خبرگزاری کار ایران

انتخاب مبل نئوکلاسیک مناسب

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۹۸۳

وجود هر وسیله ای در انواع دکوراسیون نقش مهمی را ایفا می کند و تأثیر زیادی در آن می گذارد. برای مثال مبل ها جنبه کاربردی و زیبائی شناسی اتاق را مشخص می کنند. پس انتخاب مبلمان و صندلی ها بسیار مهم است که چگونه باشد! ولی در نهایت باید به گونه ای باشد که محیط آرام و دلپذیری را در اتاق ایجاد کنند.

 اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که هم طرفدار طرح‌های کلاسیک دکوراسیون هستند و هم از سبک مدرن استقبال می کنند، انتخاب مبل نئو کلاسیک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. مبل نئوکلاسیک در حقیقت تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است که این دو سبک را یکجا در خود جای داده است.

اگر اطلاعات زیادی در مورد سبک مبل نئوکلاسیک ندارید، مقاله مبل نئوکلاسیک چیست را مطالعه کنید و همچنین در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا با نحوه انتخاب مبل نئو کلاسیک مناسب آشنا شوید.

تاریخچه سبک نئوکلاسیک

چند سالی است که سبک نئو کلاسیک در کشورمان توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرده است. برخلاف باور اکثریت، این سبک سابقه زیادی دارد که نخستین بار در کشور ایتالیا در سال 1765 معرفی شد. پس می توان نتیجه گرفت که سبکی اروپایی است. البته نباید تلاش فرانسه و انگلیس برای رهبری این سبک در آن دوره از تاریخ را نادیده گرفت.

انتخاب مبل نئوکلاسیک

اگر از علاقه مندان طراحی نئوکلاسیک هستید و یا قصد خرید مبلمان مناسب برای دکوراسیون منزل خود را دارید و می خواهید از طرح های نئوکلاسیک استفاده کنید، به چند نکته باید توجه نمایید.

رنگ مبلمان نئوکلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک، همان طور که از اسم آنها کاملاً مشخص است؛ سبکی جدید است و بهتر است برای انتخاب رنگ آن به رنگ هایی توجه کنید که جدید، طبق مد روز و خاص باشند. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که رنگ های خنثی همیشه با هر رنگی ست می شوند و این کار را به مراتب راحت تر می کند.

به عنوان مثال امروزه رنگ های خنثی به شدت مورد استقبال افراد قرار گرفته و همچنین این رنگ ها توسط کارشناسان و طراحان دکوراسیون هم پیشنهاد می شوند. مبل نئو کلاسیک طوسی به قدری زیبا و انعطاف پذیر از نظر هارمونی رنگ است که امروزه در هر جایی و در هر وسیله ای این رنگ را بیشتر از سایر رنگ ها مشاهده می کنید. 

انتخاب مبل نئوکلاسیک مناسب

مبلمان طوسی همیشه خاص و زیباست و به راحتی با محیط و وسایل اطراف هماهنگ می شود. همچنین این رنگ با رنگ های سفید، مشکی، طلایی، بژ، زرد، آبی و هر رنگی که فکرش را بکنید همخوانی دارد.

طرح پارچه نئوکلاسیک

طراحان مبل نئو کلاسیک خوب نقطه ضعف ما را می دانند! ترکیب پارچه های خاص و شیک طرح دار همراه با پارچه ساده برای رویه کوبی یک مبل نئو کلاسیک بسیار دلربا است. مبلمان نئو کلاسیک نباید با پارچه های بسیار شلوغ با طرح های درشت رویه کوبی شوند. بهتر است به صورت ترکیبی از پارچه های ساده و پارچه طرح دار ریز نقش رویه کوبی شوند.

همچنین نحوه انتخاب این دو نوع پارچه در کنار هم بسیار مهم است. باید هارمونی رنگی را در انتخاب این دو رعایت کنید. اگر نمی توانید حتماً از کارشناسان حرفه ای فروشگاه مبل نوژن در این زمینه کمک بگیرید.

رنگ فضای اتاق نشیمن

رنگ فضا را با توجه به رنگ رویه کوبی مبلمان نئوکلاسیک انتخاب کنید. اگر دیوارهایی با رنگ خنثی و ساده دارید؛ بهتر است مبلمانتان را با رویه کوبی طرح دار و رنگی خاص و غیر خنثی انتخاب کنید و برعکس.

متراژ فضا

همواره به این نکته توجه کنید که استفاده از مبلمان با ابعاد بزرگ برای پر کردن فضای کوچک منزل کار درستی نیست. اگر فضای کوچکی دارید که به دنبال خرید مبل برای آن هستید، بهتر است یک مبل راحتی شیک را انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا فضای شما بزرگ تر از زمانی خود را نشان دهد که از مبلمان نئوکلاسیک استفاده می کنید!

نکات تکمیلی برای دکوراسیون اطراف مبل نئوکلاسیک

یک دکوراسیون مدرن با مبلمان راحتی به وضوح با دکوراسیونی کلاسیک با مبلمان نئوکلاسیک متفاوت است. اگر برای دکوراسیون مدرنتان و مبلمان راحتی اش از اکسسوری های خاص نئوکلاسیک استفاده نمی کنید، کار درستی است اما این کار را برای دکوراسیون نئوکلاسیکتان باید انجام دهید!

از کاغذ دیواری، پتینه برجسته و گچ بری برای دیوارها استفاده کنید

امروزه چیزی که به وفور در طراحی دکوراسیون داخلی دیده می شود، پتینه کاری، گچبری و کاغذ دیواری های خاص است. تکنیکی که برای پتینه استفاده می شود ممکن است با استفاده از تکسچرها و شابلون ها باشد که فضا را به شدت زیبا و خاص می کند. طرح هایی برجسته با ترکیبی از چند رنگ در کنار هم را تصور کنید که دیوار اطراف مبلمان نئوکلاسیک را به شدت خاص و زیبا می کند.

امروزه در میان طرح های زیبای پتینه، پتینه ایتالیایی به شدت مورد توجه طراحان است. این طرح از چند نقش متفاوت با استفاده از ترکیب رنگ های خاص و متضاد در کنار یکدیگر است. امروزه علاوه بر کاغذ دیواری و پتینه، گچ بری های طرح نئوکلاسیک هم بسیار مورد توجه افراد هستند. منظور از گچبری آن طرح های قدیمی و شلوغ سابق نیست!

قاب های ساده با ابعاد یکسانی را در کنار یکدیگر در نظر بگیرید که یک دیوار را به طور کلی پوشانده اند. این نوع گچبری همراه با دکوراسیون نئوکلاسیک بسیار شیک و چشم نواز است.

انتخاب مبل نئوکلاسیک مناسب

به نورپردازی دکوراسیون خود اهمیت دهید

نورپردازی یکی از مهم ترین آیتم هایی است که می تواند تأثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون بگذارد. برای دکوراسیون نئوکلاسیک بهتر است از لوسترها و آباژورهایی نگین دار به همراه آویزهای شیشه ای یا کریستال استفاده کنید. همچنین می توانید برای تأثیر گذاری بیشتر، از نورپردازی هایی که برای کف اتاق یا دیوار همراه با روکش های مجلل هستند استفاده کنید.

از اکسسوری های شیک برای تکمیل دکوراسیون استفاده کنید

اکسسوری مناسب هر دکوراسیونی می تواند آن دکوراسیون را تکمیل و شیک تر کند. برای مثال استفاده از گلدان با نقوش برجسته به رنگ طلایی، شمعدانی های برنجی، ظروف نقره و قاب های تزئینی از جمله اکسسوری های خاص برای یک دکوراسیون شیک و زیبا است.

در دکوراسیون داخلی استفاده از ویترین های شیشه ای، سطوح آینه ای با قاب های مجلل توسیه می شود. آینه ها و سطوح شفاف از نظر بصری وسعت فضا را افزایش می دهند که از ویژگی های سبک نئوکلاسیک است.

انتخاب مبل نئوکلاسیک مناسب

کلام آخر

مبلمان تأثیر بسزایی در دکوراسیون دارند اما نمی توان تأثیری که اکسسوری ها، رنگ و طرح دیوارها و نورپردازی بر دکوراسیون دارند را نادیده گرفت. فروشگاه مبل نوژن تولید کننده محصولاتی با کیفیت و در عین حال شیک، زیبا و خاص است و اگر برای انتخاب دکوراسیون ایده آل خود دچار سردرگمی هستید، از مشاوران نوژن کمک بگیرید.

این مجموعه حرفه ای و با سابقه، خدمات خوبی را برای مشتریانشان خود در نظر گرفته اند. در واقع می توان گفت که خرید محصولات با کیفیت از مبلمان نوژن نوعی سرمایه گذاری است و تا سالیان سال شما را از خرید مبلمان بی نیاز می کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز