خبرگزاری کار ایران

نصب و تعمیر جک های پارکینگی کامفورت + نکات مربوط به آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۲۱۱

همان طور که می دانید، جک پارکینگی جزء مواردی است که دردسر باز و بسته شدن درب های پارکینگ را به صورت دستی از بین می برد. با این حال، مانند هر دستگاه دیگری، درب پارکینگ ممکن است خراب شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، به جای اینکه بپذیرید درب خود را به صورت دستی بسته و باز کنید، برای تعمیر درب آن با متحصصین این حوزه مشورت کنید.

نصب و تعمیر جک درب پارکینگ

درب پارکینگ به همراه جک های متصل به آن از اجزای مختلفی تشکیل شده است که با هم کار می کنند و درب را بسته و باز می کنند. مهم ترین این اجزاء عبارتند از:

موتور برق و دنده:

موتور و دنده ها بسته می شوند و در را بلند می کنند.

سنسور ایمنی:

اگر چیزی در مسیر درب باشد، موتور را از بستن در باز می دارد.

اینورتر و باتری:

آنها نیروی مورد نیاز برای راه اندازی درب پارکینگ شما را فراهم می کنند.

دانستن اینکه چه مشکلی در بررسی جک کامفورت شما وجود دارد ممکن است به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا مشکلی است که می توانید با آن مقابله کنید یا وقت آن رسیده است که با کسی برای کمک تماس بگیرید. برای کمک به رفع مشکلات درب پارکینگ خود، در اینجا چندین دلیل اصلی عدم کار کردن درست و مناسب جک پارکینگی آورده شده است.

دلایل قابل توجه در بررسی تعمیر جک درب پارکینگ

1.چشمی آسیب دیده است

هنگام تعمیر جک پارکینگی، باید مراقب باشید که چشمی خراشیده نشود یا آسیب نبیند، زیرا از شیشه ساخته شده است، مشابه لنز دوربین، چشمی بسیار کوچک است، فقط چند سانتی متر قطر دارد، اما می تواند به راحتی کثیف شود. برای تمیز کردن آن، به یک پارچه نرم و یک پاک کننده ملایم نیاز دارید. به آرامی هرگونه کثیفی یا باقی مانده ای که روی چشمی جمع شده است پاک کنید و مراقب باشید که بیش از حد اشباع نشود زیرا رطوبت بیش از حد باعث می شود کثیفی سریعتر به چشمی بچسبد.

اگر چشمی درب پارکینگ شما تمیز هستند و درب هنوز بسته نمی شود، کار بعدی که باید انجام دهید این است که تراز بودن چشمی ها را بررسی کنید. چشمی ها باید دقیقاً در یک جهت و در یک زاویه باشند. اگر خاموش باشند، فرض می‌کند چیزی در مسیرش است و باعث می‌شود درب در حالت باز بماند. هنگام بررسی تراز، ارتفاع هر چشمی را از زمین اندازه گیری کنید. از یک سطح استفاده کنید تا مطمئن شوید که آنها به طور مستقیم در یک زاویه قرار دارند. تراز لیزری بررسی این قسمت را کمی آسان‌تر می‌کند، اما اگر آن را ندارید، سطح معمولی نیز کار خواهد کرد. هنگامی که چشمی ها را تمیز و تراز کردید، درب خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که درب به طور معمول باز و بسته می شود یا خیر. اگر هنوز مشکلی با چشمی دارید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با متخصصان مربوطه تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهند.

نصب و تعمیر جک های پارکینگی کامفورت + نکات مربوط به آن

2.مسیر به درستی تراز نشده است.

 در بررسی عملکرد جک پارکینگی اگر مسیر درب پارکینگ شما خارج از تراز باشد، می تواند یک مشکل جدی باشد. مسیر فلزی درب شما باید به درستی تراز شود تا درب شما حرکت کند. اگر بین غلطک ها و ریل شکاف می بینید یا درب شما در خود ریل خم می شود، دارای مشکلی است که باید بررسی گردد. وزن زیاد درب می تواند این مسائل را تشدید کند و آنها را بدتر کند تا زمانی که کار کردن درب شما خطرناک شود.

اگر مسیر نادرست است، اما درب همچنان حرکت می کند، چند کار وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل به تنهایی انجام دهید. اگر هر بار که درب پارکینگ به نقطه خاصی از مسیرها می رسد، هر بار که باز و بسته می شود، صدای اصطکاک را بشنوید، متوجه خواهید شد که درب هم تراز نیست. گاهی اوقات ممکن است در هنگام برخورد با این نقطه، سرعت کمی کاهش یابد. برای تراز مجدد مسیر، ابتدا پیچ هایی را که مسیر را روی قاب نگه می دارند را باز کنید.

 سپس، به آرامی با یک ابزار مخصوص روی مسیر ضربه بزنید تا آن را به موقعیت مناسب برگردانید. از یک سطح مناسب برای اطمینان از صاف بودن آن استفاده کنید. هنگامی که تراز را درست انجام دادید، پیچ ها را محکم ببندید تا مطمئن شوید که مسیر حرکت نمی کند و باعث بروز مشکلات بیشتر هنگام باز کردن درب پارکینگ شما نمی شود. شما باید همین روند را در مسیرهای دیگر نیز تکرار کنید، زیرا ممکن است آنها هم تراز نباشند.

نصب و تعمیر جک های پارکینگی کامفورت + نکات مربوط به آن

نکات قابل توجه در بررسی عملکرد جک پارکینگی

در بررسی عملکرد جک کامفورت باید بدانید که درب های پارکینگ با مکانیزم معکوس طراحی شده اند که از له شدن اشیا در مسیرشان جلوگیری می کند. اگر متوجه شدید که درب پارکینگ شما تا حدودی بسته می شود و سپس به سمت بالا باز می گردد، ممکن است اشیاء روی زمین مسیر آنها را مسدود کنند. همچنین می‌ تواند ناشی از تجمع زباله‌ ها در مسیرها باشد که از حرکت رول ‌ها به جلو جلوگیری می ‌کند. این می تواند شامل موارد کوچکی مانند سنگ یا ... باشد. اگر درب حتی به یک جسم کوچک در مسیر برخورد کند، برای جلوگیری از له شدن هر چیزی که در زیر آن است، به سمت بالا برمی‌گردد.

اطراف درب پارکینگ خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی مانع عملکرد حسگرهای چشمی شده است یا خیر. سپس به مسیرها نگاه کنید تا ببینید آیا در داخل آن تجمعی وجود دارد یا خیر.

  • فنرهای درب شما شکسته است

اگر درب پارکینگ شما به طور ناگهانی بالا نمی رود و مطمئن هستید که فرستنده ها به درستی کار می کنند و برق به موتور می رسد، ممکن است فنرهای پیچشی شکسته شده باشد. اگر هنگام شکستن این وسایل در خانه باشید، صدای بلندی را از داخل پارکینگ خود خواهید شنید. این صدا می تواند آنقدر بلند باشد که برخی از افراد ممکن است فکر کنند یک ترقه داخل پارکینگ شما منفجر شده است.

درها با یک یا دو فنر پیچشی عرضه می شوند. اگر یکی از فنرها شکسته شود، جک پارکینگی ممکن است آسیب ببیند. اگر فنر شکسته است، با یک متخصص مجرب برای سرویس تماس بگیرید، زیرا کار با آنها می تواند بسیار خطرناک باشد. سعی نکنید در را باز کنید تا زمانی که یک متخصص برای بازرسی آن و تعویض فنرها مراجعه کند. فنرها فقط برای تعداد معینی چرخه باز و بسته قابل استفاده هستند و با گذشت زمان در نهایت شکسته شده و نیاز به تعویض دارند.

  • تنظیم جک پارکینگ به درستی صورت نگرفته است

گاهی اوقات، متوجه می ‌شوید که درب پارکینگ شما تا آخر بسته می‌ شود و به جای اینکه در حالت بسته بماند، بلافاصله به سمت بالا بر می ‌گردد. این مشکل معمولاً با درب ‌های پارکینگ کاملاً جدید که به‌ تازگی نصب شده‌ اند یا مدل‌ های قدیمی ‌تر که ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشند، رخ می ‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، محتمل ترین عامل این است که به بررسی و تعمیر جک پارکینگی خود بپردازید.

 سخن پایانی

در حقیقت در بررسی عملکرد جک های درب پارکینگ باید بدانید که یک متخصص درب پارکینگ تجهیزات لازم برای تنظیم مجدد و تعمیر جک پارکینگی شما را خواهد داشت. علاوه بر این، اگر ناهماهنگی مسیر غیرقابل تعمیر باشد، یک متخصص می تواند یک مسیر جدید برای قرارگیری جک درب پارکینگ را برای شما فراهم و نصب کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز