خبرگزاری کار ایران

کارمزد و حق کمیسیون اجاره سند !

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۵۰۸

خدماتی که در زمینه  اجاره سند ، و یا اجاره سند وثیقه توسط افرادی تحت عنوان سندگذار در کشور ارائه میشود این روزها بازار داغی به راه انداخته است .  اجاره 6 ماهه سند و اجاره 1  ساله سند ، خدمات اجاره فوری سند  و ... همگی جملاتی هستند که بسیار در از دوست  و آشنا و یا محل هایی همچون مجتمع های قضایی ، دادسراها و دادگاه ها و بانک ها به وفور شنیده میشوند، دلالانی که به دنبال مشتری هستند و با معرفی مشتری و مالک به یکدیگر کارمزد کلانی از این بین دریافت میکنند.

روند اجاره وثیقه یا سند معمولا برای متهمانی بوده که در مرحله رسیدگی در دادسرا یا دادگاه مطابق با شرایط و بر اساس قانون تحت قرار وثیقه و تامین کیفری قرار میگیرند ، قرار تامین کیفری وثیقه موضوعی است که در قانون مجازات اسلامی برای جلوگیری از تضییع حقوق شاکی در صورت فرار متهم در نظر گرفته و میزان و مبلغ قرار وثیقه بطور مستقیم با عنوان اتهام رابطه دارد .

برای مثال اتهام کلاهبرداری به مبلغ 1 میلیارد تومان موجب صدور قرار وثیقه به مبلغ 1 الی 2 میلیارد تومان برای متهم خواهد شد .

پس از صدور وثیقه در جلسه رسیدگی درصورتیکه متهم دارای وثیقه لازم برای ارائه به دادگاه یا دادسرا باشد آنرا تامین و همان لحظه آزاد میشود ، در غیر اینصورت تا زمان تودیع وثیقه در بازداشت خواهد بود که در این حالت به زندان اعزام میشود . یکی از موضوعاتی که در دادسراها و دادگاه بسیار به گوش میخورد موضوع اجاره سند و وثیقه برای تودیع به دادگاه یا دادسرا است  که در برخی مواقع  به دلیل عدم رعایت برخی نکات تبدیل به یک معضل برای متهم و خانواده او میشود .

یکی دیگر از موارد پر استفاده سند  و  وثیقه برای ارائه به بانک بمنظور گرفتن وام بانکی میباشد که در این شرایط ابتدا ملک مورد نظر توسط کارشناس رسمی بانک ارزیابی و قیمت گذاری میشود و پس از گذراندن تشریفات قانونی ملک به میزان وام بازداشت و در رهن بانک قرار میگیرد . اما گیرنده وام همیشه سند برای ارائه به بانک ها ندارد و به ناچار لازم است از سندهای اجاره ای برای این منظور استفاده کند ، سندهایی که با پرئداخت میزان مشخصی کارمزد برای مدت معیین در رهن و اجاره متقاضی قرار میگیرد .

کارمزد و حق کمیسیون اجاره سند !

محل های ارائه سند اجاره ای و وثیقه:

در این بین، اشخاص و موسساتی وجود دارند که در ازای دریافت کارمزد یا کمیسیون و اجاره بهای سند وثیقه و همچنین اخذ تضامین ، سند مورد نیاز را برای متقاضی فراهم میکنند. از آن جا که استفاده از سند وثیقه  و یا سند اجاره ای، مستلزم پرداخت قیمت و مبلغ اجاره آن برای مدت معلوم میباشد و لذا دریافت آن، با ریسک ها و خطراتی برای متقاضیان و مالکین همراه است ، کسب اطلاع از ریسک هایی که اجاره سند و وثیقه دارد قبل از هرگونه اقدام ضروری می باشد .

به همین منظور  در این گزارش ، ابتدا به بیان مفهوم وثیقه و سند برای تامین قرار پرداخته و نکات قانونی آن را از منظر قانون کشور بررسی میکنیم و در ادامه، موارد استفاده از وثیقه اجاره ای، برای آزادی زندانیان و یا وام و همچنین چالش هایی که تامین وثیقه در بر دارد، نظیر ارزش گذاری سند ملکی ، مراحل تامین و .... را بررسی می کنیم. در انتها همچنین نکات مهم که در اجاره کردن سند باید به آن توجه شود را بیان خواهیم کرد.

مراحل بازداشت سند و وثیقه :

  1. تنظیم قرارداد اجاره سند بصورت حضوری
  2. هماهنگی و اعزام مالک سند  به شعبه
  3. دریافت نامه رسمی کارشناسی ملک
  4. دریافت نامه نیابت از شعبه (در صورتی که ملک خارج از شهر باشد)
  5. اجرای مفاد نامه بازداشت
  6. گرفتن دستور کارشناسی ملک
  7. ارجاء به  کارشناس رسمی دادگستری و ارزیابی قیمت ملک توسط کارشناس
  8. اخذ تضمین های لازم از متهم و خانواده متهم
  9. بازداشت سند توسط اداره ثبت منطقه و دریافت نامه بازداشت سند
  10.  گرفتن نامه آزادی از شعبه و تحویل نامه به زندان

***  یکی از موسسات با تجربه و معتبربرای اجاره سند و وثیقه که دارای سابقه بسیار بالایی در این حوزه است ، موسسه حقوقی تهران بزرگ بوده که در حال حاضر در اکثر استان ها و شهرستانهای کشور سند اجاره ای برای متهمان تامین میکند .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز