خبرگزاری کار ایران

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر کسب و کارها

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۷۹۵

هر شرکت و کسب و کاری برای فروش بیشتر محصولات و یا ارائه خدمات خود نیاز به بازاریابی دارد. بازاریابی روش ها و شیوه های گوناگونی دارد.

 

این شیوه ها گاها سال های زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرند و تغییرات چندانی نداشته اند و در برخی موارد برحسب پیشرفت های علمی برخی از آن روش ها منسوخ شده و جای خود را به شیوه هایی جدید داده اند. تبلیغات در افزایش فروش محصولات و به دست آوردن سود بیشتر تاثیر بسیار زیادی داشته و دارد و تمامی متخصیصن بازاریابی از اشکال گوناگون تبلیغات در هر دوره ای استفاده نموده اند. به طور مثال با اختراع ماشین چاپ و فراگیر شدن این صنعت روش های بازاریابی و تبلیغات چاپی نیز ابداع و مورد استفاده قرار گرفت. یکی دیگر از روش های تبلیغاتی که از گذشته توسط صاحبان برند و بازاریابان بسیار مورد توجه قرار گرفته و استفاده شده است ارائه ی کالاهایی به عنوان هدایای تبلیغاتی به مشتریان است.

شاید در ابتدا ارائه ی یک هدیه ساده و رایگان برای رونق دادن به تجارت، کاری بیهوده به نظر برسد اما تمامی شواهد تاریخی و آمار و ارقام مرتبط با این صنعت حاکی از اهمیت بسیار بالای هدایای تبلیغاتی در افزایش سود آوری یک تجارت می باشد.

اولین اقلامی که به عنوان هدایای تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفتند، دکمه های یادبودی هستند که در سال 1789 در  زمان انتخاب جرج واشنگتن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در بین جمعیت توزیع گردید. شروع کار هدایای تبلیغاتی به عنوان یک صنعت زمانی بود که جاسپر میک به یک فروشگاه کفش محلی پیشنهاد داد تا نام فروشگاه خود را بر روی بگ های پارچه ای مورد استفاده در مدارس چاپ کند و بعد از دیدن تاثیرات مثبت آن بر کسب و کار و فروش محصولات آن فروشگاه کوچک در ایالت اوهایو، صنعت چاپ هدایای تبلیغاتی شکل گرفت و اولین شرکت ها و چاپخانه های  تخصصی اقلام تبلیغاتی به وجود آمدند.

در سال 1904 تعداد 12 تولید کننده اقلام تبلیغاتی گرد هم آمدند و اولین انجمن تجاری این صنعت با نام اختصاری PPAI  را تاسیس نمودند. به مرور و با رشد صنعت و کسب کار ها و میزان بازگشت سرمایه که حاصل استفاده از این شیوه ی تبلیغات بود، تقاضا برای استفاده از این محصولات و روش تبلیغات در سرتاسر جهان بیشتر و بیشتر شد تا جایی که این صنعت به یکی از بزرگ ترین صنایع در جهان با گردش مالی چندین میلیارد دلاری تبدل گردید.

خودکار تبلیغاتی و فلش تبلیغاتی از محبوب ترین های هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین شیوه های تبلیغاتی در تمام کشورها هستند. طیف زیادی از محصولات را می توان به عنوان هدیه تبلیغاتی با چاپ نام و لوگو اختصاصی کرده و به مشتریان خود ارائه دهید. اقلام پر مصرف و ضروری مانند خودکار تبلیغاتی فلزی و یا فلش تبلیغاتی که محل استفاده ی زیادی دارند انتخاب هایی مناسب و ارزان به شمار می آیند. ماگ تبلیغاتی سرامیکی نیز یکی دیگر از کالاهای پرمصرف و ارزان جهت استفاده به عنوان هدایای تبلیغاتی هستند. با انتخاب کالاهایی با کیفیت مدت زمان بیشتری در برابر دید مخاطبین قرار خواهید گرفت و با دریافت بازدید بیشتر قادر به جذب مشتریانی بیشتر خواهید بود.

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر کسب و کارها

به خاطر داشته باشید محصولات تبلیغاتی تنها یک کالای رایگان نیستند، آن ها همانند بازاریاب هایی هستند که با هزینه ای کم، مدت ها برای شما تبلیغ خواهند کرد. تاریخ و آمار ثابت کرده اند، اگر می خواهید مشتریان و یا شرکایی وفادار در کسب و کار خود داشته باشید استفاده از هدایای تبلیغاتی بهترین گزینه ی موجود برای ایجاد وفاداری خواهد بود. بگذارید با خودکار اختصاصی شما یادداشت کنند و نوشیدنی خود را با لیوان چاپ شده ی شما بنوشند و در هر لحظه ای که از این هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند برند شما در برابر دیدگانشان قرار گیرد تا در ذهن آن ها ماندگار شوید. 

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر کسب و کارها

وجه تمایز هدایای تبلیغاتی با سایر روش های تبلیغات

همانطور که در مقدمه ی این مطلب به آن اشاره شد، روش های متفاوتی برای تبلیغات وجود دارد. آگهی های چاپ شده در روزنامه ها از اولین شیوه های تبلیغات بعد از انقلاب صنعتی بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در گذشت زمان با پیشرفت تکنولوژی دچار تغییرات زیادی شد. اما امروزه استفاده از این روش به دلایل گوناگون تقریبا در حال منسوخ شدن است. یکی از آن دلایل مربوط به پیشرفت های حاصل شده در صنعت مدیا و بعد از آن شکل گیری و رشد شبکه ی اینترنت است. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و سپس پاپ اپ های اینترنتی و سایر روش های تبلیغاتی به وجود آمدند و مورد استفاده قرار گرفتند اما استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین شیوه های تبلیغات همچنان مرسوم بوده و هست. یکی از مهم ترین دلایلی که هدایای تبلیغاتی را تا این اندازه محبوب می کند، ملموس بودن این کالا ها می باشد. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و یا اینترنتی برای لحظاتی کوتاه از مقابل دیدگان مخاطبان عبور می کنند درحالی که یک محصول فیزیکی در اکثر مواقع در برابر دیدگان مخاطبین حاضر بوده و پیغام خود را به آن ها می رساند. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به راحتی از ذهن مخاطبین پاک می شوند اما زمان ماندگاری نام یک برند چاپ شده بر روی یک هدیه تبلیغاتی در ذهن مشتریان بسیار زیاد است.

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر کسب و کارها

امروزه بسیاری از مردم معتقدند که زمان و تعداد تبلیغات تلویزیونی و رادیویی بسیار بیش از اندازه و آزار دهنده است. حتی در برابر تبلیغات ارسالی از طریق موبایل نیز به شدت موضع مخالف دارند. اما بیشتر مردم حداقل یک هدیه تبلیغاتی در خانه داشته و از آن استفاده می کنند و تقریبا تمام آن ها تمایل به دریافت هدایای تبلیغاتی دارند. بیایید تا در ادامه با هم نگاهی به آمار منتشر شده در این زمینه بیندازیم.

وقتی از مشتریان زیر 55 سال پرسیده می شود چه نوع تبلیغاتی را بیشتر دوست دارند، هدایای تبلیغاتی را ترجیح می دهند. (منبع: ASI Central)

89٪ از مصرف کنندگان می توانند برند چاپ شده بر روی یک هدیه تبلیغاتی را، که در 2 سال گذشته دریافت کرده اند به یاد بیاورند. (منبع: Promotion Marketing, LLC)

یک کالای تبلیغاتی به طور متوسط ​​344 بار در ماه دیده می شود. (منبع: Promotion Marketing, LLC)

80% از مردم می توانند مدت ها پس از دریافت یک محصول تبلیغاتی، پیام یک برند را به خاطر بیاورند. (منبع: Promotion Marketing, LLC)

تقریباً 100٪ از مصرف کنندگان می گویند که علاقه ی زیادی برای دریافت یک کالای تبلیغاتی دارند. (منبع: PPAI)

60 % از مصرف کنندگان یک محصول تبلیغاتی را به مدت دو سال نگه می دارند. (منبع: Promotion Marketing, LLC)

53% افراد حداقل برای یک بار در هفته، از یک هدیه تبلیغاتی استفاده می کنند. (منبع: بلاگ سیج)

تمامی این اعداد و ارقام نشان دهنده ی جایگاه ویژه ی هدایای تبلیغاتی در میان انواع روش های تبلیغاتی می باشد.

 

چرا هدایای تبلیغاتی محبوب و تاثیر گذار هستند

شرکت های بازاریابی مدت هاست که از روانشناسان برای درک بهتر مشتریان استفاده می کنند. اصل تعامل یک یافته ی مهم است که توضیح می دهد که چرا هدایای تبلیغاتی کار می کنند. زمانی که یک هدیه تبلیغاتی با شعار و لوگوی شما ارائه می شود و مخاطب آن را دریافت می کند، همان فرد منتقل کننده ی شعار شما به دیگران از طرق مختلف می گردد. این تعامل امری مهم و ثابت در زندگی انسان است. هنگامی که اقلام تبلیغاتی را در رویدادها هدیه می دهید، حس موفقیت را برای گیرنده ایجاد می کنید. آن‌ها احساس می‌کنند کاری که انجام داده‌اند، آن‌ها را شایسته کسب این محصول رایگان کرده است.

ارائه محصولات رایگان در مورد کارمندان نیز موثر است. می توانید این هدایای تبلیغاتی را در رویدادها، مناسبت ها یا مهمانی های شرکت خود به آنها بدهید. هدایای تبلیغاتی به کارمندان کمک می کنند تا احساس کنند حضورشان در کسب و کار شما ارزشمند است. همچنین می تواند به یادآوری اوقات خوشی که در آن رویداد داشتند نیز کمک کند. هر بار که از هدیه شما استفاده می کنند، حس وفاداری بیشتری به شرکت شما ایجاد می شود.

 

به طور متوسط، یک هدیه تبلیغاتی برای حدود پنج ماه نگهداری می شود و به طور متوسط ​​حدود 344 بازدید در ماه به دست می آورد. با این حال، هر چه کالا با کیفیت تر و کاربردی تر باشد، مدت زمان بیشتری نگهداری می شود و تا 1000 بازدید ماهیانه نیز می تواند به دست آورده و تاثیرات مثبت بیشتری بر جای می گذارد. اقلامی همچون خودکار تبلیغاتی، فلش تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، دفترچه و یا بگ تبلیغاتی  از هدایای تبلیغاتی کاربردی هستند.

برای روشن تر شدن این موضوع باز هم نگاهی به آمار خواهیم انداخت.

31% از مصرف کنندگان یک بگ تبلیغاتی دارند. (منبع: بلاگ سیج)

مشتریان هدایای تبلیغاتی نوشتاری و دیجیتال را مفیدترین کالاهای تبلیغاتی دانسته اند. (منبع: STML Print and Marketing)

بگ های تبلیغاتی توسط مشتریان به طور میانگین 6000 بار استفاده می شوند. (منبع: Promotion Marketing, LLC)

خودکارها محبوب ترین دسته محصولات تبلیغاتی هستند و پس از آن لیوان، بگ و فلش تبلیغاتی قرار دارند. (منبع: Promotion Marketing, LLC

90% از مشتریان گفته اند که دارای یک لیوان تبلیغاتی هستند. (منبع: ASI Central)

 

توجه به این آمار که توسط معتبر ترین شرکت ها در این زمینه جمع آوری و منتشر شده اند نشان دهنده ی این موضوه است که استفاده از هدایای تبلیغاتی تا چه میزان میتواند بر سودآوری کسب و کار شما تاثیرات مثبتی بگذارد. گروه هدایای تبلیغاتی آراگیفت با سال ها تجربه در زمینه ی واردات، فروش و چاپ انواع هدایای تبلیغاتی خرسند است تا در با ارائه ی محصولات و خدمات و مشاوره در انتخاب یک محصول تبلیغاتی باکیفیت شما را یاری نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز