم شده است و خریداران سراسر کشور در عرض تنها چند دقیقه می‌توانند نسبت به خرید محصول موردنظر خود اقدام کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز