خبرگزاری کار ایران

اجاره وثیقه در چه شرایطی انجام میشود:

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۸۴

برای تامین وثیقه به یک موسسه حقوقی مراجعه نمایید .... افرادی که برای دریافت وام از بانک ها، اقدام نموده و طبق مقررات بانک ها ملزم به اجاره وثیقه میباشند و یا زندانیانی و متهمان قضایی که در صدد آزادی خود هستند، اما دارای وثیقه لازم برای ارائه به دادگاه نیستند، با موضوعی  تحت عنوان اجاره سند آشنا می باشند.

در این میان، اشخاص و موسساتی وجود دارند که با شرایطی، برای اجاره وثیقه  به این افراد اقدام می کنند. از آن جا که استفاده از وثیقه  اجاره ای، مستلزم پرداخت قیمت و هزینه میباشد و لذا دریافت آن، با ریسک ها و خطراتی برای متقاضیان همراه است ، کسب اطلاع از قوانین و ریسک های اجاره وثیقه ضروری می باشد. به همین منظور  در این گزارش ، ابتدا به بیان مفهوم وثیقه  اجاره ای و بررسی آن از منظر قانون پرداخته و در ادامه، موارد استفاده از وثیقه اجاره ای، برای زندانی و یا وام و همچنین چالش های آن، نظیر تعیین قیمت وثیقه اجاره را بررسی می کنیم. در انتهای این گزارش ، نکات مهم و قابل توجه که در اجاره کردن سند و وثیقه باید به آن توجه شود را بیان می کنیم.

مراحل تامین و اجاره وثیقه در موسسه تهران بزرگ:

1-    حضور در موسسه و مشاوره حضوری

2-      اخذقرارداد و توافق نامه رسمی: هماهنگی لازم جهت تامین وثیقه و معرفی وثیقه گذار  و سندگذار جهت دادگاه - دادسرا - تعزیرات قاچاق کالا بصرت فوری .

3-    اعزام صاحب سند ملکی به مرجع قضایی: سند شش دانگ (مسکونی-تجاری-صنعتی-زمین-زراعی و ... بنا به خواستارباب رجوع) تامین و مالک به همراه سند در شعبه حاضر میشود .

4-      اخذنامه نیابت: (نیابت در صورت لازم است که ملک در محدوده ای غیر از منطقه دادگاه-دادسرا و اداره تعزیرات متقاضی واقع شده باشد) در غیراینصورت نیابت ندارد.

5-      انجام نامه نیابت توسط مقام قضایی : شهر یا شهرستانی که ملک  در ان واقع شده است و استعلام ثبتی و تایید اصالت سند مالکیت در این مرحله ظرف مدت یک الی دو روز انجام میشود .

6-      اخذ دستور کارشناسی سند: دستور کارشناسی و ارزش گذاری سند مالکیت برای وثیقه زندانی با مشخصات ملکی و پلاک ثبتی ملک مورد نظر با حضور کارشناس در محل انجام میشود .

7-      حضور کارشناس رسمی دادگستری:  ملک مورد بازداشت توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی و طی نامه زسمی به شعبه و اداره ثبت اظهار میشود .

8-      حضورخانواده محترم زندانی- متهم و چند نفر از اقوام و بستگان او برای ضمانت : بسته به میزان قرار وثیقه و توافقات انجام شده و اعتبار ضامن ها ، تضامین لازم از ضامنین گرفته میشود .

9-      بازداشت سند : در این مرحله سند توسط اداره ثبت بازداشت شده و نامه بازداشت به شعبه ارسال میشود .

10- صدور و اخذ نامه آزادی متهم :  قاضی شعبه نامه ازادی متهم را صادر و بهمراه مدارک لازم جهت آزادی زندانی در پاکت پلمپ شده تحویل متقاضی و خانواده متهم میشود .

 

*** نکته ای که برای اجاره سند و وثیقه بمنظور ارائه به بانک وجود دارد این است که :

هیچگونه الزامی وجود ندارد تا سندی که به عنوان تضمین وام در رهن بانک ها  گذاشته می شود، به نام شخص دریافت کننده و زینفع وام باشد. پس اگر شخص، ملکی به نام خود نداشته و نتواند از  دوستان و آشنایان خود سندی تامین کند و برای دریافت وام، در رهن بانک بگذارد ،  می تواند از اسناد و سند اجاره ای استفاده کند. و برای این کار تنها کافیست به این مسئله توجه کند که سندی که اجاره می کند، از نظر ثبتی دارای مشکل نباشد.

 

نتیجه گیری: همان گونه که از نام سند اجاره ای مشخص است، صاحب سند، طی عقد قرارداد اجاره سند را به شخصی که نیازمند سند است به مدت مشخص اجاره می دهد. در این قرارداد اجاره نیز مانند اجاره نامه های دیگر باید یکسری موارد و نکات حقوقی به طور صریح و روشن اشاره شوند  تا در صورت لزوم، طرفین بتوانند به آن ها استناد نموده و از تضییع حقوق خود جلوگیری نمایند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز