خبرگزاری کار ایران

کمیسیون ماده 99 و 100 توسط وکیل حرفه ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۳۷۲

در این مقاله می خواهیم در مورد کمیسیون ماده 99 و ماده 100 شهرداری صحبت کنیم و بگوییم این کمیسیون ها به چه معنی هستند و در چه مواردی استفاده می شوند. همچنین یک وکیل حرفه ای در این زمینه چه کار هایی انجام می دهد تا پرونده به نتیجه ای مطلوب و عالی برسد. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

به طور کلی دیوان عدالت اداری سازمانی قضایی می باشد که زیر نظر قوه قضائیه قعالیت می کند. این سازمان وظیفه رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم علیه نهاد ها و ارگان های دولتی را دارد. یکی از مواردی که در دیوان عدالت اداری علیه آن شکایت های زیادی می شود کمیسیون ماده نود و نه می باشد.

کمیسیون ماده 99 شهرداری

حال باید بدانیم که این کمیسیون بر چه مسائلی می پردازد. کمیسیون ماده 99 با هدف جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز در خارج از محدوده تصویب شده شهر ها تشکیل شده است. بنابراین پرونده هایی که موضوع آن ها مرتبط با ساخت و ساز های غیر مجاز است در این کمیسیون بررسی می شوند. این کمیسیون از اعضاء مختلفی تشکیل شده است که برای صدور رای نهایی تصمیم گیری می کنند. این اعضا عبارتند از: نماینده وزارت کشور، نماینده قوه قضائیه و نماینده وزارت مسکن و شهرداری. کمیسیون ماده نود و نه شهرداری در استانداری های مربوط به شهر های مختلف برگزار می شود.

وکیل کمیسیون ماده 99

وکیل کمیسیون ماده نود و نه شهرداری وکیلی است که با قوانین شهرداری و شهر سازی به طور کامل آشنایی داشته و علاوه بر این بر طرح و پیگیری دعاوی صورت گرفته در این زمینه، تسلط کامل دارد. وکیل ماده 99 می تواند بهترین راهکار ها را به موکل خود ارائه دهد و پرونده وی را به نحو احسن به نتیجه برساند. وکیل متخصص ملکی و ماده 99 بر تمامی قوانین ملکی تسلط داشته و همه تبصره ها را می شناسد. گرفتن مشاوره از این وکیل می تواند در کاهش هزینه های افراد تاثیر به سزایی داشته باشد و همچنین متقاضیان را در کم ترین زمان ممکن به نتیجه برساند. استفاده از وکیل ماده 99 سبب می شود افراد دیگر نیازی نداشته باشند که وقت و انرژی خود را در دادگاه های مختلف هدر بدهند.

اعتراض به رای کمیسیون ماده 99

آرایی که از طرف کمیسیون ماده نود و نه صادر می شود، قابل تجدید نظر هستند. بنابراین متقاضیان در صورتی که با رای صادر شده مخالف باشند، می توانند اعتراض خود را تا ظرف مدت 3 ماه از تاریخ صدور رای به دیوان عدالت اداری اعلام کنند و طرح شکایت نمایند. در این مرحله می توان از وکیل کمیسیون بهره مند شد. وکیل کمیسیون اقدام به تنظیم دادخواست تجدید نظر می نماید و آن را به دیوان ارائه می کند. بعد از طرح اعتراض، رای صادر شده در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری بررسی شده و در مورد آن تصمیم گیری می شود و رای نهایی صادر می گردد. در این موارد اگر متقاضیان از یک وکیل حرفه ای و مجرب استفاده کنند، به دلیل این که بر تمامی قوانین و مقررات مسلط است قطعا نتیجه بهتری در دیوان عدالت خواهد داشت.

عکس با داشتن وکیل کمیسیون ماده نود و نه پرونده افراد در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به نتیجه می رسد

انتخاب بهترین وکیل ماده 99

بهترین وکیل هایی که در این زمینه وجود دارند، افرادی هستند که در مباحث شهرداری و ساخت و ساز بنا تجربه کافی را دارند. این وکلا به دلیل تخصصی که دارند می توانند به راحتی از پرونده های مربوط به کمیسیون ماده نود و نه دفاع کنند. از جمله مواردی که برای انتخاب یهترین وکیل باید در نظر گرفت می توان به هزینه مشاوره اولیه، رزومه وکیل، سوابق کاری و میزان رضایتمندی موکلان قبلی اشاره کرد. با لحاظ کردن موارد نام برده می توان بهترین وکیل متخصص در زمینه کمیسیون ماده نود و نه را شناسایی کرده و از او مشاوره و راهنمایی گرفت.

کمیسون ماده 100 شهرداری

کمیسیون ماده صد شهرداری به مرجعی گفته می شود که جهت رسیدگی به تخلفات مربوط به ساختمان سازی تشکیل شده است. در واقع این کمیسیون از تخلفات در ساخت و ساز و همچنین عملیات ساختمانی بدون پروانه جلوگیری می کند و در صورتی که متقاضیان این موارد را انجام دهند با آن ها برخورد می کند. این کمیسیون از نفراتی تشکیل شده که عبارتند از: نماینده وزارت کشور که از طرف وزیر کشور انتخاب می شود، یکی از اعضای شورای شهر که توسط شورا انتخاب شده و یکی از قضات دادگستری که وزیر دادگستری آن را انتخاب می کند. البته نماینده شهرداری نیز در این جلسه حضور دارد که حق رای ندارد و صرفا برای ارائه توضیحات حاضر می شود.

کمیسیون ماده 100 شهرداری اگر تشخیص دهد که عدم رعایت اصول فنی و شهرداری در حدی بوده که با دریافت جریمه و تنبیه فرد قابل اغماض است، می تواند رای اخذ جریمه را صادر کند. در غیر این صورت اگر عدم رعایت اصول شهرداری و فنی به گونه ای باشد که باعث بروز حوادث ناگوار شده و یا به بافت شهر آسیب برساند، کمیسیون ماده صد می تواند حکم به تخریب آن بنا بدهد، هر چند که شهرداری تمایل داشته باشد که جریمه دریافت کند.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به شخصی گفته می شود که به تمام قوانین مربوط به این کمیسیون و همچنین شهرداری و امور املاک تسلط کامل دارد. بنابراین افرادی که ساخت و ساز های غیر مجاز و بدون پروانه انجام داده اند می توانند با مشورت با این وکلا نتیجه مناسبی در پرونده های مربوطه به دست آورند. از دیگر مواردی که وکیل کمیسیون ماده صد می تواند آن ها را پیگیری کند، عدم ساخت پارکینگ برای ساختمان می باشد. در صورت انجام تخلف در این زمینه افراد باید جریمه ای مطابق قانون بپردازند.

برای پیدا کردن بهترین وکیل کمیسیون ماده نود و نه و صد می توانید با متخصصان و مشاوران ما در موسسه گروه وکلای دیوان عدالت اداری، تماس بگیرید و با گرفتن مشاوره و راهنمایی های لازم از وکلای این مجموعه حق خود را در دیوان عدالت بستانید و پرونده ای موفق داشته باشید. با ما تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز