خبرگزاری کار ایران

طراحی نما ساختمان در تهران و سراسر ایران با تکنیک های جدید

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۱۷۳

برای طراحی نما ساختمان در سراسر ایران و حتی کشورهای همسایه باید مواردی در نظر گرفته شود و برای آنکه نتیجه ی نهایی نتیجه ای با کیفیت و مرغوب و راضی کننده باشد باید حتما از افراد متخصص این کار کمک گرفته شود . درواقع متخصصین طراحی نما در این زمینه دارای تجربه های زیادی بوده و به دانش روز ، ترندهای طراحی نما و تمامی ترفندهای لازمه آگاه بوده و از طرفی با تکیه به تجربه ای که در طراحی نما دارند به قوانین طراحی نما در انواع شهرها نیز آگاه می باشند و به همین دلیل و با توجه به اینکه توانایی طراحی به انواع سبک های طراحی نما نیز می باشند می توانند نمایی با کیفیت ، مناسب با انواع شرایط ساختمان و کارفرما و شهر و ... طراحی کنند و ارزش ساختمان را با طراحی خود بالاتر ببرند .  

نکات مهم و قابل توجه در طراحی نما ساختمان ها به شکلی حرفه ای :

  • توجه به اقلیم و آب و هوای منطقه

یکی از مهمترین مواردی که در طراحی نما حتما باید به آن توجه نشان داد و در انتخاب متریال ، طراحی فرم و تک تک قسمت های نما باید آن را دخیل نمود آب و هوای منطقه و اقلیم آن می باشد . درواقع اقلیم می تواند روی قسمت های مختلف تاثیر گذاشته و عدم توجه به آن نیز می تواند باعث عدم رضایت افرادی که از ساختمان استفاده می کنند در دراز مدت بشود . به طور مثال اگر یک ساختمان در آب و هوای سرد و کوهستانی ساخته شود از آنجایی که بسیاری از ماه های سال دارای هوایی سرد و خنک می باشد اگر نمای آن به گونه ای طراحی نشود که انرژی داخل ساختمان به خارج آن نرفته و هوای سرد به طور مداوم از خارج ساختمان به داخل برود می تواند باعث ایجاد مشکل برای افراد بشود .

طراحی نما ساختمان با خلاقیت و نوآوری در طراحی و اجرا : 09125754921

طراحی نما ساختمان در تهران و سراسر ایران با تکنیک های جدید

  • توجه قوانین شهرداری

هر شهر با توجه به اقلیم ، بافت ، فرهنگ و دیگر ویژگی هایی که دارد دارای قوانین مختلفی برای ساخت نمای ساختمان ها می باشد . به همین دلیل برای طراحی نما ساختمان در شهرها و مناطق مختلف حتما باید قوانین مربوط به آن شهر را بررسی نمود و نما را به گونه ای طراحی نمود که بتواند از سازمان های مربوطه مجوز ساخت را دریافت کند در غیر این صورت طرحی که برای نما طراح ارائه می دهد هر چقدر هم حرفه ای و بی نقص باشد نمی تواند اجرا شود و بی فایده خواهد بود .

  • توجه به کاربری ساختمان

یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که در یک ساختمان قبل از طراحی نما باید بررسی شود کاربری ساختمان و خدماتی که ساختمان به افراد ارائه می دهد می باشد چرا که این نکته تاثیر زیاد و مستقیم روی چگونگی نما دارد . برای مثال اگر یک ساختمان دارای عملکرد تجاری می باشد مسلما نمای آن باید به گونه ای طراحی شود که افراد از بیرون ساختمان نیز متوجه شده و حدس بزنند که این ساختمان ساختمانی تجاری بوده و در داخل آن خدماتی ارائه داده می شود . به همین دلیل می توان گفت که به طور مسلم نمای یک ساختمان مسکونی نباید شبیه نمای یک ساختمان درمانی باشد و نمای کافی شاپ نیز نمی تواند مانند نمای ساختمان تجاری باشد . درواقع نمای ساختمان نشان دهنده ی هویت و درون آن است و باید بازتابی از اتفاقاتی که درون آن می افتد باشد .

  • انتخاب یک سبک مناسب برای طراحی

برای داشتن یک نمای ساختمان حرفه ای باید حتما از ابتدا جوانب مختلف را بررسی نموده و با توجه به موارد مختلف و سلیقه ی کافرما یک سبک طراحی نما را برای ساختمان انتخاب نمود . انتخاب یک سبک و طراحی نما با توجه به ویژگی ها و ازرش های آن سبک باعث می شود که طرح نما دارای نظم و الگویی خاص باشد که علاوه بر اینکه در چهارچوب مشخصی قرار گرفته منحصر به فرد و جدید نیز باشد . همچنین باعث زیبایی بیشتر و ایجاد هارمونی در نما شده و آن را شاخص نیز می کند . برای طراحی نما انواع سبک ها وجود دارد که از محبوب ترین آن ها می توان به سبک مدرن و سبک کلاسیک اشاره نمود .

  • توجه به ترندهای روز در طراحی نما

یکی دیگر از نکاتی که باعث بهتر شدن نمای شما می شود این است که هنگام طراحی به ترندهای روز دنیا در زمینه ی طراحی نما ساختمان دقت شود و آن ها را مورد توجه قرار داد . درواقع هر چند سال یکبار با توجه به موارد مختلف ، مصالح جدیدی که روی کار می آید ، پیشرفت هایی که در تکنولوژی و ساختمان سازی حاصل می شود و ... یکسری موارد جدید ترند شده که الگوبرداری از آن ها به شیوه ی درست می تواند باعث حرفه ای تر دیده شدن نما شود و در نتیجه نمای نهایی و اجرا شده کیفیتی عالی خواهد داشت و به ارزش اقتصادی ساختمان خواهد افزود .

  • و ...

انواع سبک ها در طراحی نما ساختمان :

برای طراحی نما می توان از انواع سبک های طراحی نما استفاده نمود که از جمله ی این سبک ها می توان به سبک مدرن ، سبک کلاسیک ، سبک مینیمال ، سبک باروک و ... اشاره نمود که هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند که به وسیله ی همین ویژگی ها هویت یافته و از همدیگر مشخص و جدا می شوند . برای آنکه بتوان از این سبک ها در طراحی نما استفاده نمود باید حتما به ویژگی ها و مشخصات سبک مورد نظر به طور کامل آگاه بود و به همین دلیل بهتر است که از مهندسین و طراحانی که در این زمینه تخصص دارند کمک گرفت تا نمای طراحی شده نمایی با کیفیت باشد . این سبک ها هر کدام به دلایل مختلفی مانند اقلیم ، فرهنگ ، تاریخ و تمدن و ... در یک منطقه به وجود آمده اند و سپس به دلیل شاخص بودن و ویژگی های مثبت فراوان به دیگر کشورها و نتجیتا سراسر دنیا کشیده شده اند . در کشور ما سبک کلاسیک و سبک مدرن از محبوب ترین سبک ها برای طراحی نما می باشند . س

هزینه ی طراحی نما ساختمان :

برای برآورد هزینه ی نهایی مربوط به طراحی نما باید موارد مختلفی را بررسی نمود چرا که این موارد روی هزینه ی نهایی تاثیر می گذارند . از جمله ی این موارد می توان به سبک طراحی ، چگونگی متریال ها و کیفیت آن ها ، متراژ نما ، شهری که ساختمان در آن ساخته شده است و ... اشاره نمود . به طور بدیهی می دانیم که هر چقدر متراژ نما بیشتر باشد متریال های بیشتری برای طراحی و ساخت نمای آن صرف می شود در نتیجه هزینه ی نهایی نیز بیشتر می شود . همچنین در شهرستان ها در مقابل تهران هزینه ی طراحی و ساخت نما نیز کمتر می باشد و از طرفی بعضی از سبک ها در مقایسه با دیگر سبک ها از متریال های گرانقیمت تری برای نما استفاده می کنند و این موضوع نیز روی هزینه ی نهایی طراحی نما می تواند تاثیر بگذارد . برای مثال می توان گفت که در سبک کلاسیک از سنگ های ارزشمندی مانند گرانیت ، مرمر ، تراورتن ، مرمریت و ... برای طراحی و ساخت نما استفاده می شود .

طراحی نما ساختمان در تهران و سراسر ایران با تکنیک های جدید

کلام پایانی

همانطور که گفتیم بهترین کار برای داشتن یک نما ساختمان حرفه ای و شیک و با کیفیت کمک گرفتن از مهندسین مربوطه می باشد . شرکت معماری هیرادانا یکی از شرکت های مطرح در زمینه ی طراحی نما ، ساخت نما و ... می باشد و متشکل از مهندسین و طراحانی با تجربه و حرفه ای در این زمینه می باشد می توان یکی از گزینه های شما برای سپردن پروژه ی نمای ساختمانتان باشد . می توانید با ارتباط برقرار کردن با مهندسین شرکت از طریق شماره 09125754921 و یا رجوع به دفتر این شرکت پروژه ی خود را به آن ها سپرده و منتظر نتیجه ای با کیفیت بمانید . از طریق پروژه ها در سایت www.hiradana.com  از تمامی پروژه ها دیدن فرمایید .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز