خبرگزاری کار ایران

مدرن ترین روش های درمان واریس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۹۴

بیماری واریس به علت گشاد شدن یا در هم پیچیدگی رگ‌های خونی ایجاد می‌شود. این بیماری محدود به سن خاصی نمی‌شود و ممکن است در هر سن و سالی برای افراد مختلف به وجود بیاید. عوامل مختلفی مثل مسائل ژنتیکی یا چاقی بر ایجاد واریس، تاثیر گذار هستند. بیماری واریس خفیف، درد چندانی ندارد. به همین دلیل بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند و برای درمان اقدام نمی‌کنند.

در حالی که واریس ممکن است گسترده‌تر شده و خطرات بسیار زیادی برای فرد داشته باشد. به عنوان مثال، ایجاد زخم‌های پوستی، لخته خون یا ترومبوز، نمونه‌هایی از عوارض عدم درمان بیماری واریس هستند.  خوشبختانه امروزه نسبت به زمان گذشته، علم پزشکی پیشرفت زیادی داشته است و روش‌های مختلفی برای درمان واریس به میان آمده است.

 برخی از مدرن‌ترین روش‌های درمان واریس، بدون درد و با هزینه مناسب انجام می‌شوند. روش‌های درمان واریس به صورت تهاجمی و غیرتهاجمی هستند. در ادامه این مطلب از پروفسور مهرداد اقدسی در رابطه با علت واریس و روش‌های درمانی جدید آن به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

دلایل بروز واریس چیست؟

عوامل مختلفی باعث ایجاد واریس می‌شوند. در بیماری واریس، رگ‌های خونی کاملا برجسته می‌شوند و ظاهر آنها مشخص است. در صورتی که واریس شدید باشد، توده‌های رگ‌های خونی زیر سطح پوست، زیبایی بدن را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

1. تغییر جریان خون

گشاد شدن رگ‌ها باعث می‌شود جریان خون نیز دستخوش تغییر شود. تغییر جریان خون باعث ایجاد خستگی و کسلی می‌شود که یکی دیگر از نشانه‌های بیماری واریس است. زمانی که فردی دچار واریس پا شود، به جای اینکه جریان خون از بالای بدن به سمت پایین حرکت کند و مجدد این چرخه تکرار شود، در حالت ایستاده جریان خون از سمت بالا به سمت پایین حرکت می‌کند و مجدداً به سمت عقب برمی‌گردد و در پا تجمع پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود واریس پا شدیدتر شده و علائم مختلفی در فرد بروز کند.

2. افزایش سن

مهمترین و اصلی‌ترین دلیل بروز واریس، افزایش سن است. بالا رفتن سن روی عملکرد دریچه‌های لانه کبوتری تأثیرگذار است و فعالیت دریچه‌های لانه کبوتری با مشکل مواجه می‌شود.

3. مسائل ژنتیکی

 مسائل ژنتیکی نیز بر بروز بیماری واریس موثر است. یعنی این بیماری می‌تواند از والدین به فرزندان منتقل شود.

4. افزایش وزن

یکی دیگر از دلایل بروز این بیماری، افزایش وزن است. برای جلوگیری از بروز بیماری واریس بهتر است لباس‌های تنگ نپوشید.

5. بیماری یبوست

اگر به صورت مکرر به بیماری یبوست مبتلا می‌شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید به بیماری واریس مبتلا نیستید.

مدرن ترین روش های درمان واریس

معرفی تخصص بیماری ‌های وریدی واریس

برای درمان بیماری واریس، باید به افراد متخصص مراجعه کرده و از مشورت کردن با افرادی که اطلاعات چندانی در رابطه با این بیماری ندارند، بپرهیزید. برخی افراد صرفاً بر اساس تجربیات یا سخنان دیگران، سعی می‌کنند به شما راهکارهای درمانی پیشنهاد دهند که نه تنها نتیجه بخش نیستند، بلکه آسیب بیشتری به بدن شما وارد می‌کنند.

  • یکی از افرادی که می‌تواند در زمینۀ درمان بیماری واریس به شما کمک ‌کند، فردی است که تخصص بیماری‌های وریدی واریس یا فلبولوژی داشته باشد. تخصص بیماری‌های وریدی واریس، در رابطه با شناسایی بیماری‌های لخته شدن خون در رگ‌های خونی و فیلترهای ضد لخته شده، شکل گرفته است. این علم به صورت کاملاً دقیق، واریس پا و سایر بخش‌های بدن را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • متخصصین بیماری‌های وریدی واریس، توانایی درمان بیماری‌های خطرناکی مثل سندروم میترنر و استنت لگنی را دارند.
  • البته بررسی بیماری‌های واریس مربوط به یک رشته پزشکی نمی‌شود. به عنوان مثال جراحان قلب، متخصصین پوست، رادیولوژیست‌ها و جراحان عروق و عمومی نیز برای درمان بیماری‌های شدید یا خفیف واریس کاملا مناسب هستند.

چرا باید به متخصص واریس مراجعه کنیم؟

برخی افراد تصور می‌کنند با مراجعه به پزشکان عمومی می‌توانند تا حدودی بیماری واریس را کنترل یا درمان کنند. اما واقعیت این است که بیماری واریس در عین این که بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما نحوۀ تشخیص و کنترل آن بسیار پیچیده است. مراجعه به متخصص واریس باعث می‌شود نوع بیماری شما به طور کامل شناسایی شده و از روش‌های مدرن برای درمان بیماری واریس استفاده شود.

  •  درمان واریس طنابی

 به عنوان مثال، اگر واریس به شکل طنابی در بدن ایجاد شود. از نظر متخصصین این حرفه، استفاده از رادیوفرکانسی بهترین روش درمانی خواهد بود. رادیوفرکانسی یک روش کاملا مدرن برای از بین بردن واریس‌های طنابی است.

  •  درمان رگ های عنکبوتی

یکی دیگر از روش‌های مدرن درمان واریس پا، استفاده از اسکلروتراپی و لیزر است. از این روش معمولاً برای درمان رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. رگ عنکبوتی نوعی واریس شدید است. انواع واریس مثل واریس پا، واریس لگن و واریس زیر چشم نیز به کمک اسکلروتراپی و لیزر قابل درمان هستند.

مدرن ترین روش های درمان واریس

روش‌ های مدرن درمان واریس

در ادامه انواع روش درمانی واریس را بیان خواهیم کرد.

1. درمان دارویی

برخی از انواع واریس پا، با کمک روش‌های دارویی قابل درمان هستند. معمولاً دارو زمانی جوابگوست که واریس خفیف باشد و بتوان آن را کنترل کرد. ولی برای انواع شدیدتر، نمی‌توان از روش‌های دارویی استفاده کرد.

2. روش اسکلروتراپی

 زمانی که واریس پا شدید شود، ممکن است مشکلاتی مثل خستگی، سنگینی پا، تورم و برجستگی رگ‌های خونی را به دنبال داشته باشد که بسیار خطرناک است. بنابراین برای درمان واریس پا می‌توان از روش‌های مدرن‌تری مثل اسکلروتراپی استفاده کرد. در این روش یک محلول یا فوم به داخل رگ‌های خونی تزریق می‌شود. این محلول باعث مسدود شدن رگ‌ها شده و به مرور زمان رگ‌ها را از بین می‌برد.

3. روش میکروفلبکتومی

 روش میکروفلبکتومی معمولاً برای درمان واریس پا طنابی شکل استفاده می‌شود. در این روش پزشک برش‌های کوچکی روی سطح پوست ایجاد می‌کند و توده‌های واریس را از بدن خارج می‌کند.

4. درمان با استفاده از چسب

 یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های درمان واریس طنابی، استفاده از چسب است. در این روش نوعی چسب خاص به درون وریدهای خونی تزریق می‌شود. این چسب‌ها باعث می‌شوند انتقال و جریان خون از طریق رگ‌های آسیب دیده انجام نشود. دلیل تمایز این روش نسبت به سایر روش‌ها عدم استفاده از داروهای بی حسی یا بیهوشی و داشتن عوارض کمتر است.

5.درمان واریس از طریق جراحی

روش جراحی نیز برای خارج کردن رگ‌های آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش نیز پزشک با ایجاد برش‌هایی روی سطح، رگ‌های آسیب دیده را خارج می‌کند.

6. درمان واریس پا به روش تلفیقی

یکی دیگر از روش‌های درمان واریس پا، روش تلفیقی است که کاملاً جدید است. در این روش یک فیبر نازک درون رگ قرار می‌گیرد. این فیبر نازک با سرعت می‌چرخد و بخش‌های داخلی دیواره رگ را به صورت مکانیکی خراب می‌کند. همچنین همزمان محلول اسکلروتراپی را به درون رگ‌ها تزریق کرده و اینگونه شاهد از بین رفتن رگ خواهیم بود.

7. روش رادیو فرکانسی و لیزر

روش رادیو فرکانسی و لیزر نیز به دلیل عدم استفاده از داروی بی حسی و بیهوشی و همچنین عدم ایجاد برش روی سطح پوست، محبوبیت بسیار زیادی دارند. این روش‌ها دوره نقاهت کوتاهی دارند و با کمترین میزان عارضه انجام می‌شوند.

بررسی کلی

اگر می‌خواهید واریس را با کمترین میزان عارضه درمان کنید، بهتر است به پزشکانی مراجعه کنید که از روش‌های نوین استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه چندین روش مختلف برای درمان واریس وجود دارد، تشخیص اینکه کدام روش برای شما مناسب است، بعد از معاینه و بررسی پزشک مشخص می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز